paaspicknick
maandag 18 april 2011 om 23:01
Komend weekend organiseer ik een paaspicknick voor 12 volwassenen en 5 kinderen. Ik ben al aan het zoeken naar recepten, maar ik zie door de broden geen sandwiches meer. Wie helpt me? Mijn dank is groot
Wat kan ik de dag ervoor al maken, en wat moet er op de dag zelf? Ook diversiteit b.v. salade, zoet en hartig. Alle tips zijn welkom, ook voor presentatie enzo.
Wat kan ik de dag ervoor al maken, en wat moet er op de dag zelf? Ook diversiteit b.v. salade, zoet en hartig. Alle tips zijn welkom, ook voor presentatie enzo.
maandag 18 april 2011 om 23:13
maandag 18 april 2011 om 23:31
maandag 18 april 2011 om 23:41
Pastasalade
Of, veel beter nog maar misschien 'raar' voor kinderen: taboulehsalade, met bulghur (of couscous), verse tomaten, komkommer, verse peterselie en munt, citroensap en olijfolie en wat knoflook. Moet je eigenlijk de dag ervoor maken, dan issie het lekkerst. Maken kost trouwens 10 minuutjes! En het ziet er prachtig uit.
Of, veel beter nog maar misschien 'raar' voor kinderen: taboulehsalade, met bulghur (of couscous), verse tomaten, komkommer, verse peterselie en munt, citroensap en olijfolie en wat knoflook. Moet je eigenlijk de dag ervoor maken, dan issie het lekkerst. Maken kost trouwens 10 minuutjes! En het ziet er prachtig uit.
maandag 18 april 2011 om 23:57
Gevuld stokbrood http://www.kookse.tv/rece ... rood-met-champignons-.php
(Koude) soep zou je eventueel in een thermoskan mee kunnen nemen. Op de site van allerhande zou je voor recepten kunnen kijken. Daar staat veel op.
Je witte gekookte eieren is een heel leuk idee. Er zijn ook velletjes met stickers die de kinderen kunnen plakken.
(Koude) soep zou je eventueel in een thermoskan mee kunnen nemen. Op de site van allerhande zou je voor recepten kunnen kijken. Daar staat veel op.
Je witte gekookte eieren is een heel leuk idee. Er zijn ook velletjes met stickers die de kinderen kunnen plakken.
maandag 18 april 2011 om 23:59
O ja, tapenade zelf te maken http://www.kookse.tv/recept/tapenade-maken-.php
dinsdag 19 april 2011 om 00:21
* Turks brood, geserveerd met olijven, feta, tapenades, humus en een kisir salade (lijkt op de tabouleh salade van aspoes en is supermakkelijk/snel om te maken, liefst dag van tevoren maken)
* quiches (koud ook lekker!)
* Soep (geen zin om het warm te moeten houden? Dan gazpacho, Spaanse koude tomatensoep. Mijn favoriete soep is op dit moment Gele paprikasoep met komijn Kan je ook een dag van tevoren maken, maar moet dan wel opgewarmd worden...
Leuk idee zo'n picknick! Ik krijg er ook trek van zin in!
* quiches (koud ook lekker!)
* Soep (geen zin om het warm te moeten houden? Dan gazpacho, Spaanse koude tomatensoep. Mijn favoriete soep is op dit moment Gele paprikasoep met komijn Kan je ook een dag van tevoren maken, maar moet dan wel opgewarmd worden...
Leuk idee zo'n picknick! Ik krijg er ook trek van zin in!