Jongen vraagt hulp! D:

10-04-2011 03:02 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Ik heb geen tips voor je, maar ik wil wel even kwijt dat ik 14 -18 niet echt vind kunnen. ZIj is nog te jong. Dat er leeftijd verschil is, dat maakt niet uit. Tussen mijn man en mij zit ook bijna 10 jaar, maar ik was bijna 19 toen we een relatie kregen, en inmiddels ben ik 28, zijn we getrouwd en hebben we een zoontje. Het is dus niet dat ik tegen leeftijds verschil ben, maar ik denk wel dat je moet kijken naar hoe oud, en ik vind 14 echt te jong voor een jongen van 18.

Als ik alles bij elkaar optel, zie je er naar eigen zeggen leuk uit, kun je leuke gesprekjes aan knopen (alleen soms zeg je het verkeerdee op het verkeerde moment), en is de interesse van de meeste meisjes na een paar weken weg? Ik denk dat dit voor vele jongens en meisjes geld, en dat er maar enkele zijn die maanden/jaren een relatie hebben op die leeftijd.

Ook denk ik dat als je de ware tegen komt, zij echt wel inetresse blijft houden, dus ik denkd at je geduld moet hebben.
14 en 18 kan niet vind ik. Zij is te jong. Ook al heeft ze misschien meer ervaring.

Jij bent ook nog maar 18! Vanwaar de haast? Het komt als het komt. Tot die tijd meiden ontmoeten en sociale ervaring opdoen.

Tot je iamand tegenkomt met wie het voor langere tijd klikt!

Maar 14 is echt te jong!
tja ik denk dat het nogal verschild of 14 te jong is!

ik was 15 toen ik verkering kreeg met mijn man en die was toen 18.

nu 9 jaar later zijn we nog samen!

dus waarom zou 15 wel kunnen en 14 niet?

ik vind het lastig..
14 is te jong. Ken je geen meisjes via je klas, vereniging of iets dergelijks? Praat met ze, sta er voor open en vraag gewoon eens of ze zin hebben om iets te doen. Dan komt de rest vanzelf, je beng 18.
En die smilies moeten de andere kant op.
14 en 18 is een groot leeftijdsverschil, en dat wordt ook veroorzaakt door de absolute leeftijd van de jongste (hier 14). Het verschil tussen 24 en 28 is even groot, maar een vrouw van 24 zit heel anders in elkaar dan een tienermeisje van 14, vooral in gedrag, denk ik.

Met een meisje van 16 of 17 zal het wel anders in elkaar zitten. Die zitten dichter bij je eigen leeftijd.

Maar ik lees ook vaak genoeg dat meisjes zich aangetrokken voelen tot oudere jongens, dan tot jongens van hun leeftijd. Een meisje zei ooit eens letterlijk tegen mij: "Die jongens zijn zo kinderachtig!" wat mijn uitspraak hierover bevestigt.

Tips kan ik je verder niet geven, Lonewolf. Je zou kunnen kijken naar meisjes van jouw leeftijd, 16, 17 of 18 jaar. Sociale vaardigheidstraining mag misschien helpen. En lid worden van een vereniging of club van een interesse of hobby.
World of Warcraft: Legion
Joh, je bent 18. Het lijkt alsof iedereen al ervaren is en jij jaren achter loopt. Niets is minder waar.

Er zijn massa's mensen die later een vriend of vriendin krijgen.

Ik was negentien en ik ken heel veel mensen die ver in de twintig waren voor ze een relatie kregen.

Echt, er is niets mis met je. Je bent niet abnormaal.

Meisjes van 14, daar zou ik niet aan beginnen als ik jou was.
Je bent pas 18, maak je niet druk. Het is "men" die zegt dat je dan toch wel een keer sexuelele ervaring moet hebben opgedaan. Nou, laat ze kletsen. Vele mannen en vrouwen zijn al ver in de 20 alvorens ze de 1e keer sex hebben.

Laat het los, dan komt het vanzelf. Nu zit er teveel druk achter.
Vraag je meisjes wel eens mee uit als je er een leuk contact mee hebt?
Hoe kun je ervoor zorgen dat je meisjes aantrekt? Niet. Dat moet vanzelf gaan. Zoals je het schrijft is er eigenlijk niets aan de hand - je hebt misschien wat minder, maar in elk geval voldoende sociale vaardigheden, je ziet er goed uit. Wat is het probleem? Je bent 18, dat is nog heel jong. Zoals al eerder werd gezegd is het echt niet raar als je dan nog nooit een relatie hebt gehad. Het komt echt wel, heb geduld.

Overigens kun je goed je gedachten op papier zetten dus het lijkt mij mee te vallen met jouw sociale vaardigheden. Als je hier goed in bent is het waarschijnlijk makkelijker voor jou om contact te leggen via internet, maar dat heb je geloof ik al ontdekt.

En tegenwoordig is haast iedereen autistisch, dus je bevindt je al snel in goed gezelschap.
Aureel,

Voor veel mensen met autisme is het precisiewerk als het gaat om interesse wekken bij het andere geslacht. Dat is allesbehalve eenvoudig. Het is wat anders dan jezelf goed op een forum kunnen verwoorden, IMO.

Sociale vaardigheidstraining en je richten op meisjes van 16 jaar en ouder i.p.v. 14 jaar zou een sleutel tot succes moeten zijn.
Hans, ik snap dat dat wat anders is, al is het kunnen verwoorden van je gedachten en gevoelens zeker een kwaliteit waar je gebruik van kunt maken, zo ook TO.

Mijn nekharen gaat echter direct overheid bij alleen de term al, omdat IMO werkelijk de halve wereld tegenwoordig als autistisch wordt beschouwd. Ik herken mijzelf zelfs heel aardig in de kenmerken van asperger. Nooit geweten dat dat een syndroom was.

Ik geloof direct dat autisme een grote beperking kan inhouden en voor veel mensen een serieus probleem is. Dat wil ik geenszins bagatelliseren. Maar het moet géén excuus zijn om allerlei dingen niet te kunnen en niet te hoeven, of een manier om iemand een probleem aan te praten. (Waarmee ik niet wil zeggen dat dit bij TO het geval is; even om mijn eigen reactie te verklaren.)

Ik vind echt dat de term autisme ontzettend onderhevig is aan inflatie. Dat doet alleen maar tekort aan de 'echte' autisten.

Als jij zelf autistisch bent Hans, ben ik benieuwd naar jouw mening hierover.

Maar goed, dat was even offtoptic.
Ik zou me niet teveel zorgen maken hoor. Een hoop jongens op jouw leeftijd hebben nog niet veel ervaring in de liefde. Al zullen ze vaak zeggen van wel.

Als je een meisje wil laten weten dat je haar leuk vind kun je complimentjes maken. Zeggen dat je haar schoenen mooi vind, dat haar haar leuk zit, dat je vindt dat ze goed kan tekenen/zingen/tennissen/hutten bouwen, dat soort dingen.

14 is wel erg jong, maar volgens mij ben je zelf een laat bloeier, dus dan past het misschien wel. Ik zou wel je verantwoordelijkheid nemen en nog een poosje wachten met sex.
Aureel,

Ik heb zelf PDD/NOS met Asperger-kenmerken en ik zit in een topic waarover gepraat wordt over beperkingen in een relatie waarvan één partner autistisch is, en de andere partner niet. Ik schreef daar dat het mij nooit gelukt is om een relatie aan te gaan, maar wel dat ik bij veel mensen in de smaak val.

Ik vind - net zoals jij - dat je je moet integreren in de maatschappij. Je zult dan zelf sociale vaardigheden aan moeten leren. Daar kun je ver mee komen. Het is een positieve houding die door erg veel mensen gewaardeerd wordt. Aan de andere kant verwacht ik dat niet-autisten zich ook enigszins moeten aanpassen. De bereidheid daartoe ontbreekt helaas weleens. Je kunt dan wel zeggen: "Als mensen zich niet aan mij willen aanpassen, hoef ik mij ook niet aan hen aan te passen," maar die vlieger gaat toch niet helemaal op. Ik zal een poging doen me aan te passen, ook als ik door anderen veroordeeld word.

Geen idee of mensen te snel autistisch worden genoemd, door anderen die er geen verstand van hebben. Maar ik val soms wel over het woord "hoogbegaafdheid". De persoon in kwestie heeft een hoge intelligentie, meer niet. Dat is wat het woord aangeeft. Autisme valt daar niet onder. Als de persoon ook autistisch is, is hij: autistisch en hoogbegaafd.
..
18 is echt niet oud! Helemaal niet zelfs! Vaak zijn meisjes wat eerder aan de eerste relatie toe dan jongens. Ik was bijvoorbeeld 17, en mijn toenmalige vriend bijna 20.

Wat moeilijk is, maar wel kan helpen is het volgende: probeer blij te zijn met jezelf, je bent zoals je bent en dat is goed zo! Hoe lekkerder jij in je vel zit, hoe meer je dat uitstraalt.

Wat betreft 14 jaar... Ik vind het zelf ook nog erg jong, maar ik speelde toen ook nog met poppen!

Misschien is het toch een idee om je bij een vereniging aan te sluiten? Hoeft geen sport te zijn, kan ook toneel, schaken of iets anders. Altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen, en daar zit vanzelf een keer een eel leuk meisje tussen!

Succes!
quote:lonewolf schreef op 10 april 2011 @ 15:44:

Hey lieve mensen

bedankt voor jullie reacties! daar kan ik wel wat mee.

14 is misschien wel wat jong ja, maar zij lijkt niet zo 'kinderachtig' als de rest van haar leeftijd. ach ik weet ook helemaal niet of ze mij ook wel echt ziet zitten maar mocht het wat worden, tja dan moest het gwn zo zijn denk ik.

Je kunt allicht kijken hoe ze zich in jouw bijzijn gedraagt. Dat zou een clou kunnen geven.

quote:mijn wereld is helaas niet zo groot. ik ga naar school natuurlijk, maar ik heb maar een hele kleine klas met enkele meisjes die mij dus absoluut niet zien staan. ik zit niet bij een vereniging ofzo, simpelweg omdat ik daar nooit echt de behoefte toe gevoeld heb. (ben niet zo'n sporter)

Je kunt ook naar een andere vereniging gaan dan naar een sportvereniging. Ik weet niet wat je hobby's zijn. Je kunt een vereniging of club zoeken met mensen met dezelfde interesse als jij. Zo zit ik bij een muziekvereniging. Ik heb zangles, en ik zit in een koor van een begeleid woonvorm. Er is daar een erg goede sfeer.

quote:en daarbij heb ik ook niet zo veel vrienden. dit helaas wel als gevolg van mijn autistische stoornis, die in mijn geval wel degelijk een autistische stoornis is en geen overdreven iets wat mij aangepraat is o.i.d.

LoneWolfEr zal ongetwijfeld een diagnose zijn. Als jij op het forum zegt dat je autistisch (of specifiek, PDD/NOS of Asperger) zal ik aannemen dat dat gewoon zo is.
..
Hé lonewolf, probeer je te ontspannen en maak je vooral niet zo druk om het feit dat je nog geen vriendinnetje hebt gehad. Je bent, zoals anderen ook al aangeven, pas 18.

Ik (nu 24) heb zelf op mijn 14e wat gehad met een jongen van 19, van dezelfde middelbare school. Daar werd heel vreemd over gedaan, maar hij was ook helemaal niet zo ervaren (wellicht nog maagd, dat weet ik niet zeker), en ik had vóór hem al een vriendje gehad.

Ik vind daarom best dat je dat meisje wat je leuk vind kunt benaderen om te zien of zij jou ook ziet zitten. Geef haar inderdaad complimentjes en besteed aandacht aan wat ze zegt. Wees geen deurmat, dat vinden vrouwen niet fijn, maar toon interesse.
waarom komt mij die nickname Lonewolf zo bekend voor?

Komt het door WoW mssn? Ik weet het niet, kun jij mij het vertellen? Als je speelt, op welke server en welke faction? Helder mij ff op, want je naam komt mij echt heel bekend voor!!!
quote:lonewolf schreef op 10 april 2011 @ 20:24:

@ hans 66

over hoe ze in mijn bijzijn is : we hebben vooral heel veel lol, ze is helemaal niet verlegen ofzo integendeel. we lachen er heel wat af. en we kunnen altijd over van alles praten we hebben veel dezelfde interesses.

Nou, de sociale klik is er dan. Misschien komt er toch wat leuks uit voort.

quote:offtopic: I <3 jouw plaatje. Die game is geniaal. hahah.

Haha, dat is World of Warcraft. Je moest eens weten hoeveel karakters ik heb, maar het gaat hier natuurlijk hoe jouw meisje is. Elders op het forum is een topic over WoW.

Wat wandelen betreft; er zijn volgens mij wandelverenigingen. Dus je hoeft niet alleen te wandelen. Ik weet er weinig van, maar ik denk zo dat je dan in een groep wandelt en met elkaar kletst.
..
Je vroeg om tips? Tja, het is best lastig uit te leggen, maar op de een of andere manier werkt het vaak wel zo: als jij jezelf accepteert hoe je bent, blij met jezelf bent, dan straal je van jezelf een soort natuurlijk zelfvertrouwen uit. Mensen

om je heen merken dat; je bent niet zomaar van je stuk te brengen want het is goed zoals het is.

Pfff vaag, maar ik weet niet goed hoe ik het anders uit moet leggen!

Ik heb wel eens tegen mezelf gezegd: ik ben leuk, aardig, grappig en zie er goed uit, ik ben een goed mens, en wat anderen ook van me mogen denken, ik weet dat het goed is! Ik ben blij met mezelf! Dat straalde ik ook uit en het leek wel of mensen heel anders op me reageerden! Positief! Als jij in jezelf gelooft, dan doen anderen dat vaak ook. Dat dus.

Beetje vaag, maar ik weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven.

Wat betreft je nieuwe vlam, het gaat wel van de een naar de ander, maar als je jaar echt leuk vindt, dan is een uur met de trein toch ook niet erg? Rustig aan en ga wat leuks samen doen en kijk of de vonk overspringt! Succes!
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven