Angst
vrijdag 15 april 2011 om 21:11
Graag wilde ik vragen of er moeders zijn die dit herkennen en of gehad hebben.
Mijn zoontje is morgen 9 maanden. Na een moeilijke start, ik ben behoorlijke depressief geweest ben ik totaal verliefd op mijn kleine draakie.
Ik ben hard aan het zoeken naar een fiets om met hem te gaan fietsen. Alleen heb ik momenten dat de angst me om mijn oren slaat. Gelukkig zijn het momenteel momenten en dus niet doorlopend maar pfff.
Op nu.nl stond laatst ook weer zo'n vreselijk verhaal van een moeder met 3 kinderen op de fiets die viel en haar 2 jarige zoontje kwam onder een vrachtwagen mijn god als ik dat lees dan ben ik zo bang. Ik heb het helaas ook altijd met mijn ouders gehad dus opzich is het geen verassing en ik wil hem ook zeker niet isoleren.
Angsten horen ongetwijfeld bij het ouder zijn ook het buikslapen en dat iedereen dan roept "kijk uit hoor voor wiegendood" dan wordt je weer in die angst getrokken.
Alleen hoe ga je hier mee om ? Hebben gewoon al de moeders dit in het begin?
Mijn zoontje is morgen 9 maanden. Na een moeilijke start, ik ben behoorlijke depressief geweest ben ik totaal verliefd op mijn kleine draakie.
Ik ben hard aan het zoeken naar een fiets om met hem te gaan fietsen. Alleen heb ik momenten dat de angst me om mijn oren slaat. Gelukkig zijn het momenteel momenten en dus niet doorlopend maar pfff.
Op nu.nl stond laatst ook weer zo'n vreselijk verhaal van een moeder met 3 kinderen op de fiets die viel en haar 2 jarige zoontje kwam onder een vrachtwagen mijn god als ik dat lees dan ben ik zo bang. Ik heb het helaas ook altijd met mijn ouders gehad dus opzich is het geen verassing en ik wil hem ook zeker niet isoleren.
Angsten horen ongetwijfeld bij het ouder zijn ook het buikslapen en dat iedereen dan roept "kijk uit hoor voor wiegendood" dan wordt je weer in die angst getrokken.
Alleen hoe ga je hier mee om ? Hebben gewoon al de moeders dit in het begin?
vrijdag 15 april 2011 om 21:16
Ik denk dat iedere ouder dit wel herkent. Het wordt vast wel minder (bij mij wel) en probeer je niet door angst te laten leiden (liever door gezond verstand en met de nodige veiligheidsmaatregelen).
Maar toch denk ik ook weleens ineens als ik in bed lig: wat als er een vreselijke brand uitbreekt? En daar lig ik dan wel even wakker van.
Maar toch denk ik ook weleens ineens als ik in bed lig: wat als er een vreselijke brand uitbreekt? En daar lig ik dan wel even wakker van.
vrijdag 15 april 2011 om 21:17
De meeste tijd gaat het best goed hoor, met dat fietsen. Kijk maar naar de immer uitdijende wereldbevolking. Geniet van je zoontje en laat die tijd niet verpesten door muizenissen. Door erover te piekeren krijg je echt geen controle over de situatie. Je kind zal toch een keer moeten gaan fietsen. Jij doet je best om hem dat op een veilige manier te laten doen en voor de rest moet je het loslaten. Een mens lijdt het meest...etc.
vrijdag 15 april 2011 om 21:20
Ik zag dat net op een site een kindje met een helmpje. Geeft idd wat meer rust dus een helm komt er.
Beheersen is een groot woord maar ik slaap wel vaak erg moeilijk in omdat ik dan erge angst heb dat er wat gebeurd met iemand waar ik van hou.
Zusenzoo jij hebt het dus ook gehad en dat ebte gewoon weg?
Beheersen is een groot woord maar ik slaap wel vaak erg moeilijk in omdat ik dan erge angst heb dat er wat gebeurd met iemand waar ik van hou.
Zusenzoo jij hebt het dus ook gehad en dat ebte gewoon weg?
vrijdag 15 april 2011 om 21:23
vrijdag 15 april 2011 om 21:40
Heel herkenbaar helaas! Ben herstellende van een PPD na een rot bevalling en *** kraamtijd. Ik ben enorm overbezorgd en kan me gek maken met mijn angstbeelden. Fietsen durf ik dan ook niet met zoontje... Ik heb wel hulp gezocht omdat het niet alleen mij maar later ook mijn zoontje zal belemmeren. Mijn angst gaat denk ik iets verder dan normale moeder bezorgdheid. Ik denk dat jij jezelf dat ook moet afvragen. Bepaald de angst wat jij wel/niet doet? Hoe kijk je naar de toekomst? Wanneer je overmand wordt door de angst doe er dan écht iets aan. Niet alleen voor jezelf maar ook zeker voor je kindje! Ik volg cognitieve therapie en dat helpt echt goed! Succes en sterkte!
vrijdag 15 april 2011 om 21:57
Ik heb het exact zo gehad. Geen depressie, maar wel die eeuwige angst/zorgen. Ik heb nogal een slapertje, maar vond dat ook eng toen ze nog baby was. Zo bang haar levenloos in haar bedje aan te treffen...
Naarmate ze ouder wordt gaat het beter en neemt de angst af. Maar als ik er aan denk dat ik haar straks, ze is nu pas 3, dingen alleen moet laten doen, word ik weer panisch.
Maar gelukkig groei je overal in en kan ik langzaam wennen aan haar groter wordende zelfstandigheid. Wil haar ook niet met mijn angst beperken, zoals mijn moeder heeft gedaan.
Gelukkig heb ik een relaxte, nuchtere man die mij ook met beide benen op de grond zet als ik weer eens de angst laat regeren.
Sterkte!
Naarmate ze ouder wordt gaat het beter en neemt de angst af. Maar als ik er aan denk dat ik haar straks, ze is nu pas 3, dingen alleen moet laten doen, word ik weer panisch.
Maar gelukkig groei je overal in en kan ik langzaam wennen aan haar groter wordende zelfstandigheid. Wil haar ook niet met mijn angst beperken, zoals mijn moeder heeft gedaan.
Gelukkig heb ik een relaxte, nuchtere man die mij ook met beide benen op de grond zet als ik weer eens de angst laat regeren.
Sterkte!
maandag 18 april 2011 om 10:04
Ook ik ben erg depressief geweest het is niet vastgesteld ofzo als postpartum depressie maar ik had het goed te pakken, Klinkt heel erg maar ik had momenten dan dacht ik pfff gelukkig ben ik niet overbezorgd dat is dan weer het fijne. Ik was daar namelijk bang voor gezien ik dat wel snel heb. Maar goed depressie weg en daar kwam het. Nogmaals ik heb het nog niet extreem bij hem gelukkig niet en zijn geluk is het allerbelangrijkst daar zullen nu eenmaal angsten bij komen van mijn kant. Ik heb het bv wel extreem met mijn ouders, Zo'n angst ze te verliezen.
NIc 83 fijn dat je er baadt bij hebt. Hoe lang ben je al bezig? Ik heb dat ook gehad voor andere problemen helaas heb ik er niet veel van gemerkt.
Quaker bedankt. Mijn vader zei pas nog je gaat echt aan bepaalde dingen "wennen" angst blijf je houden als ze bv voor het eerst naar school fietsen alleen enz maar het is belangrijk dat je het niet op je kind overdraagd bescherm het zoals je kan maar zorg niet dat je gaat overbeschermen. Ik heb geen man maar wel geweldige ouders en wat andere mensen om me heen.
Hey poehee !!! Ja het gaat verder super als moeder! Ik sta eigenlijk best van mezelf te kijken als onzeker typje hoe makkelijk het me afgaat, Nou is mijn draak gelukkig ook niet moeilijk. Maar ik kan goed consequent zijn en lach zoveel met hem. Moeder zijn is geweldig !
Hoe gaat het met jou? Nog steeds druk op de viva site?
NIc 83 fijn dat je er baadt bij hebt. Hoe lang ben je al bezig? Ik heb dat ook gehad voor andere problemen helaas heb ik er niet veel van gemerkt.
Quaker bedankt. Mijn vader zei pas nog je gaat echt aan bepaalde dingen "wennen" angst blijf je houden als ze bv voor het eerst naar school fietsen alleen enz maar het is belangrijk dat je het niet op je kind overdraagd bescherm het zoals je kan maar zorg niet dat je gaat overbeschermen. Ik heb geen man maar wel geweldige ouders en wat andere mensen om me heen.
Hey poehee !!! Ja het gaat verder super als moeder! Ik sta eigenlijk best van mezelf te kijken als onzeker typje hoe makkelijk het me afgaat, Nou is mijn draak gelukkig ook niet moeilijk. Maar ik kan goed consequent zijn en lach zoveel met hem. Moeder zijn is geweldig !
Hoe gaat het met jou? Nog steeds druk op de viva site?