Verjaardagen...
vrijdag 8 april 2011 om 17:49
Bijna alle verjaardagen hier in de zomer, dus BBQ en drank.
Muziekje op,een drankentafel, het is altijd selfservice hier.
Als jeje vleesje of visje wilt, loop je even naar de BBQ-er toe.
Gemoedelijk en gezellig.
De meer zielen, de meer vreugd.
En nee geen kringetje.
Wel lange tafels met salades en stokbrood erop
En met leuke mensen eraan.
(zowel voor de ouders als voor de kinderen, ik hoop dat mensen graag naar onze verjaardagen komen, omdat ze het leuk vinden deze met onze te vieren en niet omdat het een sociale verplichting is)
Muziekje op,een drankentafel, het is altijd selfservice hier.
Als jeje vleesje of visje wilt, loop je even naar de BBQ-er toe.
Gemoedelijk en gezellig.
De meer zielen, de meer vreugd.
En nee geen kringetje.
Wel lange tafels met salades en stokbrood erop
En met leuke mensen eraan.
(zowel voor de ouders als voor de kinderen, ik hoop dat mensen graag naar onze verjaardagen komen, omdat ze het leuk vinden deze met onze te vieren en niet omdat het een sociale verplichting is)
vrijdag 8 april 2011 om 21:14
quote:Kuzu schreef op 08 april 2011 @ 17:43:
Ik vind verjaardagen wel leuk.
In onze kring zitten de mannen samen te praten en de vrouwen ook bij elkaar, gewoon over vanalles.
Er staat lekker eten op tafel. Ik vind het wel prima
Oh echt? Dat vind ik zo verschrikkelijk, het scheiden van de seksen......
Maar goed, jij vind het dus wel leuk . Waarom zitten de mannen en vrouwen eigenlijk apart?
Ik vind verjaardagen wel leuk.
In onze kring zitten de mannen samen te praten en de vrouwen ook bij elkaar, gewoon over vanalles.
Er staat lekker eten op tafel. Ik vind het wel prima
Oh echt? Dat vind ik zo verschrikkelijk, het scheiden van de seksen......
Maar goed, jij vind het dus wel leuk . Waarom zitten de mannen en vrouwen eigenlijk apart?
vrijdag 8 april 2011 om 22:28
Nope, ik doe niet aan verjaardagen, vier ook nooit mijn verjaardag dus geen wederzijdse verplichtingen.. heb er gewoon echt niks mee.. Ik haat die drukte van dingen in huis halen, stress of iedereen wel komt of niet, je bent continu aan het rennen met drankjes en hapjes, nee.. ik ga liever wat doen met de kinderen..
It's 5 o'clock somewhere
vrijdag 8 april 2011 om 22:57
Ik vind verjaardagen ook altijd vreselijk, althans de verjaardagen in de familie. Ik kan het met iedereen afzonderlijk prima vinden, maar zet de familie in een groep bij elkaar en je kunt er vergif op in nemen dat op sommige momenten de spanning te snijden is. Het is er in ieder geval wel de reden voor dat ik mijn eigen verjaardag gewoon niet vier (voor familie dan, ik ga gewoon lekker met een vriendin naar de film).
Inmiddels zijn alle neven en nichten uitwonend, maar ook zij vinden het nog nodig om al hun ooms en tantes uit te nodigen als ze jarig zijn. Ik vind ze hartstikke leuk en aardig, maar ik heb er helemaal geen zin in om dan maar weer met de hele familie en verschillende schoonfamilies om tafel te zitten.
Hoe doen jullie dat als je niet naar een verjaardag wilt? Ik vind altijd dat ik toch wel een gewichtige reden moet bedenken, maar ik ben een beetje uitverzonnen. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen dat ik geen zin heb.....
Inmiddels zijn alle neven en nichten uitwonend, maar ook zij vinden het nog nodig om al hun ooms en tantes uit te nodigen als ze jarig zijn. Ik vind ze hartstikke leuk en aardig, maar ik heb er helemaal geen zin in om dan maar weer met de hele familie en verschillende schoonfamilies om tafel te zitten.
Hoe doen jullie dat als je niet naar een verjaardag wilt? Ik vind altijd dat ik toch wel een gewichtige reden moet bedenken, maar ik ben een beetje uitverzonnen. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen dat ik geen zin heb.....
vrijdag 8 april 2011 om 23:00
teruglezend, besef ik dat ik eigenlijk helemaal off-topic was met mijn antwoord, de vraag was immers of een kinderfeestje anders voor mij was dan een volwassen feest.
Voor mij wel, ik vond de kinderfeestjes altijd ontspannener van sfeer. De kinderen in onze familie, leefden ook echt helemaal naar hun verjaardag toe. Toen was het nog leuk................zucht..........
Voor mij wel, ik vond de kinderfeestjes altijd ontspannener van sfeer. De kinderen in onze familie, leefden ook echt helemaal naar hun verjaardag toe. Toen was het nog leuk................zucht..........
vrijdag 8 april 2011 om 23:01
quote:Female_40plus schreef op 08 april 2011 @ 22:57:
Hoe doen jullie dat als je niet naar een verjaardag wilt? Ik vind altijd dat ik toch wel een gewichtige reden moet bedenken, maar ik ben een beetje uitverzonnen. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen dat ik geen zin heb.....Ik zeg gewoon dat ik niet kan dit gaat overigens niet op voor ouders..... ik vind 'geen zin' namelijk een goede reden. Ook als mensen neit op onze feestjes komen. Ik zie het niet als een verplichting.
Hoe doen jullie dat als je niet naar een verjaardag wilt? Ik vind altijd dat ik toch wel een gewichtige reden moet bedenken, maar ik ben een beetje uitverzonnen. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen dat ik geen zin heb.....Ik zeg gewoon dat ik niet kan dit gaat overigens niet op voor ouders..... ik vind 'geen zin' namelijk een goede reden. Ook als mensen neit op onze feestjes komen. Ik zie het niet als een verplichting.