Pizza op bbq

09-04-2011 22:45 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek aan het worden... Gisteren heb ik toch een topic over pizza op de bbq gezien? Ook op Google en in de loep kan ik hem nie vinden nie?!?
een pizza op de bbq? Ik heb niks nie gezien...
Dat was ergens anders suus
The time is now
Dat meen je niet Banba?!? Oké dan...

Sollie (bloos smiley)
The time is now

Ik lig op de grond...
Ik ook. Mijn meneer vindt het nogal stom. Prutser
Hahaha heb ik ook wel eens gehad.. Schaam schaam..
Breng het dan maar hier. Kan het, en hoe? Lijkt me erg lekker namelijk.
Hebbie een Egg voor nodig Mamzelle, à 1000 pleuro. Laat maar riep ik direct
Ik krijg een pizza nooit zo lekker als bij een pizzaria. Is het op de bbq wel een aanrader? Ik heb er nooit van gehoord.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Inderdaad, laat maar Misschien lukt het wel in een bakstenen oven die je bij elkaar stapelt in je tuintje?
Bij Topchef deden ze pas een pizza maken op de BBQ. Maar hij lag wel op een soort steen? Geen idee.
quote:Blackdress schreef op 10 april 2011 @ 11:00:

Bij Topchef deden ze pas een pizza maken op de BBQ. Maar hij lag wel op een soort steen? Geen idee.Ja ik heb meerdere programma's gezien dat ze zo'n steen gebruiken in de oven. Maar zonde van het geld als je zoiets koopt en het werkt niet. Daarom is het altijd fijn om het te horen of het wat is van mensen die er eentje hebben. De fabrikant zal toch alleen maar jubelen hoe goed die steen werkt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Voor de oven ken ik inderdaad. Maar voor de BBQ? De pizza's die eruit kwamen zagen er goed uit, in niet al te lange tijd. Ik heb net zo'n Bbq als ze bij Topchef hebben en het lijkt me ook wel wat om daar m'n pizza's in te maken!
Ja je zou even in de winkel moeten kijken of die steen voor de oven ook geschikt is voor de bbq, zou wel mooi zijn dat je het en/en kan gebruiken. Ik heb ze nog nooit in de winkel gezien dus ik kan het je helaas niet vertellen.
Ah ik heb 'm gevonden die ze bij Topchef gebruikten. De pizzasteen van Weber voor op de bbq.
Je hebt ze van meerdere merken in verschillende prijscategorien. En ze zijn geschikt voor oven en BBQ. Leuk voor op m'n verlanglijstje
Nu er toch een pizzatopic actief is, dan m'n vraag maar even hier in plaats van op het 'domme vragen in de keuken' topic

Gister pizza laten bezorgen, maar kan nooit een hele op en het lukt me maar niet om de rest goed te verwarmen. Van alles geprobeerd, korter op hogere stand, langer op lagere stand, met alu folie, zonder folie. Het blijft redelijk slap terwijl de rand zwart wordt.

Wie heeft de gouden tip?
Oh dat is zeker een leuk kado om te krijgen Blackdress. Als je er eentje heb, laat je creatie zien en of het echt zo heerlijk is. Ik zou toch voor een oven moeten gaan want ik heb alleen zo'n simpele open elec.bbq. Maar wat een leuk idee voor zo'n bbq die jij hebt.

Thee, ik heb hetzelfde probleem. Ik heb laatst van iemand een pizza gehad en kon maar de helft op. Even 5 min. in de oven verwarmd maar dan is die en niet door en door warm. In de magnetron wordt hij met 30 sec wel warm maar ook slap. Je zou de randen kunnen afdekken met alu folum en de rest niet en dan in de oven. Maar hangt ook van je pizza af wat erop zit.

Ik heb altijd met kaas en die is gelukkig lauw/koud ook lekker.
MV mijn moeder heeft een pizzasteen voor in de oven. Dat werkt echt goed hoor! Haar pizza's zijn echt heerlijk! Helaas ligt de steen in Italie (in hun huis daar) dus echt vaak eten we er geen pizza's van.
Half Italie heeft een steenoven buiten in de tuin staan

Pizza erin gooien en klaar
ik heb een keramische bbq, die je dus ook kunt gebruiken als steenoven en rook oven. Inclusief pizza steen. Nu had ik een beetje moeite met het deeg maar is helemaal goed gekomen en de lekkerste pizza's komen nu van de BBQ
quote:Floortje_1981 schreef op 11 april 2011 @ 08:13:

MV mijn moeder heeft een pizzasteen voor in de oven. Dat werkt echt goed hoor! Haar pizza's zijn echt heerlijk! Helaas ligt de steen in Italie (in hun huis daar) dus echt vaak eten we er geen pizza's van.Oh dat klinkt goed, nog van een bepaald merk? Zijn ze erg duur?
Ik gooi pizza in de zomer altijd op de BBQ, zonder steen. Mjammie. Ik vind dat zwarte randje altijd extra lekker

Evt, vlees of groentes even voorgrillen.

Ik ben ook gek op hele simpele bbq pizza's bijv met verse mozza en tomaat of de bodem even grillen dan vd grill af met cream cheese en zalm, kappertjes en rode ui.
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven