paaspicknick

18-04-2011 23:01 15 berichten
Komend weekend organiseer ik een paaspicknick voor 12 volwassenen en 5 kinderen. Ik ben al aan het zoeken naar recepten, maar ik zie door de broden geen sandwiches meer. Wie helpt me? Mijn dank is groot

Wat kan ik de dag ervoor al maken, en wat moet er op de dag zelf? Ook diversiteit b.v. salade, zoet en hartig. Alle tips zijn welkom, ook voor presentatie enzo.
Alle reacties Link kopieren
Hartige taart, wraps met zalm etc,... Veel Turks Brood en lekkere tapenades. Jamie O heeft een lekker brood in 1 van zijn boeken met ham, ei en olijven. Yummy! Veel plezier.
Pasen? Eieren!

17 witte eieren om te versieren

8 eieren voor een slaatje

12 eieren om te vullen

gerookte zalm

kippenpootjes

soep (iin een pan, deksel erop, dichtsealen met plasticfolie)

sandwiches

hompen kaas

brood

boter

fruit (appel druif sinaasappel)

prosecco en limonade

Klaar!
ik lees mee!!!
paasstol met roomboter

clubsandwiches

sandwich met gerookte zalm en kruidenkaas

gekookte eitjes

chocolade eitjes

prosecco
hmmmmmmmmmm lekker zeg. Nog meer leuke broodjes / sandwiches? Wat voor brood/beleg ? Of gewoon vlees/kaas met rauwkost?
Clubsandwich is met kaas, spek, mayo, tomaat, sjalot, ei, ijsbergsla

Gerookte zalm kun je combineren met kruidenkaas en ijsbergsla

Ham/kaas is ook lekker met 'n paar schijfjes tomaat, sjalot en mayo

Denk ook aan water, altijd lekker om tussen de drank door wat fris te nuttigen puur voor de dorst.
Pastasalade

Of, veel beter nog maar misschien 'raar' voor kinderen: taboulehsalade, met bulghur (of couscous), verse tomaten, komkommer, verse peterselie en munt, citroensap en olijfolie en wat knoflook. Moet je eigenlijk de dag ervoor maken, dan issie het lekkerst. Maken kost trouwens 10 minuutjes! En het ziet er prachtig uit.
Gevuld stokbrood http://www.kookse.tv/rece ... rood-met-champignons-.php

(Koude) soep zou je eventueel in een thermoskan mee kunnen nemen. Op de site van allerhande zou je voor recepten kunnen kijken. Daar staat veel op.

Je witte gekookte eieren is een heel leuk idee. Er zijn ook velletjes met stickers die de kinderen kunnen plakken.
O ja, tapenade zelf te maken http://www.kookse.tv/recept/tapenade-maken-.php
* Turks brood, geserveerd met olijven, feta, tapenades, humus en een kisir salade (lijkt op de tabouleh salade van aspoes en is supermakkelijk/snel om te maken, liefst dag van tevoren maken)

* quiches (koud ook lekker!)

* Soep (geen zin om het warm te moeten houden? Dan gazpacho, Spaanse koude tomatensoep. Mijn favoriete soep is op dit moment Gele paprikasoep met komijn Kan je ook een dag van tevoren maken, maar moet dan wel opgewarmd worden...

Leuk idee zo'n picknick! Ik krijg er ook trek van zin in!
Maak wraps!

Met kruidenkaas, kipfilet en bieslook. Met zalm, roomkaas en honing mosterdsaus. Met parmaham en kruidenboter etc. Makkelijk mee te nemen. Goed vers te houden in huishoudfolie.

Mooi ter plaatse te snijden.
quote:elninjoo schreef op 18 april 2011 @ 23:25:

prosecco

Wat een verrassing Nien!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waldorsalade. Kan makkelijk een dag vantevoren. Cupcakjes voor de kids.
Ik had gisteren ook een heerlijk hapje en heel makkelijk.

Een eitje met wat tappenade erop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven