Voor de mensen die samenwonen.
dinsdag 19 april 2011 om 21:04
Ben benieuwd naar hoe het gaat bij de mensen die al langere periode samenwonen. Hoe vaak zie je elkaar nou eigenlijk in huis?
Heb je elke avond gezamelijke bezigheden in huis, zoals tv kijken op de bank, samen eten, of gaat ieder meer zn eigen weg en kom je elkaar s' nachts in bed weer tegen?
Ik heb soms namelijk het gevoel dat ik zelf teveel verwacht van mijn partner. En dat vind mijn partner ook. Ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee.
Heb je elke avond gezamelijke bezigheden in huis, zoals tv kijken op de bank, samen eten, of gaat ieder meer zn eigen weg en kom je elkaar s' nachts in bed weer tegen?
Ik heb soms namelijk het gevoel dat ik zelf teveel verwacht van mijn partner. En dat vind mijn partner ook. Ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee.
dinsdag 19 april 2011 om 21:08
Ik denk niet dat je moet kijken naar wat "gewoon"is, naar wat de Familie doorsnee doet. Jullie moeten samen een manier vinden die bij jullie past. Dat de buurman nooit thuis is en je ome Piet elke avond naast je tante Toos op de bank zit......... tsja, wat moet je met die informatie? Jij bent de buurvrouw niet en je tante Toos niet, toch?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 19 april 2011 om 21:11
Hangt helemaal van het stel af. Het ene stel heeft drukke baan, ´s avonds sport of ieder z´n eigen vrienden. En ziet elkaar weliswaar elke dag, maar mss idd in bed.
Het andere stel werkt beiden tot 17.00 uur, doet niet aan sport en hebben alleen gezamenlijke vrienden.
Maar daar gaat het niet om, het gaat erom hoe je allebei tevreden bent met de situatie. Niet claimen in ieder geval, maar het moet natuurlijk ook niet zo zijn dat je elkaar haast niet ziet (tenzij je daar allebei vrede mee hebt ).
Het hangt dus van het stel af, maar je moet er samen uit zien te komen. Dus naar beider tevredenheid.
Het andere stel werkt beiden tot 17.00 uur, doet niet aan sport en hebben alleen gezamenlijke vrienden.
Maar daar gaat het niet om, het gaat erom hoe je allebei tevreden bent met de situatie. Niet claimen in ieder geval, maar het moet natuurlijk ook niet zo zijn dat je elkaar haast niet ziet (tenzij je daar allebei vrede mee hebt ).
Het hangt dus van het stel af, maar je moet er samen uit zien te komen. Dus naar beider tevredenheid.
dinsdag 19 april 2011 om 21:15
We eten samen en kijken soms wat tv of doen een computer/bordspel samen. En dan parten we over wat ons bezighoudt. Soms koken we samen.
Maar er zijn ook avonden zoals nu dat ik thuiskom van werk en boven ga zitten achter de laptop, in bad ga en hij beneden tv kijkt. Of dat we naar onze eigen sport- of vriendenavond gaan
We gaan ook vaak niet om dezelfde tijd naar bed, hij heeft meer uren slaap nodig dan ik (Let wel: dit is niet goed voor je sexfrequentie, daarvoor kun je beter tegelijktijd naar bed gaan. Gelukkig halen we dat in het weekend weer in)
Maar er zijn ook avonden zoals nu dat ik thuiskom van werk en boven ga zitten achter de laptop, in bad ga en hij beneden tv kijkt. Of dat we naar onze eigen sport- of vriendenavond gaan
We gaan ook vaak niet om dezelfde tijd naar bed, hij heeft meer uren slaap nodig dan ik (Let wel: dit is niet goed voor je sexfrequentie, daarvoor kun je beter tegelijktijd naar bed gaan. Gelukkig halen we dat in het weekend weer in)
dinsdag 19 april 2011 om 21:16
dinsdag 19 april 2011 om 21:20
dinsdag 19 april 2011 om 21:27
We werken niet echt op dezelfde tijden en eten maar een keer of 3 per week samen. 's Avonds zitten we meestal samen in de woonkamer, ieder achter de eigen laptop of 1 kijkt tv, soms kijken we samen tv. Elke woensdag gaan we met z'n tweeen naar vrienden om spelletjes te spelen. Ik ga vaak eerder naar bed dan hij. In het weekend verschilt het heel erg, vaak moet ik zaterdag werken, hij heeft veel toernooien in het weekend. Zo niet doen we wat samen.
Het is best moeilijk hoor, die balans vinden. Ik merk ook dat ik vaak meer behoefte heb aan dingen samen doen dan hij, geef dat gewoon aan dan. We komen er tot nu toe uit En elkaar wat tegemoet komen is altijd goed!
Het is best moeilijk hoor, die balans vinden. Ik merk ook dat ik vaak meer behoefte heb aan dingen samen doen dan hij, geef dat gewoon aan dan. We komen er tot nu toe uit En elkaar wat tegemoet komen is altijd goed!
dinsdag 19 april 2011 om 21:33
Met 2 kinderen, 2 fulltime banen en allebei flink sociaal leven, zien we elkaar inderdaad soms dagen niet. Als 1 van beiden het de spuigaten vindt uitlopen, trekt die aan de bel. Dan nemen we bewust avonden vrij.
Maar, wij hebben een mechanisme dat er voor zorgt, dat als we elkaar te lang niet goed gesproken hebben, we echt ongepland 's nachts wakker worden en hele gesprekken voeren. Zo van 2 tot 4. Niet goed voor je nachtrust, wel voor je relatie.
Maar, wij hebben een mechanisme dat er voor zorgt, dat als we elkaar te lang niet goed gesproken hebben, we echt ongepland 's nachts wakker worden en hele gesprekken voeren. Zo van 2 tot 4. Niet goed voor je nachtrust, wel voor je relatie.
dinsdag 19 april 2011 om 21:35
Lastig!
Ik werk fulltime en ben om 17.00u thuis. Mijn vriend studeert, is overdag vaak thuis en werkt in het weekend. Dat betekent dat ik op ma, di, wo, do & vrijdag overdag weg ben, en hij is op za en als het tegenzit op zondag aan het werk (weekendbaan). Hij slaapt laat, meestal om een uur of 2.00 (kan laat naar college- dus uitslapen) en ik moet vroeg op dus vroeg naar bed (22.00u).
Soms hebben we maar 1x in de twee/drie weken een dagje samen.
We zien elkaar gelukkig wel elke dag 's avonds met het eten. Dat staat vast! En dit werkt voor ons.
Ik werk fulltime en ben om 17.00u thuis. Mijn vriend studeert, is overdag vaak thuis en werkt in het weekend. Dat betekent dat ik op ma, di, wo, do & vrijdag overdag weg ben, en hij is op za en als het tegenzit op zondag aan het werk (weekendbaan). Hij slaapt laat, meestal om een uur of 2.00 (kan laat naar college- dus uitslapen) en ik moet vroeg op dus vroeg naar bed (22.00u).
Soms hebben we maar 1x in de twee/drie weken een dagje samen.
We zien elkaar gelukkig wel elke dag 's avonds met het eten. Dat staat vast! En dit werkt voor ons.
dinsdag 19 april 2011 om 21:37
Wat BGB en de anderen zeggen.
Zolang jullie elkaar tegemoet komen, met elkaar blijven praten hierover en er balans is in jullie hobby's, dan komt het meestal wel goed.
Als mijn lief en ik samen thuis zijn, dan hebben we onze eigen bezigheden. Hij zit vaak op een mannenforum voor voetbal.
Ik zit meestal hier op Viva. We hebben een eigen PC, maar ook een eigen TV. We maken ook weleens een date om samen een film te kijken o.i.d.
Uit eten doen we met een club van vrienden/kennissen. Clubmembers nemen hun favo gerechten mee (lekker en goedkoop) Dan zijn we onder de mensen en we gaan onze eigen weg (niet intiem
) op zulke eetgelegenheden.
Zolang jullie elkaar tegemoet komen, met elkaar blijven praten hierover en er balans is in jullie hobby's, dan komt het meestal wel goed.
Als mijn lief en ik samen thuis zijn, dan hebben we onze eigen bezigheden. Hij zit vaak op een mannenforum voor voetbal.
Ik zit meestal hier op Viva. We hebben een eigen PC, maar ook een eigen TV. We maken ook weleens een date om samen een film te kijken o.i.d.
Uit eten doen we met een club van vrienden/kennissen. Clubmembers nemen hun favo gerechten mee (lekker en goedkoop) Dan zijn we onder de mensen en we gaan onze eigen weg (niet intiem
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
dinsdag 19 april 2011 om 21:58
dinsdag 19 april 2011 om 22:08
Ik kom manlief doordeweeks eigenlijk nooit tegen. Als ie er al is, dan slaapt hij. Maar in het weekend eten we samen, (ontbijt, lunch en diner) doen wat huishouddingen, wat klussen in en om het huis of aan de auto's en paarden, de leuke dingen en kijken we ook lekker een filmpje. Soms gaan we in het weekend stappen en ook spreken we weleens apart met anderen af.
Uiteraard alles met kind, behalve het stappen.
Uiteraard alles met kind, behalve het stappen.
dinsdag 19 april 2011 om 22:21
Mijn vriend werkt onregelmatig (s avonds en om het weekend) en ik van 9 tot 5. Soms zien we elkaar dagen niet, want dan lig ik al te slapen wanneer hij thuis komt en ik ben al lang de deur uit wanneer hij wakker wordt. De weekenden dat hij vrij is doen we of niks maar wel samen of iets leuks samen. Maar ook als het zo uit komt doen we iets apart met ons eigen vrienden. We hebben op een natuurlijke manier een goede balans gevonden die voor ons beide super werkt, heb nooit het gevoel dat ik hem weinig zie.
dinsdag 19 april 2011 om 22:22
Wij doen juist heel veel samen.
Vooral nu vriendlief tijdelijk zonder werk zit (net aangenomen na 6 weken bij huis zitten!! Kan volgende week beginnen!! blij blij)
Maar toen hij vorige baan had was hij iets eerder thuis dan ik doordeweeks, dus ik kwam nooit thuis in leeg huis, vind ik wel prettig.
Doordeweeks en in weeknd altijd samen eten, daarna als we niets hebben die avond samen tv kijken, in de tuin bezig, huishouden doen, op visite, samen boodschappen doen.
2x in de week gezamelijke hobby, 1 avond en 1 middag in weekend.
1 avond heeft hij een aparte hobby.
1 avond in de week heb ik een aparte hobby.
Soms ga ik een avondje naar mn ouders even bijkletsen met mn mams.
In het weekend samen stappen, uit eten, samen op pad met de honden, visites, verjaardagen.
OMG.... we doen best veel samen....
Nieuwe baan van vriend zal wat veranderen, meer uren/overuren, storingsdiensten, soms overnachtingen in buitenland. Ben benieuwd hoe dat zal gaan, en hoe we ons daarbij voelen.
Maar wat zijn jouw verwachtingen? Liggen ze ver van de verwachtingen van je vriend?
Vooral nu vriendlief tijdelijk zonder werk zit (net aangenomen na 6 weken bij huis zitten!! Kan volgende week beginnen!! blij blij)
Maar toen hij vorige baan had was hij iets eerder thuis dan ik doordeweeks, dus ik kwam nooit thuis in leeg huis, vind ik wel prettig.
Doordeweeks en in weeknd altijd samen eten, daarna als we niets hebben die avond samen tv kijken, in de tuin bezig, huishouden doen, op visite, samen boodschappen doen.
2x in de week gezamelijke hobby, 1 avond en 1 middag in weekend.
1 avond heeft hij een aparte hobby.
1 avond in de week heb ik een aparte hobby.
Soms ga ik een avondje naar mn ouders even bijkletsen met mn mams.
In het weekend samen stappen, uit eten, samen op pad met de honden, visites, verjaardagen.
OMG.... we doen best veel samen....
Nieuwe baan van vriend zal wat veranderen, meer uren/overuren, storingsdiensten, soms overnachtingen in buitenland. Ben benieuwd hoe dat zal gaan, en hoe we ons daarbij voelen.
Maar wat zijn jouw verwachtingen? Liggen ze ver van de verwachtingen van je vriend?
dinsdag 19 april 2011 om 22:24
Mijn vriend heeft wisselende diensten. Het kan zo zijn dat we een week lang bijna elke avond samen eten en 's nachts samen slapen. En het kan zo zijn dat we elkaar een week lang niet zien en alleen tussen 2 en 6 uur 's nachts naast elkaar liggen. We sporten beiden ook veel. Maar we zoeken gewoon tijd voor elkaar .
Ben nu eigenlijk wel benieuwd welke 'eisen' jij stelt?
Ben nu eigenlijk wel benieuwd welke 'eisen' jij stelt?
dinsdag 19 april 2011 om 22:58
wij doen veel samen. We ontbijten altijd samen, gaan in de weekeinden er vaak samen op uit en eten zo'n 4 a 5 x in de week ook 's avonds samen. We hebben bovendien ook nog samen de woensdagmiddag vrij, hoewel die vaak gevuld is met klusjes en dergelijke.
We zitten dan weer nooit samen voor de tv en zelden samen op de bank.
We zitten dan weer nooit samen voor de tv en zelden samen op de bank.