Goedkoop laminaat

11-04-2011 20:35 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar goedkoop donkerbruin laminaat (en dan bedoel ik ook echt goedkoop, niet meer dan 6 euro per vierkante meter) voor op mijn slaapkamer. Voor deze prijs verwacht ik natuurlijk geen geweldige kwalitatief goede vloer, daar ben ik dus ook niet naar op zoek. Zolang het maar voldoet aan prijs & kleur.

Ik heb me helemaal suf gegoogeld, maar het lijkt erop dat alle goedkope vloeren alleen maar in lichte kleuren bestaan. De Ikea website heb ik niet overgeslagen natuuurlijk, maar het enige laminaat onder de 6 euro is Tundra en de donkerste variant (grenen/antiek) is me niet donker genoeg.. ben meer op zoek naar zoiets als Prarie in kastanjepatroon, maar die is dus te duur.

Ik heb marktplaats ook al geprobeerd voor tweedehands laminaat, maar geen succes.. Ik ben de bouwmarkten nog niet afgeweest, maar online ziet het er niet naar uit dat ze hebben wat ik zoek. Wil ik iets dat niet bestaat voor deze prijs? Wie kan mij helpen??
Oh en nog 1 ding: kun je laminaat over een laagpolige vloerbedekking leggen of is dat om wat voor reden dan ook een probleem (er is genoeg ruimte voor bij het openen van de deur)? Moet daar dan nog een ondervloer tussen of hoeft dat niet meer?
praxis en gamma acties goed in de gaten houden.

misschien bij carpet right.
Inderdaad Carpet Right.
Op de site van de praxis kun je een bon uitprinten voor 20% korting op lamintaat. Nog geldig tm 17 april.

Misschien heb je daar iets aan?
Euh...ik zou laminaat niet over tapijt heenleggen. Het lijkt me dat het dan hobbelig wordt en niet mooi strak. Tapijt eruit, laminaat+ondervloer erin.
quote:misspiggiej schreef op 11 april 2011 @ 20:51:

Oh en nog 1 ding: kun je laminaat over een laagpolige vloerbedekking leggen of is dat om wat voor reden dan ook een probleem (er is genoeg ruimte voor bij het openen van de deur)? Moet daar dan nog een ondervloer tussen of hoeft dat niet meer?Dat lijkt mij niet. Dan is de ondergrond waarschijnlijk te zacht. En als je er dan toch nog een ondervloer onder moet leggen, kun je de vloerbedekking er net zo goed uithalen toch?
Je hebt soms van die toko's die een failliete zaak opkopen, en dan voor weinig leuke aanbiedingen hebben. Waar woon je ergens? In Arnhem weet ik er nog wel één.
En Apeldoorn ook.
Bedankt voor de tip van de kortingsbon! Hij geldt alleen niet voor Baseline artikelen ofzo, klinkt nu juist als het goedkoopste merk maar wie weet! Ik zal in het weekend eens gaan kijken want de Praxis heeft geen prijzen op de website.

Ik huur, en de vloerbedekking lag er al in.. ik dacht dus dat het wel mooi zou zijn om het te laten liggen zodat ik het laminaat weer mee kan nemen naar een volgende woning zonder een kale betonvloer achter te laten. Maar geen goed idee dus? Het is wel een vrij harde vloerbedekking zonder bobbels enzo.
quote:toffifee schreef op 11 april 2011 @ 21:08:

Je hebt soms van die toko's die een failliete zaak opkopen, en dan voor weinig leuke aanbiedingen hebben. Waar woon je ergens? In Arnhem weet ik er nog wel één.Midden van het land, dus Arnhem en Apeldoorn zijn allebei dichtbij.. ik hoor het graag!
Met laminaat heb je ook nog afwerkplinten en afwerklatten nodig en niet te vergeten hoekjes etc.
quote:groenoogje1962 schreef op 11 april 2011 @ 21:16:

Met laminaat heb je ook nog afwerkplinten en afwerklatten nodig en niet te vergeten hoekjes etc.Inderdaad.. en waarschijnlijk een ondervloer dus, vandaar mijn beperkte budget.
Hmm, als ik het over de vloerbedekking kan leggen kan ik dus besparen op een ondervloer, en dus laminaat kopen wat iets duurder is. Iemand ervaringen met laminaat over vloerbedekking leggen :-D? Wordt het echt lelijk?
Wij hadden voorheen ook een laagpolige vloerbedekking liggen en hebben het Tundra laminaat van Ikea hier gewoon overheen gelegd.

Trouwens, nu ik er over nadenk ligt deze vloerrbedekking er nu nog, alleen inmiddels onder een nieuwe laminaatvloer.

Ik merk totaal geen verschil tussen de vloer in de woonkamer (met vloerbedekking) en de vloer in de gang (met ondervloer)..

Het moet dan wel echt een laagpolige vlakke vloerbedekking zijn, anders krijg je inderdaad dat het laminaat op bepaalde punten omhoog komt.

Tundra laminaat kan ik je trouwens wel aanbevelen, we hebben nu nog goedkopere laminaat van één of andere bouwmarkt, 4,95 per m2, en dit is waardeloos.

Als je er alleen al meubels op zet, krijg je er al deuken in..
Kijk, dat is mooi om te weten. Dan zou ik eventueel de Ikea Prarie vloer van 7.99 per vierkante meter kunnen nemen omdat ik geld voor de ondervloer bespaar! Ik neem aan dat de Prarie van Ikea dan ook wel redelijk is vergeleken met zo'n goedkope bouwmarktvloer..
Wij hebben op de bovenverdiepingen Ikea laminaat en dat voldoet prima. Nu ligt er wel gewoon een ondervloer onder maar in mijn eerste appartement heb ik ook geld bespaard door over bestaande laagpolige vloerbedekking heen te leggen. Werkte prima.
if we all light up, we can scare away the dark...
quote:misspiggiej schreef op 11 april 2011 @ 21:24:

Hmm, als ik het over de vloerbedekking kan leggen kan ik dus besparen op een ondervloer, en dus laminaat kopen wat iets duurder is. Iemand ervaringen met laminaat over vloerbedekking leggen :-D? Wordt het echt lelijk?Werkte bij ons perfect! Wij hebben Ikea-laminaat van 8,95 en na een jaar ziet het er nog perfect uit!
Wij hebben in de babykamer het laminaat over oude vloertegels gelegd. Dat hebben we vorig jaar in die hittegolf gedaan en het ziet er perfect uit..
Nou, de keuze is gemaakt denk ik, iets duurder laminaat zonder ondervloer! heel erg bedankt voor de reacties!
quote:misspiggiej schreef op 11 april 2011 @ 21:24:

Hmm, als ik het over de vloerbedekking kan leggen kan ik dus besparen op een ondervloer, en dus laminaat kopen wat iets duurder is. Iemand ervaringen met laminaat over vloerbedekking leggen :-D? Wordt het echt lelijk?

Ik weet niet om hoeveel oppervlakte het gaat, maar ik heb het toen gelegd over een bouclé tapijt. ( 15m²)

Dat zat verlijmd en was goed glad. Je hebt wel kans dat aan de randen er wat vering in zit.

Ik heb eens gegoogled, maar de goedkoopste die ik tegen kom, in de kleur die je wilt, is 9 euro per m².

Site
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven