Juli 2011 #

29-12-2010 13:03 967 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamlftuitg.

datumafspraak

echo/vk/gynbijzonderhedenEs288 julibij 32 wkn echo ivm ligging placenta

jongen!

tijdens pretecho lekker bewegelijk, veel gapen, een keer zelfs met zijn handje voor zijn mond!

Vakantie: meivakantie Belgische kustCowvanjou3913 juli22 apr gyn, 24 mei gyn+echojongen!

cursus "zwanger actief" en "baby op komst".

kan mini lekker vaak bewonderen op dvd!

Asjemenou4014 julijongen!

dochter ('09)

naar New York verhuisd voor 2,5 mnd!Vlinder2516 juliverrassing!

zoon (’08) en dochter (’10)

begonnen met "zwangerschapszwemmen".

Vakantie: eind apr weekendje weg met man,

mei weekje Belgie/Ned

Vera3516 juli9 mei echo+gynjongen!

cursus "mensendieck".

berry in 3D gezien, hij is moooooi!Do3121 julimeisje!

dochter (aug '09)Lieselotje3923 juliverrassing!

1e symptomen van zwangerschapsdementie

4e kindje

Vakantie: begin mei IbizaNolleke2825 juli25 apr controle gyn, 28 apr 3D-echomeisje!

mama van Sam*

kamertje bijna klaar, dan kunnen de meubeltjes komen2jongens3527 julimeisje!

heeft 2 kinderen van 7 en 4

promotie gemaakt, erg druk op werk.

mevrouw wilde niet echt meewerken tijdens 3D-echo, lag met gezichtje tegen placenta aan. klein eigenwijsje dus

Vakantie: meivakantie Center Parcs

Verlof: 11 juniShootingstar2527julijongen!

het is een wildebras!

denkt dat buik niet groeit, maar de foto's zijn het bewijs

Mari3430 julibij 32 wkn liggingsecho ivm placentameisje!

nog een eigenwijsje! voetje bij haar mooie volle lippen tijdens 3D-echo.

Verlof: 1 juli

Leeuw2831 juliverrassing!

handjes en voetjes voelbaar!

druk met inpakken en school

Ik heb een aantal mensen die lang niet hebben geschreven uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Als je weer mee wilt schrijven, laat het dan weten!
Vlinder jeetje!!! Echt heel heftig! Sterkte.

Ik kan er niet bij dat iemand zoiets doet! En dan nog in een winkelcentrum op een zaterdag. Heb er geen woorden voor.

Beetje vies verhaal maar was net met een vriendin en haar kindje aan het boodschappen doen en terwijl we liepen voelde ik ineens dat mijn broek nat werd. Schrok er een beetje van. Maar ik denk dat het of mijn blaas is die een beetje leegliep of anders afscheiding. Ik hou het wel in de gaten. Het is nu gestopt en als ik lees hoe vruchtwater eruit ziet en ruikt dan lijkt het me dat niet te zijn.

Verder is het kindje megadruk in mijn buik.
ja 2jongens daar wonen wij en ook nog eens behoorlijk dichtbij dat winkelcentrum, het is zeg maar 'mijn' winkelcentrum, ik kom daar 3/4 keer in de week. gewoon standaard rondje met de kinderen, even dieren kijken in de dierenwinkel, supermarkt, drogist... wat gebeurt is is onvoorstelbaar, ik ken mensen die familie van de dader zijn, zij zijn helemaal van slag en ontdaan dat dit is gebeurd, het is echt zo zielig om te zien hoe die mensen breken... en dan nog alle mensen die zijn omgekomen, mensen die gewond zijn geraakt en mensen die getraumatiseerd zijn door wat ze hebben gezien... iedereen is met stomheid geslagen dat dit is gebeurd... komende week zal het hier nog gonsen en naklinken, er zijn sowieso 7 begrafenissen deze week en bovendien ligt er nog iemand kritiek...

mari, ik heb het ook wel eens, gelukkig niet vaak en hele kleine beetjes, meestal moet ik dan eigenlijk al naar de wc en dat de baby zich dan op een bepaalde manier draait og beweegt tegen mijn blaas dat ik wat verlies... moet dan echt zsm naar de wc...
Vlin_der, ik heb al aan je gedacht, en hoopte, dat je er niet bij was geweest. Gelukkig niet! Maar het is vreselijk voor heel A en i.d.d. de slachtoffers en hun familie, de mensen die erbij waren, de familie van de dader. Onvoorstelbaar, dat jij er zelfs dagelijks komt.

Zag al op de tv dat er de dag erna een kerkdienst was geweest en die was bijzonder druk bezocht. En de rouwbijeenkomst met 5.000 inwoners...

Jammer, Mari, dat je vakantie voorbij is en... dat het morgen en overmorgen weer 11/12 graden wordt. De dag erna gaan we weer naar zon en 14-15 graden, dus het komt weer goed!

Vera, was je avondje wallen en karaoke een succes? En het bezoek aan de vlk ook?

De eerste zwangerschapsgym was best leuk, vloog voorbij. Woensdag weer. Ik ben alleen die avond 50 euro kwijtgeraakt, na het pinnen en contant betalen.. dat is een beetje minder. Ik had het vlak ervoor zó druk, dat ik moest haasten. Daar is het waarschijnlijk door gekomen.
zwaai naar iedereen! rustig hier...
Wat een rust hier.

Ik ben al een paar dagen in de weer met een ontstoken kies. Gister naar de tandarts geweest,maar omdat m'n hele kaak zeer doet kon ze niet met zekerheid zeggen om welke kies het gaat en er mag natuurlijk (liever) geen foto worden gemaakt. Meestal wordt het vanzelf duidelijk om welke kies het gaat. En dat heb ik gemerkt vannacht. Men, wat een pijn!! Kan gelukkig straks om 12u terecht. Voor een wortelkanaalbehandeling Maar goed, als ik er dan vanaf ben, ben ik heel blij.

Ik heb een Joolz, 2jongens. Ben er erg blij mee (om hoe ie eruit ziet, of ie echt zo praktisch is moet ik natuurlijk nog uitvinden).

De controles bij de gyn waren trouwens weer goed, bloeddruk en uitslag van hb en glucose.

Mari, zit je alweer in het normale ritme? Nog last gehad van urineverlies oid?

Wat een toestand zeg, Vlinder. Het lijkt wel of de wereld gek is geworden...

Ohja, m'n vriendinnen-avondje was gezellig. Erg gelachen en lekker gegeten. Daarna even mee geweest naar de karaoke-bar, maar het werd op een gegeven moment erg druk en toen voelde ik me niet prettig. Was bang dat er iemand tegen mijn buik aan zou stoten. S heeft me opgehaald. Ik besefte me ineens dat ik niet alleen meer voor mezelf hoef te zorgen, ik was me heel erg bewust van het kindje in mijn buik.

Nolleke, ik weet niet of je nog meeleest, maar hoop dat het goed gaat met je.

Hoe is het met de rest?
Vlinder!
Vera, succes met de tandarts!!!

Mari, hoe is het met jou?

VLinder, ook een zwaai!

Ik heb gisteren mijn vakantie en zwangerschapsverlof geregeld..10 juni is mijn laatste werkdag. Dan ben ik 34 weken. Neem eerst 2 weken vrij, en dan vanaf 36 weken met verlof. Dus nog 2 maanden doorzeten.
Hola,

Net naar de vlk geweest. Alles goed. Alles volgens het boekje en bloeddruk en HB goed. Hartje mooi horen kloppen en ook liet ze zien hoe ze ligt in mijn buik.Verder vertelde ze dat die harde buiken die ik af en toe heb normaal zijn. Gelukkig maar. Urineverlies was ook normaal. Gelukkig heb ik het niet meer gehad.

Vera wat vervelend van jouw kies. Gatverdamme! Sterkte straks. Ik ben snotverkouden. Zal wel in het vliegtuig hebben opgelopen.

Wij hebben ook een Joolz. Ben heel benieuwd. Wij hebben een denim. Jullie Vera? Ben benieuwd hoe je hem vindt? Vd week achter de bugaboo van vriendin gelopen en die is wel vrij laag. Maar rijdt ook fijn.

Schiet al op he! 2 maanden. Ik ga zelf eind juni met verlof. Eigenlijk vanaf de 1e juli. Als het allemaal lukt. Vandaag gesprekken met een eventuele opvolger. Ben benieuwd.
Cool de denim, Mari! Ik twijfelde tussen de denim en de nautic, heb de laatste gekozen.

Nata, had jij eerst geen andere nick..?!
Daar ben ik weer..weet niet waarom, maar mijn laatste bericht is onder mijn oude nick, nata..die had ik paar jaar geleden. Moet even kijken of ik hem uit systeem kan krijgen
hey wat leuk, iedereen is er opeens weer...

bij Oudste had ik een bugaboo, vond dat een erg fijne wagen. toen ik zwanger was van Meissie moesten we opzoek naar een duo-wagen (ze schelen natuurlijk maar 14 maanden) toen hebben we een mutsy-duo gekocht (maar heb er ook een reiswieg en enkele zitting bij die er op kunnen) deze wagen maar dan in het blauw

vera wat naar van je kies...

balen van die 50 euro cow...
mooi wagen, Vlinder!

Mari, goed dat geen urine/vocht verlies meer!

Gisteren was de bestrating van onze tuin begonnen, vandaag komen de stenen. Zaterdag moet het af zijn, ben heel benieuwd naar de resultaat!

Zodra mijn vakantie geld in mei binnen is, gaan we ook voor het wagentje kijken. Ik weet wat ik wil, maar misschien vind ik het niet zo leuk in de winkel..is natuurlijk anders dan de plaatjes op internet bekijken.
Die Nautic had ik ook zo graag willen hebben. Wij wilden die eigenlijk het liefst maar omdat ie wit is hebben we hem niet gekozen. Bang dat ie te snel vies wordt. Vond vooral het handvat (bruin) erg mooi en stoere wagen. Maar Denim is ook cool.

Leuke wagen vlinder! 2 jongens de Prenetal heeft alle wagens staan. Kun je zelfs mee oefenrijden op een parcour ha ha. Het is wel belangrijk dat ie lekker rijdt en in dehand ligt.
Holy shit wat deed dat een pijn zeg! Alles eromheen was verdoofd dus van het boren voelde ik niks tot ze bij de zenuwen kwam. Lekker met een raggertje erin en daarna een verdoving. Een naald in een zenuw vond ik echt geen pretje. Een van de zenuwen kon ze niet goed bij, daar gaat ze de volgende afspraak naar kijken. En dan na de bevalling terugkomen om foto's te maken en de echte vulling erin te zetten. De napijn kan een paar dagen aanhouden. Heb net een uurtje liggen slapen, ben hartstikke gaar.

Die mutsy duo kan je nu zeker weer gebruiken Vlinder. Kamertje al af?

Leuk hè, dat de tuin bijna af is 2jongens. Het wordt aankomend weekend alweer heerlijk weer. Kan je er misschien al van genieten. Welke wagen heb je op het oog?

Mari, ik heb om die reden ook getwijfeld, maar toch gedaan omdat ik m zo leuk vind. Wordt goed schoonhouden

Ik ben zaterdag 27 weken. Gek idee om het laatste trimester in te gaan. De eerste 3 mnd kropen voorbij en de middelste 3 zijn best snel gegaan. Word steeds nieuwsgieriger naar Berry!
Vera, je wortelkanaalbehandeling klinkt erger dan bevalling. Ik neem aan dat je toch een paracetamoltje mag nemen nu?

Ik ben morgen 26 weken. Inderdaad, het gaat nu wat sneller. Eigenlijk sinds ik kinderen heb lijkt de tijd sneller te gaan. Ik kan echt heel goed de dag van bevalling van mijn oudste herinneren, die onzekerhied, die pijn, ook het weer die dag...En van de zomer wordt mijn mannetje al 8 jaar, ik word er een beetje triest van. Het gaat zo snel. Ik voel me nog steeds 28, maar eigenlijk zijn wij nu 8 jaar (en bijna 3 kinderen) verder

Vera, ik wil Maxi-cosy Mura met 4 wielen, en dan waarschijnlijk in het rood.
De tandarts zei na afloop "de bevalling kan je nu zeker aan" haha..

Gaat de tijd hard dan hè, als je ziet hoe groot je kinderen al zijn. Was even benieuwd, zie je nu juist minder of meer tegen de bevalling zelf op nu je weet hoe het is?
Ik mag idd 6 paracetamol per dag.
Ik denk minder...Alleen ik heb nu twee helemaal verschillende bevallingen achter de rug, ik hoop dat ik meer of minder "doorsnee" bevalling mag krijgen deze keer. Ik ben niet meer bang voor de pijn, ik weet dat ik die aankan, maar ben toch een beetje bang voor onverwachte dingen die kunnen gebeuren tijdens bevalling....Moet wel opnieuw in de ziekenhuis bevallen ivm medische indicatie.
Goeiemorgen! Goed geslapen allemaal? Ik heb last van mijn kies gehad, maar daar had ze me op voorbereid. Met een paracetamolletje toch weer in slaap gevallen. Verkoudheid is ook nog niet over. Wat een zeikerd ben ik haha..

Vanwaar die medische in indicatie 2jongens?
Hier vanochtend een bloedneus :( maar OK, vanzelf gestopt, dus geen last van. Zit lekker op mijn werk.

Vera, medische indicatie vanwege een fluxus (meer dan 2,5 l bloedverlies) tijdens mijn eerste bevalling. Heb toen ruim 3 l bloed verloren echt in "no time", binnen 5 minuten of zo. Gelukkig was ik toen al in het ziekenhuis (bevalling moest ingeleid worden).

Even een grapje over kindernamen. Wij zitten te eten, jongens praten over de baby.

A (onze jongste): Ik denk dat het een jongen wordt. Of een meisje.

N. Het wordt een jongen. We hebben geen meiden nodig hier.

Ik: Jij wilde toch zo graag een zusje?

N. Niet meer. Als het een jongen wordt, dan kunnen we hem Yuri Rose noemen.

Ik en man: hoe????

N: Yuri Rose!

Blijkt een voetbalspeler te zijn bij FC Gronignen of zo..

N: anders Ronaldo of Raul (die spelen, volgens mijn partner, bij Real Madrid..)

Gelukkig wordt het een meid, ha-ha
Ha ha wat grappig 2 jongens. Yuri Rose. We hebben geen meiden nodig hier ha ha. Leuk hoe kinderen soms kunnen reageren. Daar verheug ik me ook al op.

Vera klinkt allemaal niet fijn! Hoop dat je snel van de pijn af bent. Hier ook nog snotverkouden. Kreeg van een collega hele lieve zakdoekjes omdat ik zo verkouden ben met twee girafjes en een babygirafje in het midden. Getekend. Heel schattig. Iedereen leeft zo mee hier. Echt leuk. Zal ze wel missen tijdens mijn verlof. Alhoewel ik er waarschijnlijk geen tijd voor heb.

Dat tweede trimester vliegt idd zo voorbij. Jeetje mina. eerste maanden konden me niet snel genoeg gaan en nu ben ik over 2 weken ook 27 weken zwanger. Laatste loodjes. De verloskundige liet mij gisteren zien hoe klein het kindje nog is a.d.h.v. een popje. Toch nog maar lekker even blijven zitten.

Ben erg benieuwd hoe het met met Nolleke is. Maar snap dat ze misschien liever niet te veel mee wil lezen.
heerlijk die gesprekken van je jongens. Ga je ze wel vertellen dat ze een zusje krijen of blijft het een verrassing?

Zoveel bloedverlies is geen pretje zeg.. Heb je nog lang in het zkh moeten blijven?

Irritant he, die verkoudheid Mari. Ook zo'n droge keel en mond?
Ja en eten gaat ook lastig want dan krijg ik geen adem ha ha ha. Ben nu aan het werk maar ben een beetje suffig door die verkoudheid. Het is prachtig weer en baal dat ik binnen moet zitten. Gelukkig wordt het het weekend mooi weer.

Hebben jullie al plannen voor Koninginnedag? Ik heb er niet zo heel veel zin in dit jaar. Heb heel veel zin om iets leuks te doen maar ben bang dat de stad niet zo handig is qua mensen die tegen je buik duwen en harde muziek.
Vera, ik moest toen 3dagen in het zkh blijven.

Ja, we hebben de kinderen verteld dat het een meisje is, maar volgens mij nemen ze het niet serieus

Mari, balen, verkoudheid. Ik zelf heb de laatste dagen last van droge keel en droge neus, denk ik o.a. door de airco op mijn werk.

Koninginnedag: we gaan gewoon de stad in, voor paar uurtjes, de oudste mag dan zijn spaarpot meenemen en alles kopen wat hij wilt...weet niet hoeveel heeft hij de afgelopen jaar gespaard, misschien 20 euro of zo... Samen ijsje eten etc...Ik kijk ook rond , misschien wel wat leuke spulletjes/boeken etc..vind gewoon leuk om te kijken. Vorige jaar waardeloze inkopen gedaan met K-dag, 2 roken die te klein waren (ik dacht dat ik zou gaan afvallen), heb ze afgelopen weekend naar Legers des Heils gebracht in de buurt samen met nog wat oude kleding ...
ik heb even gemist waarom nolleke minder is gaan schrijven, kan iemand mij up-daten?

2jongens wat een leuk gesprek aan tafel, voor het feit dat je oudste geen meiden nodig heeft in huis!

mari met koningendag, wij gaan sochtends even naar de vrijmarkt dan thuis kinderen laten slapen, smiddags nog even naar de paardenmarkt denk...

vera, wat verschrikkelijk je tandarts omschrijving.... jakkie...

kamertje is hier nog niet af hoor, moet nog steeds beginnen... op voorzolder begonnen met vloerbedekking te leggen, planken hangen dus er is een deel van de boeken naar zolder... nog een heleboel zooi te gaan voor ik sowieso aan de kamer kan beginnen... hopelijk dit weekend gordijnen bij S en R op de kamer ophangen, nu hangen er rolgordijnen maar heb van de week mooie paarse en bruine gehaald, morgen even kijken of man tijd heeft...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven