Ziekte van Crohn?
vrijdag 15 april 2011 om 10:03
quote:Renee09 schreef op 15 april 2011 @ 10:00:
Ik heb het niet maar mn vriend heeft het.
Hij heeft het in een hele erge vorm, krijgt ook iedere 8 weken een infuus...
Hij heeft het aan de dikke en dunne darm en ze zijn bang dat het ook naar de slokdarma gaat Krijgt hij remicade? Dat krijg ik namelijk ook. Heb helaas ook een hele erge vorm
Ik heb het niet maar mn vriend heeft het.
Hij heeft het in een hele erge vorm, krijgt ook iedere 8 weken een infuus...
Hij heeft het aan de dikke en dunne darm en ze zijn bang dat het ook naar de slokdarma gaat Krijgt hij remicade? Dat krijg ik namelijk ook. Heb helaas ook een hele erge vorm
vrijdag 15 april 2011 om 10:22
Ik ben ook een paar keer geopereerd, er moest veel gebeuren voor ik imuran en remicade kreeg...heb ook geen last van bijwerkingen alleen denk ik dat ik het iets vaker moet hebben...maar ik wacht nog even af hoe het de komende tijd gaat. In juni weer naar de mdl arts en dan maar even bespreken wat het beste is
vrijdag 15 april 2011 om 10:28
Ga op je strepen staan en laat je niet te snel afschepen met een ander medicijn. De regering wil de TNF blokkers in het budget van de ziekenhuizen gaan stoppen waardoor er minder geld is voor deze medicijnen. En sommige ziekenhuizen anticiperen hier nu al op door patienten op andere medicijnen te willen zetten.
Misschienis het handig om precies bij te houden wanneer het weer wat slechter gaat zodat je daarmee naar je mdl arts kunt stappen. Dan kunnen ze goed inschatten of ze het inderdaad om de zeven weken moeten gaan geven.
Misschienis het handig om precies bij te houden wanneer het weer wat slechter gaat zodat je daarmee naar je mdl arts kunt stappen. Dan kunnen ze goed inschatten of ze het inderdaad om de zeven weken moeten gaan geven.
vrijdag 15 april 2011 om 10:30
Nou fijn dat de remicade goed aanslaan.
Mijn vriend hebben ze ook al 2 keer geopereerd aan zn darmen.
Hij heeft nu bijna 3 jaar die remicade en begint nu last van bijwerkingen te krijgen.
Vochtophopingen op knieen en ellebogen, jeuk en rare plekken en gisteren had hij een of andere aanval ( leek wel niersteen ), ziekenhuis gebeld en ja hoor ook weer een bijwerking...
Al bij al is het echt een klote ziekte die vaak onderschat wordt door andere mensen.
Heb jij daar ook last van?
Mijn vriend hebben ze ook al 2 keer geopereerd aan zn darmen.
Hij heeft nu bijna 3 jaar die remicade en begint nu last van bijwerkingen te krijgen.
Vochtophopingen op knieen en ellebogen, jeuk en rare plekken en gisteren had hij een of andere aanval ( leek wel niersteen ), ziekenhuis gebeld en ja hoor ook weer een bijwerking...
Al bij al is het echt een klote ziekte die vaak onderschat wordt door andere mensen.
Heb jij daar ook last van?
vrijdag 15 april 2011 om 10:32
Oh op mn strepen staan doe ik zeker! Ben in het verleden zo vaak afgescheept door de HA waardoor ik bijna dood was omdat ze mijn buikklachten niet serieus namen...Dus ik kom zeker voor mezelf op! Maar ik zit nog "maar" in het begin dus wil niet te snel zeggen dat het niet goed gaat. Het viel me gewoon op de laatste 2 keer dat ik in de laatste week gewrichtsklachten kreeg. Ik moet nog 1 keer remicade voor dat ik naar de mdl arts moet. Als het dan weer zo is ga ik het zeker aankaarten bij hem