Jongen vraagt hulp! D:

10-04-2011 03:02 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
quote:lonewolf schreef op 11 april 2011 @ 12:01:

Over dat meisje. We hebben heel veel lol maar ik denk toch niet echt dat ze mij leuk vind. Ik denk dat we gewoon vrienden zijn.

Maar het toeval wil dat ik gister een ander meisje leerde kennen, die al vrij snel duidelijk liet merken dat ze mij wel ziet zitten (verlegen, complimentjes, lief zijn ) en ik vind haar ook wel heel erg leuk. We hadden het al heel snel naar elkaar uitgesproken en nu zijn we dus allebei wel een beetje verliefd dus. We kennen elkaar natuurlijk helemaal niet zo goed, maar zijn van plan elkaar beter te gaan leren kennen.

Alleen! zit ik nu met het volgende probleem. Ze woont nogal ver weg. Om precies te zijn, ik woon in Oost-Gelderland en zij in Noord-Groningen.

Ik heb dus best wel zorgen over hoe dit te realiseren gaat zijn als we elkaar dalijk echt leuk blijven vinden. Aan de andere kant heb ik een OV en bijna een rijbewijs dus zo'n probleem wordt dat niet.

Dus.. Beetje topic switch maar de situatie is veranderd!

Zijn er hier mensen met ervaringen met dit soort relaties? Zijn hier wellicht al topics over?

Bedankt.

Ik lees weleens over lange-afstandsrelaties. Maar heen en weer rijden (met OV heb ik het idee dat dat minder speelt) vind ik knap vermoeiend. Misschien is het dat jou wel waard, maar ik reed een keer van Oldenzaal naar Osnabrück, van daar uit naar Münster, en van daar weer uit terug naar huis. Ik was kapot toen ik thuiskwam. Ik heb een rijbewijs, maar ik heb weinig rijervaring.

Ik wil je niet ontmoedigen, en anderen zien het misschien anders, maar als je net je rijbewijs hebt en je langste rit is nooit langer geweest dan de rit tijdens een rijles, zou ik niet direct dergelijke enorme afstanden gaan rijden.
World of Warcraft: Legion
Begrijp ik goed dat je met het 'nieuwe meisje' een of enkele keren gechat hebt? Is ze ook 14?
Hoe en waar heb je dat nieuwe meisje ontmoet?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
..
@ Hans 66

Bedankt voor alweer een reactie.

Ik volg op dit moment rijlessen, maar ik vind autorijden super leuk dus groningen dat ga ik ook vast leuk vinden. Met de trein kan ook want ik heb een OV Jaarkaart. Maar dan is de reistijd wel direct 2x zo lang. Dus denk toch dat een auto dan prettiger is.

Nog even een offtopic vraag aan jou, jij bent ook een man op een meidenforum :P en ik vind het hier heel leuk dus kan ik hier blijven? en moet ik me ergens voorstellen? anders stuur een pb;)

en weer ontopic :P

LoneWolf
Ok, je hebt haar dus nog nooit ontmoet? Alleen maar mee gechat? Hoe weet je dan dat ze lief/ verlegen is etc.? Dat weet je niet... echt niet.

Ik vind het wel twijfelachtig dat je meerdere meisjes van 14 achter elkaar ontmoet, op het Internet. Dat geeft me de indruk dat je 'op zoek' bent naar jongere meisjes. Een meisje van 14 is echt nog niet volwassen. 4 jaar leeftijdsverschil is op latere leeftijd echt geen probleem, maar op deze leeftijden is dat nog wel een beetje anders... de verwachtingen kunnen heel erg uiteen lopen (op seksueel gebied), en zelfs als ze zou zeggen dat ze seks zou willen, dan is ze op 14-jarige leeftijd nog onvoldoende in staat om daar de gevolgen van te overzien.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:lonewolf schreef op 12 april 2011 @ 16:59:

@ YetiMan

Dat klopt als een bus. Maar is internet het niet helemaal tegenwoordig als het gaat om relaties? Hoeveel relaties beginnen er wel niet op internet. Zoals ik al schreef kennen we elkaar ook nog helemaal niet goed maar zijn we wel van plan dat te gaan doen. En ja ze is 14.

Ja, het internet is het helemaal, zo ben ik ook aan mijn vrouw gekomen. Ook nog eens vier jaar leeftijdsverschil, alleen was ze toen 20. Maar de hoofdreden voor de vraag: als je in een zeer korte tijd denkt dat iemand het helemaal is zijn dat op zijn minst een deel hormonen die spreken. In principe helemaal normaal, maar daardoor is het op zijn zachtst gezegd nogal vroeg om conclusies te trekken. Op mijn achttiende zat ik deels in een vergelijkbare situatie, op dat goede uiterlijk na , en had ik vast ook elke aandacht interessant gevonden bij gebrek aan. Besef je echter wel dat het vooral bij gebrek aan is. Voor het meisje in kwestie lijk je waarschijnlijk ook interessanter dan je bent door je leeftijd en door de afstand (ook wel lekker veilig he). Al met al genoeg redenen om hier - naast dat ze nog een kind is - ernstige twijfels bij te hebben.

Begrijp me niet verkeerd, op basis van mezelf lang-lang-geleden (opa vertelt...) misgun ik het je absoluut, maar de kans dat dit slaagt is minimaal. Ook het deel met 3,5 uur reizen was in mijn situatie zo en heeft voor ons zeer veel inzet gevraagd. Op haar leeftijd is dat ook gewoon niet op te brengen, behalve voor misschien een enkele keer. Maar goed, als je een keer wil 'scoren' kan je dat doen met nogal minder schade. Voorlopig, geniet van de aandacht, van het praten, leer praten, maar vraag er niet meer van dan het is: een leuk contact op afstand. Anders vallen we terug op Gavin Friday: 'It'll end, end in tears'.
quote:Gamayun schreef op 12 april 2011 @ 17:18:

Ik vind het wel twijfelachtig dat je meerdere meisjes van 14 achter elkaar ontmoet, op het Internet. Dat geeft me de indruk dat je 'op zoek' bent naar jongere meisjes. Eerlijk gezegd denk ik dat het qua ontwikkelingsleeftijd gewoon overeenkomt met TO (no offence, wolf). Dus eerder naïviteit dan een kwade intentie die je lijkt te suggereren.
quote:lonewolf schreef op 12 april 2011 @ 17:05:

Nog even een offtopic vraag aan jou, jij bent ook een man op een meidenforum :P en ik vind het hier heel leuk dus kan ik hier blijven?

Dat moet je niet aan mij vragen. Wat mij betreft ben je welkom, maar het is een vrouwenforum. Als je je hier prettig voelt, zou ik blijven. Alleen bij wangedrag word je (overigens door de moderators, Angels hier) weggestuurd.

quote:...en moet ik me ergens voorstellen?

Volgens mij is er ergens een voorstel-topic. Ik moet dan even zoeken, want het is in een andere pijler. Maar volgens mij is het niet verplicht je voor te stellen.

quote:anders stuur een pb;)Je kunt hier geen PB sturen.
quote:

Gamayun schreef op 12 april 2011 @ 17:18:

Ik vind het wel twijfelachtig dat je meerdere meisjes van 14 achter elkaar ontmoet, op het Internet. Dat geeft me de indruk dat je 'op zoek' bent naar jongere meisjes.

quote:YetiMan schreef op 12 april 2011 @ 17:51:

[...]

Eerlijk gezegd denk ik dat het qua ontwikkelingsleeftijd gewoon overeenkomt met TO (no offence, wolf). Dus eerder naïviteit dan een kwade intentie die je lijkt te suggereren.

YetiMan weet het hier zeer treffend te omschrijven. Ik heb absoluut geen kwade intenties! Al kan ik me jouw, Gamuyan, vermoeden wel voorstellen. Maar niets is minder waar. Ik ben zeer zwaar onervaren in dit soort dingen dus al helemaal niet bezig met seks. Ik voel me gewoon gevleid en vindt het bijna een 8e wereldwonder dat een meisje mij leuk vind. Dus logisch dat ik daar dan in geïnteresseerd ben toch ? Door mijn lage zelfbeeld denk ik al snel dat niemand mij moet dus komt er wel een keer iemand die dat wel lijkt te willen is het toch logisch dat ik daar helemaal happy mee ben?

Ik kan me je standpunt voorstellen maar het klopt zeker niet. Ik hoop dat ik je middels dit verhaal daar vanaf gebracht heb.

LoneWolf
quote:YetiMan schreef op 12 april 2011 @ 17:49:

[...]

Ja, het internet is het helemaal, zo ben ik ook aan mijn vrouw gekomen. Ook nog eens vier jaar leeftijdsverschil, alleen was ze toen 20. Maar de hoofdreden voor de vraag: als je in een zeer korte tijd denkt dat iemand het helemaal is zijn dat op zijn minst een deel hormonen die spreken. In principe helemaal normaal, maar daardoor is het op zijn zachtst gezegd nogal vroeg om conclusies te trekken. Op mijn achttiende zat ik deels in een vergelijkbare situatie, op dat goede uiterlijk na , en had ik vast ook elke aandacht interessant gevonden bij gebrek aan. Besef je echter wel dat het vooral bij gebrek aan is. Voor het meisje in kwestie lijk je waarschijnlijk ook interessanter dan je bent door je leeftijd en door de afstand (ook wel lekker veilig he). Al met al genoeg redenen om hier - naast dat ze nog een kind is - ernstige twijfels bij te hebben.

Begrijp me niet verkeerd, op basis van mezelf lang-lang-geleden (opa vertelt...) misgun ik het je absoluut, maar de kans dat dit slaagt is minimaal. Ook het deel met 3,5 uur reizen was in mijn situatie zo en heeft voor ons zeer veel inzet gevraagd. Op haar leeftijd is dat ook gewoon niet op te brengen, behalve voor misschien een enkele keer. Maar goed, als je een keer wil 'scoren' kan je dat doen met nogal minder schade. Voorlopig, geniet van de aandacht, van het praten, leer praten, maar vraag er niet meer van dan het is: een leuk contact op afstand. Anders vallen we terug op Gavin Friday: 'It'll end, end in tears'.

YetiMan, bedankt voor je geïnteresseerde reactie! Het is op dit moment waarschijnlijk 100% liefdes hormonen die meespelen, ik zie nu de nadelen nog niet en verwacht er al meer van dat wat het misschien ooit gaat worden. Ik denk dat je je daar wel in kan inleven.

Ik probeer nog wel zo verstandig te zijn steeds tegen mezelf te zeggen eerst beter leren kennen, verwacht er niet teveel van maarja je weet vast hoe dat gaat in je hoofd heb je al allerlei dromen en toekomstbeelden.

Mede ook, zie vorige reactie op Gamayun, door mijn lage zelfbeeld ben ik helemaal verbaasd en super mega gelukkig dat zo'n leuk meisje (want dat is ze echt) mij ook leuk vind.

Ik hoop er wel het beste van, maar misschien wordt het ook niks. Dat is wel even heel reëel dat je me dat zegt, bedankt hiervoor.

En graag nog iets meer uitleg wat je bedoeld met je kan een keer 'scoren' met nogal minder schade. Wat stel je je hierbij voor?

Vriendelijke groet,

LoneWolf
Hey LoneWolf,

Internet is natuurlijk een prima medium om met anderen in contact te komen. Maar wat Gamayun ook zegt: op basis van een paar chatgesprekken heb je echt 0,0 beeld van hoe iemand echt is. Pas dus een beetje op jezelf en hou een beetje de realiteit voor ogen, zodat je straks niet heel hard van een roze wolk afvalt. Ik hoop dat natuurlijk niet voor je, maar ook hier iemand die door schade en schande wijs geworden is, dus wilde dat toch even kwijt. En btw, je komt over als een erg leuke, sympathieke jongen, dus een relatie komt echt nog wel!
Ah, mijn post is ondertussen beetje mosterd, maar goed, beter dubbel dan niet ;)
Jongen, maak je geen zorgen.

Moppeman had zijn "eerste keer" pas toen hij 24 was. Je hebt nog lang genoeg de tijd, voor je veertigste is vroeg genoeg.

Lonewolf, ik bedoel het niet lullig . Als je zegt dat je nog helemaal niet met seks bezig bent en zo, prima. Mocht die interesse er wel komen, besef dan wel dat het vervelende gevolgen zou kunnen hebben als het meisje in kwestie nog geen 16 is.

Je geeft aan dat je onzeker bent en een beetje overdonderd bent dat iemand geïnteresseerd in je is. Je voelt je logischerwijs gevleid als iemand interesse toont. Zie je dat niet per ongeluk voor 'verliefdheid' aan? Je kent haar namelijk niet. Je weet niet of ze 'echt heel leuk' is. Je weet niet wat haar gevoelens voor jou zijn. Wie weet ontmoet je haar en klikt het (vuurwerk en zo), je weet het niet. De kans is echter ook héél groot dat zij IRL anders is dan jij denkt dat ze is, of andersom: dat zij jóu IRL heel anders vindt dan ze nu denkt dat je bent. Hou je dat wel in je achterhoofd?

Je kunt iemand wellicht interessant vinden online, en dus willen ontmoeten - zaken als liefde en zo zijn wel een ander verhaal. Daarvoor moet je iemand zien, horen, ruiken.
Ik moet daarop wel zeggen dat ik eigenlijk nooit helemaal teleurgesteld was na internetcontact, hoewel het slechts éénmaal een echte relatie werd, wel meerdere malen vriendschappen, waarvan een nog altijd.
quote:lonewolf schreef op 10 april 2011 @ 15:44:

mijn wereld is helaas niet zo groot. ik ga naar school natuurlijk, maar ik heb maar een hele kleine klas met enkele meisjes die mij dus absoluut niet zien staan. ik zit niet bij een vereniging ofzo, simpelweg omdat ik daar nooit echt de behoefte toe gevoeld heb. (ben niet zo'n sporter)

LoneWolf

Hi!

Er zijn verenigingen in alle soorten & maten, en zoiets kan juist handig zijn om je sociale vaardigheden te vergroten. Dus misschien moet je even op zoek, en kijken wat er bij jou past?

Verder is dit forum (waar je (ook als man)) van harte welkom bent, misschien ook handig in sociaal opzicht; je kunt je iig schriftelijk leren uiten. Welkom!

(hee, en meisjes zijn voor iedereen lastig )
quote:Gamayun schreef op 12 april 2011 @ 23:23:

Je geeft aan dat je onzeker bent en een beetje overdonderd bent dat iemand geïnteresseerd in je is. Je voelt je logischerwijs gevleid als iemand interesse toont. Zie je dat niet per ongeluk voor 'verliefdheid' aan? Je kent haar namelijk niet. Je weet niet of ze 'echt heel leuk' is. Je weet niet wat haar gevoelens voor jou zijn. Wie weet ontmoet je haar en klikt het (vuurwerk en zo), je weet het niet. De kans is echter ook héél groot dat zij IRL anders is dan jij denkt dat ze is, of andersom: dat zij jóu IRL heel anders vindt dan ze nu denkt dat je bent. Hou je dat wel in je achterhoofd?Ik zie dat ook zo. Of de interesse inderdaad zo sterk is, dat men kan spreken van verliefdheid, kan m.i. pas tijdens een date duidelijk worden, of jij en die ander hebben jou al direct (zonder tussenkomst van Internet) al leren kennen. Ik werd verliefd op meisjes die ik zag, en meisjes zeggen dat ze verliefd waren op mij, toen ze mij zagen, en in mijn jeugd waren er wel computers, maar nog lang geen Internet (ik heb tijdens mijn leven wel het Internet zien ontwikkelen). En dan wist ik vaak nog niet hoe het zat.
quote:Gamayun schreef op 12 april 2011 @ 23:23:

Lonewolf, ik bedoel het niet lullig . Als je zegt dat je nog helemaal niet met seks bezig bent en zo, prima. Mocht die interesse er wel komen, besef dan wel dat het vervelende gevolgen zou kunnen hebben als het meisje in kwestie nog geen 16 is.

Je geeft aan dat je onzeker bent en een beetje overdonderd bent dat iemand geïnteresseerd in je is. Je voelt je logischerwijs gevleid als iemand interesse toont. Zie je dat niet per ongeluk voor 'verliefdheid' aan? Je kent haar namelijk niet. Je weet niet of ze 'echt heel leuk' is. Je weet niet wat haar gevoelens voor jou zijn. Wie weet ontmoet je haar en klikt het (vuurwerk en zo), je weet het niet. De kans is echter ook héél groot dat zij IRL anders is dan jij denkt dat ze is, of andersom: dat zij jóu IRL heel anders vindt dan ze nu denkt dat je bent. Hou je dat wel in je achterhoofd?

Je kunt iemand wellicht interessant vinden online, en dus willen ontmoeten - zaken als liefde en zo zijn wel een ander verhaal. Daarvoor moet je iemand zien, horen, ruiken.

Hey Gamayun bedankt voor je reactie!:) Je bent heel reëel en hebt natuurlijk helemaal gelijk en het is goed dat iemand me hier even aan herinnerd. Ik hou het zeker in mijn achterhoofd, vandaar ook dat we het echt heel rustig aan doen om elkaar echt goed te leren kennen.

quote:De kans is echter ook héél groot dat zij IRL anders is dan jij denkt dat ze is, of andersom: dat zij jóu IRL heel anders vindt dan ze nu denkt dat je bent.

Wat betreft dit stukje. Denk je , dat als we met elkaar zouden gaan skypen je wel een goed beeld krijgt van hoe iemand in het echt is? Dan kan het toch niet meer tegen vallen als je elkaar IRL ontmoet?

Alvast bedankt

Groeten, LoneWolf
Ik heb trouwens een idee. Als zowel jij als dat meisje een (ingebouwde) webcam hebben, kunnen jullie chatten zodat jullie elkaar zien. MSN heeft die mogelijkheid. Ik zit achter een laptop, waarbij ik later pas (na de aanschaf) achterkwam dat die een ingebouwde webcam had.

Ik moet zelf eens kijken wat Skypen is.
Dan kan het nog steeds tegenvallen als je iemand IRL ontmoet . Natuurlijk geeft skypen je wel een beter beeld dan alleen chatten. Je moet het alleen wel nog steeds doen met beperkte info e.d. Het kan alsnog tegenvallen. Als ik je was zou ik de date iig niet te lang uitstellen. Dat voorkomt teleurstelling. (Je hebt kans de ander heel erg te idealiseren zolang je elkaar nog niet ontmoet hebt - je vult dan veel over de ander in.)
quote:hans66 schreef op 14 april 2011 @ 06:58:

Ik heb trouwens een idee. Als zowel jij als dat meisje een (ingebouwde) webcam hebben, kunnen jullie chatten zodat jullie elkaar zien. MSN heeft die mogelijkheid. Ik zit achter een laptop, waarbij ik later pas (na de aanschaf) achterkwam dat die een ingebouwde webcam had.

Ik moet zelf eens kijken wat Skypen is.

Hans bedankt voor de tip!

Skypen is de webcam aan en via een microfoon praten met elkaar. MSN heeft deze mogelijkheid tegenwoordig ook.

Skype is echter een apart programma en heeft vaak iets betere verbinding, geluid en video kwaliteit.
quote:Gamayun schreef op 14 april 2011 @ 08:29:

Dan kan het nog steeds tegenvallen als je iemand IRL ontmoet . Natuurlijk geeft skypen je wel een beter beeld dan alleen chatten. Je moet het alleen wel nog steeds doen met beperkte info e.d. Het kan alsnog tegenvallen. Als ik je was zou ik de date iig niet te lang uitstellen. Dat voorkomt teleurstelling. (Je hebt kans de ander heel erg te idealiseren zolang je elkaar nog niet ontmoet hebt - je vult dan veel over de ander in.)

Daar zit wel iets in ja.

Alleen, ik wil het ook weer niet overhaasten en te hard van stapel lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven