Goulash

10-04-2011 22:08 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een lekker recept voor goulash? Pittig/sterk gekruid mag, graag zelfs:-).

Ik heb op Google gekeken, maar daar staat zoveel op:-(...
Deze:

http://www.smulweb.nl/111 ... aarse-goulash-van-rudolph

(uit het blue band kookboek)
jaaaa, die is lekker!
Ik kan het recept even niet zo snel vinden, ik zal morgen nog eens kijken. Maar dit is (mijn) Hongaarse goulash en ik vind hem heerlijk;

Ik zit Liez haar link te bekijken maar volgens mij lijkt die heel erg op die van mij. Ik heb alleen geen spekblokjes erbij gedaan en ik ben niet gek op groene paprika maar volgens mij lijkt mijn gerecht heel erg op die van de link. Nou mocht ik het niet kunnen vinden dan hoef ik mij ook niet schuldig te voelen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oooh, dames, bedankt alvast! Ziet en klinkt goed allemaal:-). Rood pepertje erbij voor mij denk ik;-)
Rinder-Gulasch

zo maken we het hier in Oostenrijk meestal. Komt uit de Oostenrijkse-Hongaarse Monarchie dus wordt hier veel gegeten.

Las in het vorige recept 'lekker met rijst'. Maakte mijn moeder ook altijd. volgens de Oostenrijkers kan dat echt niet. Gulasch eet je met aardappelen, brood of Spätzle.

het belangrijkste is in ieder geval dat je het laaaaang laat sudderen.
anoniem_99070 wijzigde dit bericht op 12-04-2011 15:08
Reden: foutje
% gewijzigd
Poos niet gemaakt. Maak het vaak alleen in de winter.

Ik gebruik Klapstuk. Dat snij ik in kleine stukjes, bestrooien met zout en peper, aanbakken in flink wat boter. Dichtschroeien, dan flink wat uien, knoflook, een rode en een groene paprika, 2 laurierblaadjes erbij. Kokend water en een flinke hoeveelheid rode wijn toevoegen. Minimaal 3 uur laten stoven.

Daarna veel paprikapoeder toevoegen, op smaak brengen met zout en peper. Handjevol tuinerwten erbij en tomatenpuree. Nog even laten stoven.

Als je van pittig houdt kun je er nog wat chilipoeder bij doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven