Afmetingen bed
donderdag 7 april 2011 om 13:50
Ik ben aan het kijken naar een nieuw bed (2 pers) maar kom er nog niet helemaal uit. Heb geen partner dus koop het bed alleen, maar wil het wel zo aanschaffen dat een evt partner er ook fijn in ligt.
Qua lengte dacht ik aan minimaal 2,10 (of is 2,20 beter?)
Wat is een fijne breedte, 1,60 of 1,80?
Dan nog nadenken over matras(sen), lattenbodem.
En ik wil een bed dat vooral niet kraakt. Mijn buurman heeft een bed dat wel kraakt en dat is best genant als hij vrouwelijk bezoek heeft. Het is vrij gehorig hier.
Zag dat Ikea weinig lange bedden heeft. Leen Bakker zit hier maar ik vraag me af wat voor kwaliteit die biedt.
Ik heb een beperkt budget dus Hastens en Auping vallen af.
Wie heeft tips of denkt mee?
Qua lengte dacht ik aan minimaal 2,10 (of is 2,20 beter?)
Wat is een fijne breedte, 1,60 of 1,80?
Dan nog nadenken over matras(sen), lattenbodem.
En ik wil een bed dat vooral niet kraakt. Mijn buurman heeft een bed dat wel kraakt en dat is best genant als hij vrouwelijk bezoek heeft. Het is vrij gehorig hier.
Zag dat Ikea weinig lange bedden heeft. Leen Bakker zit hier maar ik vraag me af wat voor kwaliteit die biedt.
Ik heb een beperkt budget dus Hastens en Auping vallen af.
Wie heeft tips of denkt mee?
donderdag 7 april 2011 om 17:03
quote:_Barbabella_ schreef op 07 april 2011 @ 13:53:
Waarom lengte maat 210/220?
Ben je zo lang dat je dat echt nodig hebt?
Drukt behoorlijk op je budget. Beddengoed is dan vaak ook een stukje duurder.
Je zou voor de ombouw ook op marktplaats kunnen kijken
Ik ben zelf 1,78, slaap nu in een bed van 2 m lang.
Maar aangezien ik op mannen val die langer zijn dan ik en de kans groot is dat 2 m dan te klein is...
Ik betaal liever 1 x iets meer, maar had inderdaad nog niet bedacht dat beddengoed dan ook meer kost.
Heb al op MP gekeken. Vraag me alleen af of de goedkope bedden niet hard achteruit gaan als je ze een keer demonteert en weer monteert.
Waarom lengte maat 210/220?
Ben je zo lang dat je dat echt nodig hebt?
Drukt behoorlijk op je budget. Beddengoed is dan vaak ook een stukje duurder.
Je zou voor de ombouw ook op marktplaats kunnen kijken
Ik ben zelf 1,78, slaap nu in een bed van 2 m lang.
Maar aangezien ik op mannen val die langer zijn dan ik en de kans groot is dat 2 m dan te klein is...
Ik betaal liever 1 x iets meer, maar had inderdaad nog niet bedacht dat beddengoed dan ook meer kost.
Heb al op MP gekeken. Vraag me alleen af of de goedkope bedden niet hard achteruit gaan als je ze een keer demonteert en weer monteert.
donderdag 7 april 2011 om 17:08
quote:Kampen86 schreef op 07 april 2011 @ 13:58:
Toen ik mijn bed kocht was ik alleen en kocht dus een 1 persoon bed. Achteraf gezien was dat mooi dom. Bed staat er net een jaar en zou eigenlijk nu een 2 pers bed moeten hebben. Met zijn 2en in een 1 pers bed is niet goed voor je nachtrust
Verstandig dus dat je voor een 2 pers gaat. Leenbakker heeft kwalitatief wel goede bedden maar van matrassen ben ik minder fan. Eerst liggen ze goed maar na een jaar wil je eigenlijk een ander matras.
Denk dat je aan maten wel goed zit met 2.20 en 1.80 mits je slaapkamer dat toelaat. Voor een goed matras ben ik naar een beddenspeciaalzaak gegaan, maar de ombouw * noem je dat zo?* heb ik dus bij Leen B gehaald
Ik ben ook wel toe aan een tweepersoonsbed in de zin dat ik me dan eindelijk volwassen voel
Mijn slaapkamer is groot genoeg voor een heeeeeel groot bed. Het is alleen een afweging: met een kleiner bed houd ik wat meer 'lege ruimte' over en hoe groter het bed, hoe voller het wordt.
Matrassen vind ik ook lastig aangezien je als je beiden 70 kg weegt, je heel anders ligt dan de één 70 en de ander 110 kg.
Toen ik mijn bed kocht was ik alleen en kocht dus een 1 persoon bed. Achteraf gezien was dat mooi dom. Bed staat er net een jaar en zou eigenlijk nu een 2 pers bed moeten hebben. Met zijn 2en in een 1 pers bed is niet goed voor je nachtrust
Verstandig dus dat je voor een 2 pers gaat. Leenbakker heeft kwalitatief wel goede bedden maar van matrassen ben ik minder fan. Eerst liggen ze goed maar na een jaar wil je eigenlijk een ander matras.
Denk dat je aan maten wel goed zit met 2.20 en 1.80 mits je slaapkamer dat toelaat. Voor een goed matras ben ik naar een beddenspeciaalzaak gegaan, maar de ombouw * noem je dat zo?* heb ik dus bij Leen B gehaald
Ik ben ook wel toe aan een tweepersoonsbed in de zin dat ik me dan eindelijk volwassen voel
Mijn slaapkamer is groot genoeg voor een heeeeeel groot bed. Het is alleen een afweging: met een kleiner bed houd ik wat meer 'lege ruimte' over en hoe groter het bed, hoe voller het wordt.
Matrassen vind ik ook lastig aangezien je als je beiden 70 kg weegt, je heel anders ligt dan de één 70 en de ander 110 kg.
donderdag 7 april 2011 om 17:12
quote:AQua9Girl schreef op 07 april 2011 @ 15:15:
Maar zoals Cateautje ook zegt, mocht het zover zijn dan zie je dat dan toch wel weer?
Omdat ik niet zoveel geld heb, koop ik liever één keer een goed bed, dan nu één en over een half jaar weer één.
(ik ben ff optimistisch )
Dat matrassen heel persoonlijk zijn, dat snap ik. Maar de ombouw kan ik wel zo kopen dat ie heel lang mee kan.
Maar zoals Cateautje ook zegt, mocht het zover zijn dan zie je dat dan toch wel weer?
Omdat ik niet zoveel geld heb, koop ik liever één keer een goed bed, dan nu één en over een half jaar weer één.
(ik ben ff optimistisch )
Dat matrassen heel persoonlijk zijn, dat snap ik. Maar de ombouw kan ik wel zo kopen dat ie heel lang mee kan.
donderdag 7 april 2011 om 17:31
quote:Gamayun schreef op 07 april 2011 @ 17:29:
Ben ik nou zo raar met 1.40/2.00? Ik vind 1.40 prima, en er past nog iemand naast ook...Ja, ik heb ook gewoon een 1.40 gekocht, mocht een man er niet inpassen, dan doet hij me maar een nieuw bed cadeau. Ik vind het een beetje veel om een bed te gaan kopen voor iemand die ik niet eens ken.Looking out for number one.
Ben ik nou zo raar met 1.40/2.00? Ik vind 1.40 prima, en er past nog iemand naast ook...Ja, ik heb ook gewoon een 1.40 gekocht, mocht een man er niet inpassen, dan doet hij me maar een nieuw bed cadeau. Ik vind het een beetje veel om een bed te gaan kopen voor iemand die ik niet eens ken.Looking out for number one.
donderdag 7 april 2011 om 17:52
Ik heb zelf een bed van 1.80x2.20.. En achteraf had ik liever een bed van 180x210 gehad. Net even wat makkelijker met hoeslakens voro je bed. De speciale van 220lengte zijn enorm duur en lastig te krijgen. Plus dat wanneer je die van 200cm lengte erom heen doet dat t niet past. En wanneer je een bed hebt van 210 past het net weer wel..
donderdag 7 april 2011 om 18:05
Wij hebben een boxspring van 210 bij 180. Hiervoor een bed van 200 bij 140. 200 ging wel omdat ik toen een bed had zonder verhoogd voeteneind zodat de benen van mijn man wat konden uitsteken. Als ik daar een hoge plank oid had gehad was het wel krap geweest. Zelf zou ik als ik nu een bed zou mogen kiezen er 1 kiezen van 160. De helft van ons bed wordt nu alleen door de kat gebruikt. 180 is echt te breed voor ons.
donderdag 7 april 2011 om 18:20
quote:Cateautje schreef op 07 april 2011 @ 17:31:
[...]
Ja, ik heb ook gewoon een 1.40 gekocht, mocht een man er niet inpassen, dan doet hij me maar een nieuw bed cadeau. Ik vind het een beetje veel om een bed te gaan kopen voor iemand die ik niet eens ken.Looking out for number one.Nou inderdaad. Het is mijn bed, en als die toekomstige partner het niet goed vindt, trekt ie z'n pinpas maar. Mensen die in mijn bed hebben geslapen hebben nooit 'te weinig ruimte' gehad...
[...]
Ja, ik heb ook gewoon een 1.40 gekocht, mocht een man er niet inpassen, dan doet hij me maar een nieuw bed cadeau. Ik vind het een beetje veel om een bed te gaan kopen voor iemand die ik niet eens ken.Looking out for number one.Nou inderdaad. Het is mijn bed, en als die toekomstige partner het niet goed vindt, trekt ie z'n pinpas maar. Mensen die in mijn bed hebben geslapen hebben nooit 'te weinig ruimte' gehad...
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
donderdag 7 april 2011 om 18:35
quote:SeptemberGirl schreef op 07 april 2011 @ 17:32:
Ik ben 1.80m, en ons volgende bed wordt echt zeker een bed van 2.10m of 2.20m. Mijn voeten steken altijd een beetje over de rand, niet fijn!!
Ben net zo lang en lig ook altijd met mijn tenen over de rand.
In de zomer is dat prima als het warm is, maar in de winter lig ik soms met sokken aan omdat het "tocht" langs mijn voeten.
Ik ben 1.80m, en ons volgende bed wordt echt zeker een bed van 2.10m of 2.20m. Mijn voeten steken altijd een beetje over de rand, niet fijn!!
Ben net zo lang en lig ook altijd met mijn tenen over de rand.
In de zomer is dat prima als het warm is, maar in de winter lig ik soms met sokken aan omdat het "tocht" langs mijn voeten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 7 april 2011 om 21:34
in je eentje zou ik toch ook gaan voor minimaal 1.60 (spreek hier uit ervaring), boxspringmatrassen zijn breder niet in 2-persoons verkrijgbaar heb ik mij laten vertellen (of het zijn hele hard matrassen wellicht, weet ik niet zeker, maar matras is zowat nog belangrijker dan de breedte/lengte). Je kan natuurlijk twee matrassen nemen, maar kies dan wel voor een topper zodat je niet in de 'gleuf' ligt. Ik zou wel uitgaan van je situatie nu en niet een situatie (partner) die evt. gaat ontstaan. Jij moet nu lekker liggen, en da's in je up. Maar da's mijn mening.
vrijdag 8 april 2011 om 00:18
quote:plops schreef op 07 april 2011 @ 17:58:
Zespri, ze zijn gewoon bij de Hema te krijgen en absoluut niet duur
Hebben ze bij de Hema ook 1.80 bij 2.10? Wij hebben nu een bed van 1.60 bij 2.00 maar is voor mij te smal en voor hem te kort
We zijn nu dus op zoek naar een nieuw bed van 180 bij 210 maar ik kan daar op voorhand al geen hoeslakens voor vinden (althans, niet in de normaal betaalbare categorie)
En voor iedereen met een bed van 2.10, hoe lang is jullie dekbed dan? 2.20?
*sorry Moonlight dat ik je topic even "misbruik"*
Zespri, ze zijn gewoon bij de Hema te krijgen en absoluut niet duur
Hebben ze bij de Hema ook 1.80 bij 2.10? Wij hebben nu een bed van 1.60 bij 2.00 maar is voor mij te smal en voor hem te kort
We zijn nu dus op zoek naar een nieuw bed van 180 bij 210 maar ik kan daar op voorhand al geen hoeslakens voor vinden (althans, niet in de normaal betaalbare categorie)
En voor iedereen met een bed van 2.10, hoe lang is jullie dekbed dan? 2.20?
*sorry Moonlight dat ik je topic even "misbruik"*
vrijdag 8 april 2011 om 00:30
quote:figurante schreef op 08 april 2011 @ 00:22:
Lunax,
Hema heeft wel 90*220. Dus als je twee losse matrassen hebt...
Wij hebben idd een dekbed van 220*240.
Hmmm
O ja... dat had ik nog niet bedacht, groter is natuurlijk geen probleem
En ja, we willen twee losse matrassen en ook 2 losse dekbedden. Dat zouden dan dekbedden van 1.40 bij 2.20 kunnen zijn. Dan wel met een topper over de matrassen trouwens.
Eigenlijk gewoon heel simpel
Lunax,
Hema heeft wel 90*220. Dus als je twee losse matrassen hebt...
Wij hebben idd een dekbed van 220*240.
Hmmm
O ja... dat had ik nog niet bedacht, groter is natuurlijk geen probleem
En ja, we willen twee losse matrassen en ook 2 losse dekbedden. Dat zouden dan dekbedden van 1.40 bij 2.20 kunnen zijn. Dan wel met een topper over de matrassen trouwens.
Eigenlijk gewoon heel simpel