LATten?
dinsdag 19 april 2011 om 22:43
Ik snap iets niet. Misschien heb ik het verkeerd hoor, maar als je een relatie hebt, van pak 'em beet 3 maand, en je woont 100 km bij elkaar vandaan en lang rijden, waarom noemt men dat dan een LAT? Besluit je dan al meteen van 'joh, samenwonen zit er niet in'? Dat lijkt me niet toch, na 3 maand?
Ik dacht dat latten iets is waar je bewust voor kiest, we hebben een serieuze, langdurige diepgaande relatie, maar samenwonen doen we niet want we willen onze vrijheid behouden. Hoe zit dit?
Ik dacht dat latten iets is waar je bewust voor kiest, we hebben een serieuze, langdurige diepgaande relatie, maar samenwonen doen we niet want we willen onze vrijheid behouden. Hoe zit dit?
woensdag 20 april 2011 om 22:26
Feitelijk is het heerlijk semantisch, LATten of lange afstandrelatie
Bewust of omdat het niet anders kan.
Het enige is dat je niet samenwoont.
Maar nee, na 3 mnd zou er nog niet een issue moeten zijn van hoe je dat noemt, veel stellen wonen dan niet samen.
Ik LAT heel bewust, logistiek zou het best kunnen met wat kleine dingetjes en die vallen binnenkort ook weg maar nee, samenwonen zit er niet in gevoelsmatig. Vind het goed zo. Over een paar jaar zien we wel weer verder.
Bewust of omdat het niet anders kan.
Het enige is dat je niet samenwoont.
Maar nee, na 3 mnd zou er nog niet een issue moeten zijn van hoe je dat noemt, veel stellen wonen dan niet samen.
Ik LAT heel bewust, logistiek zou het best kunnen met wat kleine dingetjes en die vallen binnenkort ook weg maar nee, samenwonen zit er niet in gevoelsmatig. Vind het goed zo. Over een paar jaar zien we wel weer verder.
Je bent zelf een theepot
woensdag 20 april 2011 om 22:33
woensdag 20 april 2011 om 23:45
Mijn vriend en ik wonen ongeveer 250 km van elkaar vandaan en hebben het regelmatig over samenwonen. De plannen gesmeed maar toch maar niet. Alletwee erg gehecht aan ons eigen leventje.
Zijn wij dan TLAT (twijffelende living apart togetters)
Of TLA (twijffelende lange afstandspartners)
I Don't care. We zijn gelukkig samen, dus hoe het beestje ook heet, ik vind het prima, zolang alles maar blijft zoals het nu is voorlopig.
Maar waarom wil je dit nu eigenlijk weten?
Zijn wij dan TLAT (twijffelende living apart togetters)
Of TLA (twijffelende lange afstandspartners)
I Don't care. We zijn gelukkig samen, dus hoe het beestje ook heet, ik vind het prima, zolang alles maar blijft zoals het nu is voorlopig.
Maar waarom wil je dit nu eigenlijk weten?
vrijdag 22 april 2011 om 08:36
Ik lees hier dat de afstand er soms toch voor zorgt dat je samen gaat wonen. Bij ons is de afstand ook behoorlijk, maar ik zou toch niet aan samenwonen moeten denken (hebben wij vroeger wel gedaan, ik weet hoe het is). Je kan er ook voor kiezen om dichter bij elkaar in de buurt te gaan wonen en dan toch te latten toch? Dan hou je wel dubbele lasten (vind ik soms best veel hoor, alles dubbel betalen... maar ja dat is de keerzijde... en ik heb het er graag voor over).
vrijdag 22 april 2011 om 10:18
Ha HA zamirah
Ik lat ook nu al 2en half jaar en beiden vinden we dit heerlijk
we lopen nu alletwee tegen de 50 en ieder een scheiding achter de rug
Ik heb het geluk a we maar 5 min van elkaar vandaan wonen.
Zijn ongeveer 3 x p week bijelkaar en hangen dagelijks aan de telefoon.
Ik vind het gewoon weer heerlijk om na een paar dagen naar mn eigen huis te gaan en vried denkt daar gelukkig ook zo over.
Het is zo heel erg leuk en elke x weer een soort van minivakantie voor mij
Ik lat ook nu al 2en half jaar en beiden vinden we dit heerlijk
we lopen nu alletwee tegen de 50 en ieder een scheiding achter de rug
Ik heb het geluk a we maar 5 min van elkaar vandaan wonen.
Zijn ongeveer 3 x p week bijelkaar en hangen dagelijks aan de telefoon.
Ik vind het gewoon weer heerlijk om na een paar dagen naar mn eigen huis te gaan en vried denkt daar gelukkig ook zo over.
Het is zo heel erg leuk en elke x weer een soort van minivakantie voor mij
vrijdag 22 april 2011 om 11:01
Goedemorgen,
Ik is ook een bewuste latter, nu al 7 jaar bijna...krijg inderdaad ook vaak commentaar van familie en vrienden maar ach..als je iets anders bent dan de traditionele stelletjes krijg je al snel commentaar! Voorheen trok ik me dat wel aan maar nu trek ik me er niks meer van aan.
Vind het inderdaad ook heerlijk om na een paar dagen met mijn vriendje weer naar mn eigen huisje te gaan....het werkt voor ons..why change a winning team?
))
Ik is ook een bewuste latter, nu al 7 jaar bijna...krijg inderdaad ook vaak commentaar van familie en vrienden maar ach..als je iets anders bent dan de traditionele stelletjes krijg je al snel commentaar! Voorheen trok ik me dat wel aan maar nu trek ik me er niks meer van aan.
Vind het inderdaad ook heerlijk om na een paar dagen met mijn vriendje weer naar mn eigen huisje te gaan....het werkt voor ons..why change a winning team?
vrijdag 22 april 2011 om 11:07
Hier ook een latter. Ben nu zo'n 2 jaar bij mijn vriend en ga (hopelijk) zelfs binnenkort verhuizen naar een ander huisje voor mezelf. We wonen overigens op zo'n 10 minuten fietsen van elkaar af.
En inderdaad, net als tazzie krijg ik er ook wel eens wat over te horen, zeker nu ik ook nog eens wil verhuizen.
En inderdaad, net als tazzie krijg ik er ook wel eens wat over te horen, zeker nu ik ook nog eens wil verhuizen.
Semper ubi sub ubi
maandag 25 april 2011 om 11:57
Idreamofgenie: ik moest wel even lachen om jouw reactie, ik heb mn huisje ook te koop staan, wil verhuizen naar een huis met een tuintje....je wil niet weten hoevaak mensen mij vragen waarom ik nie ga samenwonen en hoe vaak ik het ook probeer uit te leggen, ze snappen het volgens mij nie of ze willen het niet snappen, jammer dan hahaha