Betaling Booking.com

10-04-2011 14:01 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist een hotel gereserveerd via Booking.com en heb een vraag waar ik niet uit kom mbv hun website

In de bevestiging staat: quote: Betaling

U heeft nu uw reservering bevestigd per creditcard.

Alle betalingen dienen plaats te vinden tijdens uw verblijf in het hotel, tenzij anders aangegeven is in de regels van het hotel of in de kamervoorwaarden.

Houd er rekening mee dat het hotel het recht heeft uw creditcard op geldigheid te controleren voor uw aankomst in het hotel.

Wil dit zeggen dat het nu nog niet wordt afgeschreven, maar dat ik ter plaatse moet betalen met de cc die ik heb opgegeven?

Ik heb zelf namelijk (nog) geen credit card en heb die van iemand geleend, maar ik krijg die kaart niet mee naar het hotel...
Ik heb voor mijn werk vaak geboekt bij booking.com

Je moet gewoon betalen bij het hotel zelf. Ik boekte vaak overnachtingen voor monteurs met een creditcard van het bedrijf. De monteurs kregen die creditcard niet mee en betaalden daar cash.
Je betaald niet aan booking.com maar aan het hotel,als je dan en eigen cc hebt kan je daar dan mee betalen.

Of dat ze moeilijk doen over het feit dat de cc van de reservering van iemand anders is heb ik geen idee.
Je betaalt gewoon in het hotel zelf.

Het gedoe met de creditcard is volgens mij zodat ze, als je te laat of helemaal niet annuleert en niet op kont dagen, daar kosten op kunnen verhalen (die in de voorwaarden staan).
Het is alleen wel zo dat je nu ws een borg zal moeten betalen.. Anders hebben ze je cc daarvoor nl. Dat geld krijg je aan het eind gwwoon weer terug.
Ik wil het hetzelfde doen zoals nike aangeeft, gewoon cash betalen. Lijkt me geen probleem en anders gooi ik m'n charmes wel in de strijd

CC geef je eigenlijk dus gewoon op voor het geval je niet op komt dagen of te laat annuleert, etc.?
quote:GebruikersnaamOnbekend schreef op 10 april 2011 @ 14:10:

Ik wil het hetzelfde doen zoals nike aangeeft, gewoon cash betalen. Lijkt me geen probleem en anders gooi ik m'n charmes wel in de strijd

CC geef je eigenlijk dus gewoon op voor het geval je niet op komt dagen of te laat annuleert, etc.?Juist.
Bedankt voor jullie snelle reacties, ik ben gerust gesteld

De borg die Poging3 aangeeft is inderdaad een goede, had ik zelf nog geen rekening mee gehouden!
Het opgeven van een creditcardnummer met vervaldatum geldt als garantie voor het hotel. Mocht je te laat annuleren of niet komen opdagen wordt de betreffende kaart belast (voor 1 nacht of het gehel bedrag). Als je gewoon wel gebruik maakt van de overnachting kun je bij het hotel betalen zoals je wilt, contant of met betaalpas/creditcard.

Sommige hotels/reserveringssites belasten wel van tevoren de kaart voor de overnachting, dit wordt echter bij Booking speciaal aangegeven bij het betreffende hotel.

Wel is het waarschijnlijk zo dat de kaart wordt geauthoriseerd, er wordt voor een bedrag gelijk aan 1 overnachting bijv authorisatie gevraagd. Dat bedrag wordt gereserveerd door VISA/Mastercard en na 2 of 4 weken vrijgegeven als de authorisatiecode niet gebruikt wordt door het hotel (wat dus niet gebeurt als je cash of met pin betaalt). In die 2 of 4 weken kan de kaarthouder dit bedrag dus niet uitgeven aan iets anders.
Ze willen in het hotel meestal wel de cc zien waarmee je hebt gereserveerd. En als die niet van jou is kan dat een probleem zijn. Stel dat je de cc hebt gestolen, dat weten zij toch niet? Misschien even hotel bellen en het vragen?
quote:schorpioentje29 schreef op 10 april 2011 @ 14:20:

Ze willen in het hotel meestal wel de cc zien waarmee je hebt gereserveerd. En als die niet van jou is kan dat een probleem zijn. Stel dat je de cc hebt gestolen, dat weten zij toch niet? Misschien even hotel bellen en het vragen?

Ik heb in meerdere hotels gewerkt maar dit hebben wij nooit gevraagd. Zolang we het nummer, de vervaldatum, de cvc-code en de naam hebben èn er niet ter plaatse mee betaald wordt is het geen probleem. Wordt er wel mee betaald dan moet de pincode gebruikt worden of in geval van enkel handtekening moet men zich legitimeren.

Als die persoon de kaart gestolen heeft is de kaarthouder verantwoordelijk daarvan aangifte te doen, de acceptant hoeft alleen maar bij betaling te zorgen dat aan de standaard vereisten (pincode of legitimatie bij handtekening) is voldaan.

TO, het nummer gebruiken voor het reserveren kan dus. Informeer de kaarthouder wel even dat er een bedrag op zijn/haar afrekening komt, dit is dus de authorisatie. Dit wordt 2-4 weken later weer tegengeboekt.

Vervolgens betaal je cash of met pin en that's it.
hoi,

Vaak kan je gewoon pinnen in het hotel. De cc is gewoon voor het geval dat je bijvoorbeeld niet komt op dagen of niet betaald of iets dergelijks. Veel plezier!
Ik heb vaker geboekt via booking.com, ook in het buitenland en het hotel vroeg nooit om een creditcard. Wat zouden ze er mee moeten? Als je maar betaald.
Niet altijd het geval hoor!

In Roemenie wil ik, zoals voorgaande keren, betalen in het hotel krijg ik te horen dat dit niet hoeft. Dit was kennelijk al van mijn creditcard afgeschreven..
Dat is niet netjes dan want als je reserveert garandeert booking.com dat je creditkaart niet wordt belast.
Dat is niet helemaal waar, Osdiepossie. Ik heb denk ik al wel zo'n 20x via Booking gereserveerd. 19x geen afschrijving en dan ter plaatse betalen, hoe je maar wil. Alleen voor deze zomer heb ik een nacht geboekt die wel meteen betaald moest worden, stond er ook netjes bij. Ik vind Booking geweldig.
Ja, ik vind booking ook heel goed. Vaak heb je ook keuze tussen hotelkamers wat betreft annuleren. Wil je kunnen annuleren, dan betaal je iets meer. Kwam afgelopen kerst goed uit. Toen hadden we een hotel gereserveerd in Belgie maar door al die sneeuwstormen en sneeuw/ijzel op de weg hebben we geannuleerd, de middag voor aankomst, gewoon via de site.
quote:ossiepossie schreef op 10 april 2011 @ 18:06:

Dat is niet netjes dan want als je reserveert garandeert booking.com dat je creditkaart niet wordt belast.

Nee, dat is niet waar.

Een aantal hotels rekenen meteen af. Dit staat in een groene balk aangegeven. Die balk is er gekomen nadat meerdere mensen hierover geklaagd hebben.
Nog even een vraag: als je dus geen credit card hebt, kun je niet boeken via Booking.com??
Dan heb je 2 opties:

- je leent een cc van iemand anders (zoals hierboven uitgelegd)

- sinds kort heeft booking.com ook enkele hotels die zonder cc gereserveerd kunnen worden. Dit staat dan specifiek genoemd.
Ok, dan moet ik daar even naar kijken.

Heb ook al bij het hotel zelf gekeken, dus rechtstreeks, maar daar willen ze ook een cc nr.
Ik werk zelf met Booking.com voor mijn B&B en wij maken geen gebruik van een creditcard systeem. De reden dat hotels dit over het algemeen wel zullen doen is idd dat er dan kosten afgeschreven kunnen worden wanneer je niet komt opdagen of vlak voor geplande aankomst annuleert.

Ik vrees dat je bij grotere hotels niet terecht zult kunnen zonder cc, maar de betaling hoeft niet perse gekoppeld te zijn aan de creditcard waarop je geboekt hebt. Ieder hotel op Booking.com hanteert hiervoor andere voorwaarden, dus als ik jou was zou ik gewoon even telefonisch contact zoeken met het betreffende hotel, dan weet je iig meteen waar je aan toe bent :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven