vaders..

10-04-2011 21:45 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

ik heb even jullie hulp nodig bij het volgende:

een vriendinnetje van mij heeft sinds een paar dagen iets met een collega van mijn lief. Nu waren ze zaterdag samen een ijsje gaan eten en toen waren ze haar vader tegen gekomen. Hij vond deze jongen al meteen niet bij haar passen en verkondigde even doodleuk dat hij hem wel zou wegpesten (waar hij bijzat !!). Later die avond kwamen ze langs bij ons en zij vertelde me dit.

Nou ja ik vond het een nogal aparte situatie eigenlijk ! Na iemand 1x gezien te hebben kun je geen oordeel vellen toch ? Met het uiterlijk van deze jongen is ook niets mis. Netjes en verzorgd. In tegen stelling tot vader van deze vriendin, hij is geen tokkie maar ook niet netjes en verzorgd (denk aan zeer zichtbare tattoos in de nek bijvoorbeeld).

Nu belde vriendin me vanmiddag dus helemaal overstuur op, haar vader was serieus en als ze wat met hem begon dan zou hij er wel voor zorgen dat het snel weer uitging.

Ik vind het allemaal nogal puberaal aangezien dochter al 21 is en van te voren heeft samen gewoond met een jongen zonder werk en een drugs en gokprobleem. Het stomme is dat pa het hier wel goed mee kon vinden :S

Mijn advies aan haar was dat ze dat moet doen wat goed voor haar voelt en dat ze haar leven niet moet laten bepalden door haar vader en dat als ze wilt we misschien met hem moet gaan praten.

vriendin weet niet meer wat te doen omdat ze enerzijds veel waarde hecht aan de mening van vader veel waarde maar anderzijds ook echt verliefd is. Ouders van de jongen in kwestie vinden haar trouwens een hele leuke meid. Willen alleen dat zoon rustig aan doen, maar dat is wel begrijpelijk !
Waar heb je precies onze hulp bij nodig?

Dit zijn toch jouw zaken niet?
Laat me raden'; het bewuste vriendje heeft een buitenlands tintje?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Eens. Niet mee bemoeien.
Kennen zijn ouders haar ook al dan?

Man wat gaat dat snel tegenwoordig

Zal mijn ouders ook eens waarschuwen dat ik mijn kersverse lief van 5 maanden ook eens kom voorstellen

En verder is inderdaad ook mijn vraag, wat wil je voor advies van ons?

Of wilde je gewoon even je verhaal kwijt?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Rare man. Ik zou haar aanraden het huis uit te gaan.
Nou ik heb ze als het ware gekoppeld en misschien hebben jullie tips ? Weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Wil haard advies geven maar wil aan de andere kant ook niet steuken tussen haar en haar vader. Misschien dat een van jullie iets soortgelijks heeft meegemaakt of een goed idee heeft om dit probleem op te lossen ?

Vind het gewoon zo sneu voor allebei , hebben beide een nare relatie achter de rug en gunde ze gewoon echt een leuke verliefdheid
quote:calvijn1 schreef op 10 april 2011 @ 21:53:

Laat me raden'; het bewuste vriendje heeft een buitenlands tintje?Nee nee is gewoon een nederlandse jongen, werkt gewoon, geen schulden woont sinds kort weer thuis ivm het verbreken van zijn relatie. Heeft ook geen kinderen (is 28jr)
wilde het idd ook even gewoon kwijt aan iemand die er niet zo dichtbij zit zeg maar. Ons hele vriendengroepje heeft het over niets anders meer, en lief en ik zitten er tussen in.
Een met de rest: is jouw zaak niet.
quote:Des_ree schreef op 10 april 2011 @ 21:45:

. In tegen stelling tot vader van deze vriendin, hij is geen tokkie maar ook niet netjes en verzorgd (denk aan zeer zichtbare tattoos in de nek bijvoorbeeld).

Leuk die vooroordelen.

Verder niet mee bemoeien, niet jouw zaken.
misschien heeft die vader wel te veel naar Wim Sonneveld geluisterd.
quote:Des_ree schreef op 10 april 2011 @ 21:59:

[...]

Nee nee is gewoon een nederlandse jongen, werkt gewoon, geen schulden woont sinds kort weer thuis ivm het verbreken van zijn relatie. Heeft ook geen kinderen (is 28jr)

Dan is het heel raar en akelig dat die vader zo doet.

Ik denk dat jij er niets aan kunt doen, alleen een luisterend oor zijn voor jouw vriendin
Je zit er mijns inziens niet tussen in hoor

Het is iets tussen jouw vriendin, haar nieuwe vriend en haar vader.

Het enige wat je kan doen is er gewon voor ze zijn als ze daar behoefte aan hebben
quote:Botervliegje schreef op 10 april 2011 @ 22:03:

[...]

Leuk die vooroordelen.

Verder niet mee bemoeien, niet jouw zaken.Nou, je kunt moeilijk beweren dat zichtbare tattoos in de nek netjes en verzorgd staat toch?
quote:Botervliegje schreef op 10 april 2011 @ 22:03:

[...]

Leuk die vooroordelen.

Verder niet mee bemoeien, niet jouw zaken.

Heb zelf ook 7 tatoeages, waarvan er ook zichtbaarder zijn maar daarmee heb ik een keuze gemaakt om door sommige mensen beoordeelt te worden op min uiterlijk. Wanneer je je in je nek laat tatoeëren dan weet je dat mensen je gaan indelen in een bepaalde groep. En die groep is nou eenmaal niet de meest nette groep.

Vind dat ik er tussen zit omdat ik degen ben die ze heeft gekoppeld. Als ik ze niet had voorgesteld dan was er nu niets aan de hand, voel me eigenlijk dus gewoon schuldig.
Wat een onzin!

Daar moet je je niet schuldig over voelen hoor

Het zijn twee volwassen mensen die een volwassen beslissing hebben genomen om samen een setje te worden

Daar heb jij (buiten het voorstellen) helemaal niets mee van doen gehad

Het was die welbekende klik, vonk, de chemie die het werk heeft gedaan

dus als je dan toch iets de schuld wil geven...geef dat dan de schuld
21 jaar.

Tijd om op eigen benen te staan.
Ja, dat vind ik echt.
Trek jij je wel vaker dingen aan die eigenlijk helemaal niks met jou te maken hebben?
Ja, dat vind ik echt.
quote:Saaar schreef op 10 april 2011 @ 22:57:

Trek jij je wel vaker dingen aan die eigenlijk helemaal niks met jou te maken hebben?Ja dat doe ik wel vaker, in dit geval omdat ik het hen zo gun ! En omdat ik me een beetje schuldig voel. Maar goed, ik kan er niets aan doen, alleen mijn deur openzetten voor als ze er over willen praten
quote:calvijn1 schreef op 10 april 2011 @ 21:53:

Laat me raden'; het bewuste vriendje heeft een buitenlands tintje?

Of pa en dochter ;)

Dacht ik totdat ik over die tattoos en dat ex-vriendje las.

Die vader heeft geen poot om op te staan gerechtelijk dus zijn dreigementen zou ze wel wat meer met een korreltje zout mogen nemen, sowieso vrij sneu en puberaal om op die leeftijd de mening van je pa zo belangrijk te vinden. Zou haar (volgens jou) nette en rationele vriend, dat ook zo belangrijk hebben gevonden ware het zijn ouder(s)? Want in dat opzicht kan die vader nog wel gelijk hebben ook dat ze niet bij elkaar passen...
Die pa vindt die jongen duidelijk niet van zijn soort.

Het gebeurt niet alleen met ¨nette vaders¨ waarvan de dochter een relatie heeft met bv een drugsgebruiker, of 1 met tattoo´s in zijn nek.

Maar deze vader is zeg maar ¨iets minder netjes¨ en vindt deze jongen dus duidelijk te netjes.

Het is ook nooit goed he
Doet die vader dat om dwars te zitten? Of heeft hij een onderbuikgevoel dat wel of niet klopt?
Wederom, die meid moet dringend uit huis.
Ja, dat vind ik echt.
quote:namita schreef op 10 april 2011 @ 23:59:

Die pa vindt die jongen duidelijk niet van zijn soort.

Het gebeurt niet alleen met ¨nette vaders¨ waarvan de dochter een relatie heeft met bv een drugsgebruiker, of 1 met tattoo´s in zijn nek.

Maar deze vader is zeg maar ¨iets minder netjes¨ en vindt deze jongen dus duidelijk te netjes.

Het is ook nooit goed he Ja dat dacht ik ook gelijk. Die vader voelt zich niet op zijn gemak bij iemand waarbij hij niet gelijk herkenning heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven