Een slimme meid......

21-03-2011 20:22 2501 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja, een slimme meid.

Hoe leg ik dat nu uit....

simpel...

nouja...

of...

nee, toch niet.

Sjonge...

Deelt lief en leed, helpt elkaar bij de zwaardere keuzes des levens ; welk van de 4 banen neem ik , yoghurt of vla, wel of niet, pizza of shoarma, rok of jurk.

Schuwd ook de lichtere onderwerpen niet...

Eens kijken....

relatiecrisis, geldzaken regelen en verdelen, 't oppeppen van medeslimmerds, menstruatieperikelen, test-ik-wel-of-test-ik-niet, steun bij afstudeerstress, hormonale aangelegenheden, Neuk-ik-wel-of-niet-zomaar-voor-de-fun...

Kortom; een slimme meid....

nouja, dat dus!

De groeten,

Bijtje

Ps; nieuwe leden kunnen nog steeds solliciteren en worden geïnaugureerd na het signaleren van minimaal 3 taalfouten in de OP ( ) en het nuttigen van een pak bokkepootjes of compensatie M&M's
Lekker dan sjoco; het hele weekend weg blijven en dan op maandag gaan zeuren dat het topic niet vol is....

Maar ik heb echt geen klap te doen.... zeg het maar, war wil je het over hebben??
Heb nog wel een kledingkast op te ruimen... daar is serieus een bom ontploft, nouja eigenlijk is die bom darth zijn manier van was opruimen.. netjes vouwen en dan ergens proppen waar nog plek is. Vervolgens trekken we daar dagelijks dingen tussen uit et le voilla; kledingbom ontploft!

Owja en moet het kadootje voor kaz nog strijken en inpakken
Hee, ik ben er dit weekend wel geweest hoor! Ik heb hele mooie huishoudlijstjes gepost! Het is de schuld van Kaz en Chop en Ring!
En ik mocht dit weekend niet teveel posten, want dan zou het topic te vroeg vol zijn Heb ik me dus heel braaf aan gehouden.
Nou oke dan, ik zal ook wel even meehelpen!
Ik was tussendoor nog even de nieuwe OP aan het afmaken. Ook handig
ik doe oko mee om het topic vol te krijgen, al hoewel....heb een berg was te vouwen (nog steeds)

@Kaz....geniet van je verlof. Wat Bij zegt, je bent de eerste weken alleen maar moeder. Maar er is niks fijners om je eigen kind heerlijk voldaan bij je te hebben liggen. En dan wil je wel alleen maar moeder zijn. Tuurlijk is het af en toe passen en meten, maar daar leer je, je weg wel in vinden. Je leert je kind kennen en je kind jou. Komt helemaal goed schatje.....
Ik! Zo lang ik nog niet op school ben dan tenminste.

Net les 4 gelopen
Heb echt gewoon niets te vermelden eigenlijk... ben lui en heb geen zin om iets nuttigs te doen...

(lees altijd over lijstjes heen...sorry *bloos* )
Sterk bezig allemaal met dat rennen.... kom in september wel eens wat tips vragen. Ga nu steeds langzamer eigenlijk... en energieniveau stort zo snel in.... heb het voor het bakken van mijn kind nodig denk ik
En in het kader van volslage nutteloze berichten;

Er Zitten BLAADJES Aan Mijn Heg!!!! nog heel even en de gluurbuur kan niet meer direct inmijn woonkamer gluren!!!!

(ervaring leert mij dat ie dan wel andere manieren verzint om ons te bekijken maar goed...)
Goed bezig Boom! Kun jij me vertellen hoe les 3 eruit zag? Ik zag staan dat het 3x3 minuten lopen is, maar weet jij of daar nog wandelpauzes tussen zitten? Dan kan ik de afstand wat beter inschatten

Vind het trouwens echt heel leuk om mijn telefoon mee te nemen met app die het stukje hardlopen logt via gps. Dan kun je precies zien waar je geweest bent en hoe lang je erover gedaan hebt enzo. Word ik blij van (echte nerd, ik weet het )
Zeg ben ik m nu in mijn eentje aan het vol-ouwehoeren???
Goeoeoeoeoedemorgen!

Ben ook weer fris en fruitig aanwezig, heb zélfs al een mail aan álle meeters gestuurd. Voelde me een beetje een digibeet, stuur nooit mails via hotmail maar 't is nu gelukt, te cc-en.

Kaz, verlof! Wat heerlijk, 6 maand vrij om aan de gezinsverandering te wennen, goed geregeld!

Bij, heel Slim om niet naar de cursus te gaan, als het toch niet écht nodig is.

Nieloj, werkze en succes met het vroege opstaan.

Chopin geniet nog even van de rust, voor het commentaar v/d prof.

George moest dus wel lachen om de geplande meet? Mr. Pig vindt het allemaal maar raar...

Hier een zalig weekend achter de rug. Vrijdagavond was supergezellig, de kinderen mochten wat langer opblijven. Dochter was aan het spelen op de laptop en zoon aan het klimmen op de bank. Eerst wou ik daar wat van zeggen, klimmen op de bank mag niet, maar toen besloten het eens anders aan te pakken. Met zoon afspraak gemaakt, 1 kussen van de bank gehaald (rugleuning bestaat uit losse kussens) en gezegd dat hij voor een keer (en alleen als mama het kussen v/d bank haalt) mocht klimmen. Jochie was helemaal blij heeft als een poes over de bank geklommen en ik heb hele gave foto's van hem gemaakt. Beetje als in het negeren waar Bij me van de week op attendeerde. Was een succes! Zaterdag en zondag lekker de hele dag buiten geweest en vanwege het heerlijke weer ook lekker veel wassen kunnen draaien.
Het wordt hier al weer gezellig jolig. Nog even een serieuze reactie op Arte, leerzaam voor mezelf én voor anderen (denk ík dan, maar wie ben ik? )die nog moeder hopen te worden.quote:Artemis schreef op 11 april 2011 @ 08:42:

Kaz, geniet van je verlof! Het "Alleen maar moeder topic" is wel realistisch, je wereld staat een paar weken op z'n kop als kleine Kaz er is, maar echt, het wordt makkelijker. Probeer lekker van deze tijd te genieten (dooddoener...)!

Pas nu ik al een week of twee best goed in mijn vel zit (ondanks dat ik zo brak ben als ik weet niet wat en veel last van mijn lichaam heb), realiseer ik me écht goed hoe depressief/ongelukkig ik me op sommige momenten gevoeld heb. Nu denk ik dat ik de afgelopen week een erg nuttig "aha moment" heb gehad en een belangrijke reden heb ontdekt waarom ik me zo reteslecht voelde tijdens een groot deel van de zwangerschap.

Ik was er niet op voorbereid.

Dat klinkt stom misschien, maar als ik zo'n topic over moeder zijn lees denk ik 'ja, het wordt zwaar. De eerste maanden zijn een soort 'overlevingsmaanden' waarin je bijna niks anders kunt, hoeft en misschien ook wel wilt, dan voor je baby zorgen. Daar was ik al van overtuigd vóórdat ik zwanger was. Wat ik me nooit had gerealiseerd was, dat dit voor een groot deel al begint VOOR de bevalling! Nou hangt dat natuurlijk van je zwangerschap af, maar hoe dan ook verandert je leven en je lichaam al gigantisch in de negen maanden dat je zwanger bent, en daar had ik nooit heel erg uitgebreid over doorgedacht. Tel daarbij op dat ik binnen twee weken nadat ik met de pil ben gestopt zwanger was (wie had dat verwacht??) en ik ben er gewoon ontzettend door overvallen.

Wat ik hiermee wil vertellen is dat ik a. blij ben dat ik dit voor mezelf zo hebt uitgedokterd (dat het niet alléén maar aan de hormonen lag zeg maar ) en dat ik niet heel erg bang ben dat ik heel depressief word ná de zwangerschap (eh... als iemand me tegen die tijd nog eens op deze post wil wijzen?? )
Boom, jij bent echt goed bezig met het hardlopen zeg! Lekker hoor!

En PB, lekker zo'n weekend! Het is denk ik ook wel fijn om nu wat meer contrast tussen week en weekend te hebben? Je hebt het des te harder verdiend na je eerste werkweek! En deze week late diensten dus?
Ik heb mezelf tot doel gesteld dat ik, op het moment dat ik ergens nee op zeg en er geen goede reden voor kan bedenken waarom het niet mag, het dus gewoon mag.... Dus pig; je was geheel bij-ig bezig!! (geeft enorm veel rust eigenlijk zo opvoeden....)
Leuk verhaal Pig! Zo zie je, soms kan even uit je normale routine breken, iets van je regels afwijken, veel beter werken om de regels te hanteren!
Mooie post Kaz! Fijn dat je dit voor jezelf nu in beeld hebt

Zal ik hem ergens opslaan?
Bij, herkenbaar van mannelijk opgevouwde was. Heb net van 't weekend met Mr. Pig afgesproken dat hij de hand- en theedoeken en de sokken en dekbedden wast. De rest doe ik zodat ik me niet erger aan fout opvouwwerk .

Chopin, lijkt me idd een leuke app, dat je kan zien waar je geweest bent.

Ben vanmorgen al huishoudelijk en sportief geweest. Was staat aan en ben met de trap naar boven gegaan nadat ik de kinderen naar school had gebracht. Moet nog meer huishoudelijk doen, stofzuigen, was ophangen en boodschappen. Vanmiddag om 14.00 weer werken.
Wij zijn trouwens ook een beetje aan het opvoeden geweest dit weekend, voor neefje van 2,5. Merk dat ik toch wel vaak denk dat ik het 'beter' kan dan Kazman...

Voorbeeldje: neefje mocht van Kazman niet 'spelen' met zijn ontbijtkoek (hij was de randjes er vanaf aan het halen) maar moest het 'gewoon' in zijn mond stoppen. Ik denk dan 'pick your battles' én herinner me dat ik vroeger ook altijd op die manier mijn ontbijtkoek at
@Kaz; geheel herkenbaar!!!

Kan ik nog aan toe voegen dat ik me negen maanden soort van zorgen heb gemaakt of larfje wel alle onderdelen had zeg maar, was ze geboren was ik 24 uur gerustgesteld en toen overviel me inene de paniek dat ik me de rest van haar/mijn leven in meer of mindere mate zorgen zou maken of het wel goed zou blijven gaan.... Gelukkig maak je als zwangere en moeder ook een geleidelijke ontwikkeling door en krijg je niet al die realisaties inene (zohee, maar dan kun je worden afgevoerd in dwangbuis!!!)
Eens met Chop! En een zwangerschap lijkt me sowieso heftig, maar ik kan me voorstellen dat het inderdaad dubbel zo hard aankomt als het zo snel gaat allemaal.

Zullen we afspreken dat DD en Boom en ik ons door jullie posts nu wel genoeg hebben kunnen voorbereiden, dus dat het wel een keer raak mag zijn?
Chop, het is weer 2 minuten wandelen. Volgens mij tot eind week 2. Ik heb helaas steeds ruzie met m'n gprs, dus vrees dat ik weer aan de ipod met Nike plus moet. Vind ik irri, want dan wil ik foon ook mee. Im het begin deed ik dat niet, maar vallen ver ban huis zonder foon vind ik naar.
Goed bezig Pig! Zowel vanmorgen als in het weekend

George moest er inderdaad om lachen. Ook omdat ik het eigenlijk nooit over het forum had gehad. Niet omdat het geheim was natuurlijk, maar eerst kwam het gewoon nooit ter sprake en nu ik er wel meer tijd doorbreng vond ik het gewoon raar om er nog over te beginnen of zo. Maar goed, hij had het natuurlijk al lang gezien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven