Weekend Lille

13-04-2011 13:04 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op vrijdag 22 april gaan mijn vriend en ik een dagje naar Lille (Frankrijk).

Omdat ik hem graag wil verrassen heb ik bedacht om er misschien een paar dagen aan vast te plakken (van vrij-zo).

Nu ben ik nog nooit in Lille geweest. Is het leuk om daar een paar dagen te verblijven? Zijn er leuke dingen in de omgeving te doen. Weet er nog iemand een leuk hotel/B&B in de omgeving. Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt!
Ik ben er een paar jaar geleden geweest tijden dé rommelmarkt van Europa geloof ik. Rommelmarkt doet het geen eer aan maar ik kom niet op het juiste woord. Ik denk dat je je er wel twee dagen makkelijk kan vermaken hoor. Het is gee n grote 'stad' maar als je mooie gebouwen, parken kan waarderen is het zeker erg mooi.
Je bedoelt: Brocante
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Lille is leuk! Je kunt je er zeker twee dagen vermaken: vieux-Lille (rondlopen), musée des beaux-arts, het museum over Charles de Gaulle, la vieille bourse (bij la grand place), het park bij de Citadelle, de wijk Wazemmes, porte de Paris, gare Lille Flandres, met slecht weer: Euralille (groot overdekt winkelcentrum)....

Ik ken geen hotels in Lille, heb een half jaar in een Résidence gewoond..
Als je van lekker eten en drinken houdt: in een Delicious van ongeveer twee jaar geleden staan leuke adresjes.

Veel plezier!
Bedankt voor de tips! (meer tips zijn welkom)
Heerlijk stad, dichtbij en toch lekker weg gevoel! Heerlijk brood en salades bij le pain quotidien!

Verder zijn er leuke winkels, brocante en musea. Genoeg te doen voor een weekend.

Wij hebben op de terugreis boodschapen gedaan bij de Auchan, zo'n grote supermarkt. Moet je leuk vinden, ik vind het heerlijk om daar rond te struinen en onbekende producten mee te nemen
up

Ik ga komend weekend naar Lille. Heb er heel veel zin in. Wie weet er een lekker, gezellig en betaalbaar restaurant in het centrum?
Op het grote plein in het centrum (vieille bourse) zit Le Coq Hardi (haantje Hardi). Het is lekker simpel met de nadruk op lekker. Ik ben er nog nooit teleurgesteld en het is erg goedkoop. Bestel in Frankrijk als je vlees neemt wel extra groente als je die wilt, want je krijgt OF friet OF sla, andere dingen moet je even vragen maar hebben ze wel!

Tip: waterzooi met kip.

http://www.coq-hardi.fr/carte.php

Hou er rekening mee dat de keukens pas om 19u opengaan.
Ziet er goed uit, dank je voor de tip!
Wij hebben 2 nachten geslapen in Hotel balladins

Midden in het centrum en schone kamers voor 75 euro per nacht. Het restaurant wat ernaast zit was ook errug goed: les 3 brasseurs, lekker eten en goed zelf gebrouwen bier!
Afgelopen weekend waren we in Lille en hebben een nachtje geslapen in hotel Kanai, dit ligt midden in het centrum. De kamers waren heel netjes, schoon en modern, het ontbijt was lekker. En de prijs was oké: 80 euro per kamer, ontbijt 8 euro p.p. Ik zou er een volgende keer ook weer boeken.

Helaas was het door margot73 genoemde restaurant erg tegengevallen. Het was niet lekker en het voorgerecht was gewoon bedorven vlees! Niet heen gaan dus!

Maar de stad is prachtig. Mooie gebouwen en leuke winkels.

En twee dagen is echt genoeg.
Lille is leuk, heel leuk. Google eens op chambres hotes lille, er zitten hele leuke bij. Veel plezier
Mosterd........maar mss voor iemand anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven