kat weg
zondag 17 april 2011 om 18:22
Hoi allemaal,
ik heb thuis 3 katten, bokkie, jones en sopje.
Sopje is sinds dinsdag 12 april niet meer thuis geweest.
Nu moet ik zeggen dat sopje wel vaker 2 tot 3 dagen weg kan blijven. Maar nu duurt het al wat langer.
Sopje is een gesterilliseerde poes van 4,5 jaar. ze heeft ook kittens gehad. (de andere 2 poezen die ik heb zijn haar kinderen).
Ik mis Sopje echt heel erg! Ik hoor wel vaker verhalen dat katten makkelijk 2 weken weg kunnen blijven. Maar toch maak ik me zorgen. ik heb vanmiddag flyers gemaakt en amivedi ingeschakelt. Ik hoop dat dit iets opbrengt, natuurlijk hoop ik dat ze gewoon uitzichzelf weer aan komt lopen..
Hebben jullie ervaring met katten die na een tijdje weer terug zijn komen wandelen?
ik heb thuis 3 katten, bokkie, jones en sopje.
Sopje is sinds dinsdag 12 april niet meer thuis geweest.
Nu moet ik zeggen dat sopje wel vaker 2 tot 3 dagen weg kan blijven. Maar nu duurt het al wat langer.
Sopje is een gesterilliseerde poes van 4,5 jaar. ze heeft ook kittens gehad. (de andere 2 poezen die ik heb zijn haar kinderen).
Ik mis Sopje echt heel erg! Ik hoor wel vaker verhalen dat katten makkelijk 2 weken weg kunnen blijven. Maar toch maak ik me zorgen. ik heb vanmiddag flyers gemaakt en amivedi ingeschakelt. Ik hoop dat dit iets opbrengt, natuurlijk hoop ik dat ze gewoon uitzichzelf weer aan komt lopen..
Hebben jullie ervaring met katten die na een tijdje weer terug zijn komen wandelen?
zondag 17 april 2011 om 18:27
Er zijn zelfs katten die een hele zomer weg kunnen blijven en dan alsnog terugkomen. Ze missen hun baasje of vrouwtje kennelijk niet echt. Ze zullen er ook niet aan gehecht zijn denk ik.
En dan is er het risico natuurlijk dat er idioten rondlopen die ze aanrijden of afschieten. Maar ja, dat is de keuze die je maakt als je ze buiten overal laat lopen.
En dan is er het risico natuurlijk dat er idioten rondlopen die ze aanrijden of afschieten. Maar ja, dat is de keuze die je maakt als je ze buiten overal laat lopen.
zondag 17 april 2011 om 18:29
Ja, vorig jaar is een poes van mij 1 keer een week weggeweest, en 1 keer 2 weken.
Geen idee waar ze heeft gezeten, maar ze was wel mager toen ze terug kwam.
Je kunt je poes ook nog als vermist opgeven bij www.dierenmeldpunt.com
Oh ja, loop vannacht(als het stil is) door de straten in je buurt en roep haar, misschien een bakje met brokjes meenemen om mee te rammelen.
Bel aan bij de buren en vraag of ze in hun schuur willen kijken, ze kan opgesloten zitten.
Ik hoop dat ze snel terug is.
Geen idee waar ze heeft gezeten, maar ze was wel mager toen ze terug kwam.
Je kunt je poes ook nog als vermist opgeven bij www.dierenmeldpunt.com
Oh ja, loop vannacht(als het stil is) door de straten in je buurt en roep haar, misschien een bakje met brokjes meenemen om mee te rammelen.
Bel aan bij de buren en vraag of ze in hun schuur willen kijken, ze kan opgesloten zitten.
Ik hoop dat ze snel terug is.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 17 april 2011 om 18:34
zondag 17 april 2011 om 18:35
zondag 17 april 2011 om 19:00
ik heb al bij de buren aangegeven dat Sopje er niet is.. ze hebben ook gekeken in hun schuur en houden een oogje in het zijl..
Sopje is niet gechipt, maar door positieve verhalen blijf k toch hoop houden!
en ik weet ook wel, het blijven katten..die doen vaak waar ze zelf zin in hebben. Maar toch, als je zo gehecht bent aan je huisdier is het gewoonweg klote..
ik ga zo flyers ophangen, hopen dat dat iets oplevert.
Sopje is niet gechipt, maar door positieve verhalen blijf k toch hoop houden!
en ik weet ook wel, het blijven katten..die doen vaak waar ze zelf zin in hebben. Maar toch, als je zo gehecht bent aan je huisdier is het gewoonweg klote..
ik ga zo flyers ophangen, hopen dat dat iets oplevert.
zondag 17 april 2011 om 19:14
Misschien komt ze straks nog wel terug? En misschien zoeken in de buurt?
De kat bij mijn ouders was ook ooit drie maanden weg, maar die hebben we in de buurt teruggevonden wnat we bleven wel zoeken. Waarschijnlijk is ie de weg kwijtgeraakt. Daarna is ie nooit meer zo lang weggeweest. Dus misschien blijven zoeken?
De kat bij mijn ouders was ook ooit drie maanden weg, maar die hebben we in de buurt teruggevonden wnat we bleven wel zoeken. Waarschijnlijk is ie de weg kwijtgeraakt. Daarna is ie nooit meer zo lang weggeweest. Dus misschien blijven zoeken?
zondag 17 april 2011 om 20:31
Ga in het asiel kijken of ze daar is binnengebracht als zijnde zwerfdier. Katten willen ook nog wel eens met vrachtwagens/auto's meerijden (of door buren die niet van katten houden ergens worden gedumpt), dus kijk ook wat verder van huis. Wij hebben (020) nu een kat zitten uit 010 die mee is gereden met een vrachtwagen en net is er eentje uit Heemskerk weer terug naar huis, dus meld je kat ook als vermist bij Amivedi en asielen buiten je eigen woonplaats.
zondag 17 april 2011 om 22:06
quote:whitesox schreef op 17 april 2011 @ 20:52:
dankje voor alle reacties! ik heb haar net bij amivedi opgegeven..dus dat is geregeld, ook heb ik net een aantal flyers rondgehangen!
Morgen bel ik het asiel even op!Je kunt kosteloos je kat als vermist opgeven op http://www.dierenmeldpunt.com/home.html gevonden dieren zonder chip worden daar ook op geplaatst.
dankje voor alle reacties! ik heb haar net bij amivedi opgegeven..dus dat is geregeld, ook heb ik net een aantal flyers rondgehangen!
Morgen bel ik het asiel even op!Je kunt kosteloos je kat als vermist opgeven op http://www.dierenmeldpunt.com/home.html gevonden dieren zonder chip worden daar ook op geplaatst.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 18 april 2011 om 14:44
@zalmwrapje: ik woon in Sambeek (noord-brabant, tussen Nijmegen en Venlo)
@tickel: dankje! zal ik dalijk ook even doen!
Ik ben net bij het asiel geweest, maar helaas zat Sopje daar niet! ik heb haar gegevens en foto daar afgegeven zodat ze me kunnen bellen mocht ze daar nog terecht komen.
Ik ga zo even verder met flyeren, even bij supermarkten nog wat flyers ophangen.
Ik blijf nog steeds hoop houden, het is immers ook de tijd van het jaar zeiden ze bij het asiel..
lief dat jullie allemaal zo meedenken! super bedankt!!
@tickel: dankje! zal ik dalijk ook even doen!
Ik ben net bij het asiel geweest, maar helaas zat Sopje daar niet! ik heb haar gegevens en foto daar afgegeven zodat ze me kunnen bellen mocht ze daar nog terecht komen.
Ik ga zo even verder met flyeren, even bij supermarkten nog wat flyers ophangen.
Ik blijf nog steeds hoop houden, het is immers ook de tijd van het jaar zeiden ze bij het asiel..
lief dat jullie allemaal zo meedenken! super bedankt!!
woensdag 20 april 2011 om 04:07
De mijne is ook weleens 8 weken aan de wandel geweest en stond daarna weer gezellig voor de deur te zingen
Wil je wel even een tip geven als jou katten buiten makkelijk te aaien of op te pakken zijn, hou ze dan in de zomer goed in de gaten of binnen.. De laatste jaren worden er in de zomer in boxmeer en omstreken veel katten weggehaald!!!