Hond geplaatst, weinig contact nieuwe baas

29-03-2011 09:55 144 berichten
Zoals sommigen misschien weten herplaats ik honden. Deze honden vang ik een tijd op, evalueer ik en ga dan op zoek naar een nieuwe baas.

Niet lang geleden heb ik een aantal honden van een spuitje gered en deze allemaal vrij snel een plek kunnen geven met uitzondering van een hond die mij raakte. Deze heeft een tijd bij mij gewoond en ik ben aan haar gehecht geraakt. Ik heb overwogen haar te houden, maar 4 honden zou teveel zijn.

Er kwam een belangstellende waar ik in de eerste instantie nogal mixed feelings over had mede dankzij zijn eigen geschiedenis. In de weken die volgden heeft die persoon mij kunnen overtuigen van het feit dat hij wél de juiste baas zou kunnen zijn. Was elke dag op msn of stuurde een bericht met vragen over de hond, is ook 2 keer langsgekomen en zelfs een hele dag met mij en de honden opgetrokken waarbij we veel gepraat hebben over mijn twijfels.

Omdat er wel duidelijk een klik was tussen de hond en deze jongen heb ik besloten haar aan hem te geven met ondertekening van een contract (waarin vastgelegd is dat ik eigenaar blijf) en de voorwaarde dat ik eerst een huisbezoek zou doen om te zien waar ze terechtkwam.

Alles geregeld. Maar op de dag dat ik haar bracht waren er een paar dingen die me opvielen. Geen bench geregeld in de 2 weken van voorbereiding, net als het juiste voer en bijv. een ligkleed. Afijn, overal was een aannemelijk excuus voor maar mijn onderbuikgevoel was niet goed.

Ik heb haar dus daar gelaten, mede omdat mijn man mee was en die het wel goed vond. En jullie raden het al; de persoon is nooit meer online op msn, niet telefonisch te bereiken en heeft niks meer laten horen. Reageert ook niet meer op mijn vragen hoe het met de hond gaat.

Ik wil haar dus eigenlijk weer terughalen, maar mijn man vind dat ik het nog even de kans moet geven. Misschien is de nieuwe baas wel zo blij dat hij vergeten is contact te houden of verwacht ik teveel contact over de hond en moet ik wennen aan het feit dat ik geen controle meer heb over haar welzijn.

En toch voelt het niet goed. Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Alle reacties Link kopieren
Wat raar dat ze niets meer laat horen. Is ze op vakantie of zo? Waarom is ze dit topic dan gestart?
Nee hoor, ze reageert wel op andere topics, ze is hier gewoon...
Heb nog niet alles doorgelezen maar ik vind dat je onaangekondigd langs moet gaan
quote:Nastik schreef op 29 maart 2011 @ 09:55:

Omdat er wel duidelijk een klik was tussen de hond en deze jongen heb ik besloten haar aan hem te geven met ondertekening van een contract (waarin vastgelegd is dat ik eigenaar blijf) en de voorwaarde dat ik eerst een huisbezoek zou doen om te zien waar ze terechtkwam.

"alles geregeld" is natuurlijk betrekkelijk, en het idee om je eigendom met behulp van de politie terug te gaan halen is mogelijk een pietsie overdreven.

Het feit dat je eigenaar bent betekent niet:

- dat je vanzelfsprekend ook de beschikkingsmacht hebt. Als je wel juridisch eigenaar blijft, maar feitelijk het economisch eigendom overdraagt, heb je vrij weinig in handen

- dat de politie je spullen voor je gaat ophalen.
quote:lughnasadh schreef op 06 april 2011 @ 11:15:

Nee hoor, ze reageert wel op andere topics, ze is hier gewoon...Dan is het toch lullig om niets meer te laten horen.
Jammer dat Nastik niet meer naar dit topic is teruggekeerd om "meelevenden" een update te geven
quote:dogcrazy schreef op 08 april 2011 @ 11:23:

Jammer dat Nastik niet meer naar dit topic is teruggekeerd om "meelevenden" een update te gevenInderdaad. Had dan op de eerste plaats dit topic niet gestart.
quote:dogcrazy schreef op 08 april 2011 @ 11:23:

Jammer dat Nastik niet meer naar dit topic is teruggekeerd om "meelevenden" een update te geven

Tja, een "crimineel met vechthond" opzoeken...

Ik vrees het ergste...

(grapje hoor dames!)
Nog steeds geen update? Ben best wel benieuwd naar hoe het met de hond is. Hoop dat het hier betekent, geen nieuws goed nieuws...
Update???
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:schuldenaartje schreef op 30 maart 2011 @ 11:16:

wellicht is hij een weekje op vakantie of is zijn telefoon en internet abbonnement afgesloten, ligt zijn moeder op sterven o.i.d.

Waarom meteen van het slechtste uitgaan?Of hij zit weer vast .
Joehoe, Nastik, graag willen we weten hoe de zaken er nu voorstaan. We leven met jou en de hond mee namelijk!

Dus een update zou erg fijn en vooral netjes zijn....ook als er niks aan de hand blijkt te zijn!

Sorry, sorry! Kon het topic niet meer vinden, maar hij staat dus onder Relaties!

Ik heb op het moment weer veel contact met de jongen waarbij ik de hond heb geplaatst. Ik heb hem gewoon verteld dat ik het fijn vind als ik wat meer berichten en foto's ontvang en daar reageerde hij uiteindelijk ook op.

Hij is erg blij met de hond en wandelt 3 uur per dag. Plaatst nu ook leuke foto's op zijn Hijfs en verteld ook aan de hele wereld dat de hond zijn beste vriendin is en dat hij haar niet meer kwijt wilt.

Vrijdag komen zowel hond als jongen hierheen en gaan we lekker wandelen met alle honden.

De reden dat hij weinig contact zocht is omdat hij AD slikt waardoor hij soms geen zin heeft in mensen om hem heen. Gelukkig heeft hij wel steun aan de hond en het lijkt erop dat zij hem er ook lekker doorheen sleept.

Inmiddels wandelt en kletst hij ook regelmatig met een kennis van mij die in dezelfde woonplaats woont en die ik had gervaagd eens met hem te gaan wandelen.

Al met al heb ik weer zicht op het welzijn van de hond en loopt over een week de proefperiode af. Ik denk dat, als het zo blijft gaan zoals het nu gaat, dat ik de plaatsing definitief maak.
Dat is nog eens goed nieuws!
[quote]Nastik schreef op 12 april 2011 @ 11:39:

Sorry, sorry! Kon het topic niet meer vinden, maar hij staat dus onder Relaties!

Tip voor de volgende keer: bij ZOEKEN aan de rechterkant woorden invoeren die je in de titel hebt gebruikt en dan op ZOEK klikken. Dan vind je je topic als het goed is wel weer.
Loepen is nog makkelijker als je de topictitel niet meer weet.
Goed nieuws Nastik! Thanks voor de update.
Hehe, geweldig nieuws! Blij dit te lezen.
O wat fijn!! Echt supertof!

Ik heb echt groot respect voor jou en je werk, Nastik. Keigoed!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven