Forum Triviant!

29-10-2007 15:30 7220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.

Ok, hierbij de eerste vraag:

De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
geel, oranje, rood, violet, groen
Cum non tum age
paars, blauw, groen, geel, oranje, rood?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
en wit?
allemaal niet goed...het zijn er 7
plus violet?
rood, oranje, geel, groen, blauw, paars en ?
violet[paars] ,rood,groen,blauw,oranje,geel ,felblauw
plompiedom reken ik dan maar goed...felblauw is indigo ;)
Donkey, ik leef al jaren in de veronderstelling dat die B. toch wel ergens voor staat hoor. Hoe kom ik anders aan die naam?
Wat is het verschil tussen jonge en oude jenever als het om de samenstelling gaat?
verschillende besjes???
Nee
Ik zou zeggen het rijpingsproces...maar dat heeft niets met de samenstelling te maken... geen idee dus dan
nee dat heeft niet met de samenstelling te maken inderdaad
quote:Poezewoes schreef op 07 januari 2008 @ 22:18:

Donkey, ik leef al jaren in de veronderstelling dat die B. toch wel ergens voor staat hoor. Hoe kom ik anders aan die naam?

Dit zegt Wikipedia (was ff nieuwsgierig hoe het nou zat...allebei een beetje gelijk dus )

Marten Toonder heeft gezegd, onder andere in een radio-interview in 1973, dat de initiaal B in de naam Olivier B. nergens voor staat. De B werkt statusverhogend en is in Bommels land van herkomst, Amerika, gebruikelijk. In de brievenrubriek "Van heer tot heer" in het weekblad Tom Poes dat van 1947–1951 verscheen, heeft een redactrice ten onrechte beweerd dat de B voor Berendinus stond.
quote:plompiedom schreef op 07 januari 2008 @ 22:22:

Wat is het verschil tussen jonge en oude jenever als het om de samenstelling gaat?Alcohol percentage?
Ok, dan heeft Fachat gelijk. Het NRC noemt heer Olivier wel bij zijn vermeende volledige naam....
Alcoholpercentage is gelijk
Het NRC zit er wel vaker naast ("kwaliteitskrant" )
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
he, ik had dus toch gelijk, ik dacht al dat ik dat ooit gehoord had!

Jenever weet ik niet...De kleur is anders, daar zal het verschil wel inzitten... in de een meer granen of bessen dan in de andere?

Of misschien het kruidenmengsel (alhoewel die bij jonge jeneversonderling ook kan varieren).
quote:Donkeyshot schreef op 07 januari 2008 @ 22:54:

Het NRC zit er wel vaker naast ("kwaliteitskrant" )Nee, de telegraaf is een topkrant.........
quote:shining schreef op 07 januari 2008 @ 23:20:

[...]

Nee, de telegraaf is een topkrant.........Eehh... daar ben ik ook niet zo kapot van heur ...
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
de jenever verschilt volgens mij door in wat voor soort hout er voor de vaten wordt gebruikt.
De kleur is anders ,dat klopt .Oude jenever is bijgekleurd met karamel en Meisje had het over alcoholpercentage..niet helemaal goed want er is een verschil tussen de suikers Jonge jenever bevat 20 gr per liter en oude meer dan 30 gr per liter .

Dus Fachat zat er het dichtste bij .

Erxtrahalo,het ging niet om de verschillende bereidingswijze maar alleen om puur de samenstelling .Korenwijn is bv wel een jeneversoort die in een ander soort hout voor de vaten wordt bereid .Jonge en oude jenever niet
~Dus ik mag toch?

Welke 2 dieren kunnen achter zich kunnen kijken zonder zich om te draaien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven