Taalbarriere
zaterdag 9 april 2011 om 22:44
Binnenkort heb ik een afspraak met een jongen.
Maar zit een beetje met het volgende:
Hij praat Engels. (moedertaal)
Nu praat ik ook goed Engels, maar mochten we elkaar vaker zien dan heb ik geen zin om altijd Engels te praten.
Hij is hier overigens meer dan 10 jaar, dus NL moet geen probleem zijn. In de weinige contacten heb ik wel Engels gepraat, maar weet pas nu dat hij hier al heel lang is.
Ik zei wel tegen hem dat we bij de afspraak NL gaan praten, maar toen zij hij jij bent toch geen NL-se (heb andere afkomst) maar dan nog. Ik zei dan neem je lekker je woordenboek mee...
Zal ik dit ter sprake brengen of is dit nu nog niet van belang...
Maar zit een beetje met het volgende:
Hij praat Engels. (moedertaal)
Nu praat ik ook goed Engels, maar mochten we elkaar vaker zien dan heb ik geen zin om altijd Engels te praten.
Hij is hier overigens meer dan 10 jaar, dus NL moet geen probleem zijn. In de weinige contacten heb ik wel Engels gepraat, maar weet pas nu dat hij hier al heel lang is.
Ik zei wel tegen hem dat we bij de afspraak NL gaan praten, maar toen zij hij jij bent toch geen NL-se (heb andere afkomst) maar dan nog. Ik zei dan neem je lekker je woordenboek mee...
Zal ik dit ter sprake brengen of is dit nu nog niet van belang...
donderdag 14 april 2011 om 18:31
quote:aneliaa schreef op 14 april 2011 @ 18:19:
Volgende week pas.
En zoals gezegd, de stress zit hem niet in de taal.
Nee, je stress zit em in een eerlijke verdeling van elks moedertaal. Dat wist ik al.
Erg uitnodigend vind ik je manier van terugreageren niet, dus dit was mijn laatste reactie op dit topic. Succes volgende week!
Volgende week pas.
En zoals gezegd, de stress zit hem niet in de taal.
Nee, je stress zit em in een eerlijke verdeling van elks moedertaal. Dat wist ik al.
Erg uitnodigend vind ik je manier van terugreageren niet, dus dit was mijn laatste reactie op dit topic. Succes volgende week!
vrijdag 15 april 2011 om 00:05
quote:_Branwen_ schreef op 10 april 2011 @ 19:53:
[...]
Ik snap echt totaal je probleem niet. Schiet mij maar lek.Ik ook niet echt tbh .. Ik zou graag iemand van Engeland willen imo.. Praat zelfs tegenwoordig liever engels dan NL.. soms heb ik ook zelfs moeit om het NL woord te vinden en druk me dan uit op zijn engels lol.. maar je, iedereen is anders en ik snap TO ook wel.. maar dan nog zie ik geen probleem hier in?
[...]
Ik snap echt totaal je probleem niet. Schiet mij maar lek.Ik ook niet echt tbh .. Ik zou graag iemand van Engeland willen imo.. Praat zelfs tegenwoordig liever engels dan NL.. soms heb ik ook zelfs moeit om het NL woord te vinden en druk me dan uit op zijn engels lol.. maar je, iedereen is anders en ik snap TO ook wel.. maar dan nog zie ik geen probleem hier in?
dinsdag 19 april 2011 om 09:21
Wees er maar blij mee dat hij het verstandigst van jullie 2 is gebleken. Zie jullie al zitten aan een tafeltje: Jij demonstratief, en met een "ik-heb-gelijk-hoofd", niet naar hem kijken omdat hij geen NL praat en hij een beetje beduusd door zoveel vijandigheid..
Kan me niet voorstellen dat jullie verder dan 1 date zouden zijn gekomen.
Kan me niet voorstellen dat jullie verder dan 1 date zouden zijn gekomen.
Niets is blijvend, behalve de verandering.
dinsdag 19 april 2011 om 11:51
quote:aneliaa schreef op 19 april 2011 @ 11:34:
Je hebt geen idee waar het over gaat, Moontje.
En hoe jij het voor je zit, is jouw mening.
Doet er verder ook niet toe..
Dat klopt. Wij weten dat niet. En het gaat ons ook niks aan.
Maar ik heb wel de indruk dat je het heel jammer vindt, klopt dat?
Je hebt geen idee waar het over gaat, Moontje.
En hoe jij het voor je zit, is jouw mening.
Doet er verder ook niet toe..
Dat klopt. Wij weten dat niet. En het gaat ons ook niks aan.
Maar ik heb wel de indruk dat je het heel jammer vindt, klopt dat?
Het is mij: shaHla
(Iranian version)