LATten?

19-04-2011 22:43 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik snap iets niet. Misschien heb ik het verkeerd hoor, maar als je een relatie hebt, van pak 'em beet 3 maand, en je woont 100 km bij elkaar vandaan en lang rijden, waarom noemt men dat dan een LAT? Besluit je dan al meteen van 'joh, samenwonen zit er niet in'? Dat lijkt me niet toch, na 3 maand?

Ik dacht dat latten iets is waar je bewust voor kiest, we hebben een serieuze, langdurige diepgaande relatie, maar samenwonen doen we niet want we willen onze vrijheid behouden. Hoe zit dit?
Ieder het zijne.
Ja, dat vind ik echt.
Sommigen weten van te voren al dat ze niet willen samenwonen. Ook niet met die hele Neukerd Leukerd. Dan kun je zoiets dus ook aan het begin van een relatie al roepen.
Tsja mijn vriend woont al samen met iemand anders (zijn vrouw).......dus wij latten al 6 jaar. Naar volle tevredenheid van beide kanten.....;-)
Ik LAT inderdaad inmiddels zo'n 3 jaar en dat bevalt prima. Bewust voor gekozen vanuit beide kanten en we zien wel waar het schip strand mbt het samenwonen. Het is geen moeten, ondanks dat iedereen in de omgeving deze vraag elke week minstens wel een x stelt wanneer we eens gaan samenwonen.

Ik vind LATten wel een bewuste keuze. En niet omdat het nou eenmaal zou uitkomt.
Er zit toch een verschil tussen latten en ver van elkaar afwonen en elkaar daarom weinig zien? Waarom roepen mensen meteen dat ze latten, terwijl ze zeggen dat ze op zoek zijn naar een huisje samen..
Idd, ver van elkaar af wonen is gewoon ver van elkaar af wonen in mijn ogen. Latten is als je er bewust voor kiest om niet samen te wonen ondanks dat het wel mogelijk is.
Isolde mag ik vragen hoe oud je bent, en hoe vaak jullie elkaar zien?
What's in a name ...... latten is toch ook gewoon een makkelijke manier om te zeggen dat je een relatie hebt en niet samenwoont. , scheelt een boel woorden
Als je beiden je eigen stekkie en vrijheid wilt behouden dan noem je 't latten, of je nu in 't zelfde dorp woont of aan de andere kant van 't land. Als een van beiden z'n huis/omgeving/werk wil opgeven om bij de ander in te trekken uiteindelijk, dan heb je gewoon tijdelijk 'n lange afstands relatie. Latten vind ik ik ideaal, ik had ooit 'n lange afstands latrelatie maar de bedoeling was dat hij 'n huis in mijn dorp zou kopen zodat het latten minder reistijd zou kosten.
Check!

6 maanden en een bewuste latter!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Maar wat is t probleem? Jij vindt het onzin om na 3 maanden te spreken over latten?

Snap het echt niet.
@ Summerdance idd lijkt 6 maand me nogal vroeg om samen te wonen . Maarja das voor iedereen weer persoonlijk met mijn ex woonde ik binnen een week relatie samen en met mijn huidige vriend na jaren nog niet haha.
Wij latten al bijna 2 jaar, omdat we enerzijds allebei onze vrijheid niet willen kwijtraken, we het heerlijk vinden op ons eigen plekje te zijn na een aantal dagen samen zijn geweest.

Daarnaast hebben we door onze verplichtingen in eigen omgeving (wij wonen 3 kwartier rijden van elkaar) niet kunnen samenwonen.

Maar was dat wel, dan nog zouden we niet gaan samenwonen, dit bevalt ons heel erg goed en hebben we niet de intentie snel te gaan samenwonen.

Maarre, dat wisten we ook al na 3 maanden, dus hoezo is dat dan raar?
Oh maar Iemieka,ik denk dat wij over een paar jaar ook nog wel latten hoor

Beide hebben totaal niet de behoefte om 7 dagen in de week op elkaars lip te zitten

Ik ben een rasechte latter

Dat bedoelde ik dus,dat ik al wist niet samen te willen gaan wonen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Naomii schreef op 19 april 2011 @ 23:11:

What's in a name ...... latten is toch ook gewoon een makkelijke manier om te zeggen dat je een relatie hebt en niet samenwoont. , scheelt een boel woorden

Dat dus.

Volgende vraag!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb jaren gelat met mijn nu-man. Eerst omdat samenwonen uberhaupt nog niet ter sprake kwam, later omdat ik bewust er voor koos om ver bij hem vandaan te blijven wonen. Ik woonde 200 km verderop en had op zich best al na een jaar of na twee jaar naar hem toe kunnen komen, maar daar koos ik niet voor, hij ook niet, na een jaar of 5 pas.

De beginsituatie is dus 5 jaar hetzelfde geweest, beetje raar om dan te zeggen dat we eerst 1 jaar een lange afstands relatie hadden en daarna 4 jaar hebben gelat. En wanneer bepaal je dan het omslagpunt? Bij een half jaar, 1 jaar, 2 jaar?
Owh dus je mag het alleen LAT-ten noemen als je bewust ervoor kiest om nooit samen te wonen?

Weer wat geleerd....

En hoe heet mijn langdurige relatie waarbij we nu 2 jaar bewust 200 km uit elkaar wonen om straks te gaan samenwonen dan? Want blijkbaar mag je het ook al geen lange afstandsrelatie noemen als je allebei in Nederland woont...

Mens, waar je je al drk over kunt maken.....

(wat Vlinder zegt dus)
Eens met Kaaaaaaatje, al 3 jaar 200 km van elkaar vandaar wonend, heel bewust niet samenwonend, hoewel dat praktischer zou zijn. Het is heerlijk om moeite voor elkaar te moeten doen en te genieten van de tijd die je met elkaar doorbrengt. Snap eigenlijk de vraag ook niet helemaal, maakt mij niet uit wat voor stempel onze relatie men geeft, of wat men ervan vindt, wij vinden het prettig en zijn happy!
Het is LAT totdat je samenwoont. Is toch makkelijk te bedenken?
quote:Summerdance schreef op 19 april 2011 @ 23:49:

Oh maar Iemieka,ik denk dat wij over een paar jaar ook nog wel latten hoor

Beide hebben totaal niet de behoefte om 7 dagen in de week op elkaars lip te zitten

Ik ben een rasechte latter

Dat bedoelde ik dus,dat ik al wist niet samen te willen gaan wonen

Riep ik ook na 5 jaar alleen te zijn geweest! Kwam mijn kanjer tegen en binnen 7 maanden woonden we samen :-)

Ik, die als hardste riep dat ik noooooooooooit meer zal gaan samenwonen :-S
Denk uiteindelijk dat je het latten kunt noemen. Want tot het punt dat je wilt samenwonen woon je toch bewust apart?
quote:Naomii schreef op 19 april 2011 @ 23:11:

eens!
Ben ook een 'bewuste' (voor gekozen omdat we niet samen willen wonen) latter en wij kennen elkaar al meer dan 10 jaar.

Ik vind t ideaal. Heb ook ervaring met samenwonen, maar latten... hadden we veeeel eerder moeten doen! Lekker tijd voor mezelf (daar hou ik erg van) en blij zijn als je elkaar weer ziet...! Het is echt een meerwaarde voor onze relatie. Alleen het plannen om elkaar te zien vind ik soms wat minder (wonen ver van elkaar af), maar dat is het enige... voor de rest geeft het me veel afwisseling, is het niet saai en houdt het mijn relatie erg levendig!!:smile:
Ik ben een BOL, bewust ongehuwde latter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven