Gezondheid alle pijlers

Menstruatie na prikpil

13-04-2011 16:19 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Misschien stom om hier een andere nick voor aan te maken, maar ik 'schaam' me er nogal voor. Ook vanwege herkenbaar even een andere naam. Niet iedereen hoeft alles van me te weten :-)

Ik ben ongeveer een jaar geleden aan de prikpil. In september/oktober heb ik voor het laatst een prikpil gehaald. In januari 2011 moest deze dus uitgewerkt zijn en had ik een nieuwe prikpil moeten halen.

Alleen; ik ben nog steeds niet ongesteld. Nu weet ik niet of dat normaal is, ik heb altijd een onregelmatige menstruatie gehad. Alleen nog nooit eerder 3 maanden niet geweest... Was voorheen altijd om de 2 weken en dan sloeg ik er 1 over...

Wat is 'de termijn' dat je weer ongesteld wordt nadat je voor het laatst de prikpil hebt gehaald??? Op internet kan ik er niet zoveel van vinden en ik vind het niet ernstig genoeg om naar mijn HA te gaan.

Ik hoop dat iemand mij iets kan vertellen. Mocht dat niet zo zijn, dan wordt het toch de HA

Oh ja, ik ben niet zwanger, heb voor de zekerheid al vele testjes gedaan :-) En anders was het nu toch wel echt zichtbaar, aangezien de laatste keer seks toch wel een half jaar geleden was..
Na de prikpil kan het een hele tijd duren voordat je weer ongesteld wordt, ik ben vorig jaar januari gestopt (had dus eigenlijk in jan. de nieuwe moeten halen) en werd pas in september of oktober weer ongesteld.
Dat kan wel een jaar duren voordat je weer gaat menstrueren na de prikpil. Dus ja normaal.
Juist heel veel over te vinden! Kan wel paar maanden duren.
Toen ik wilde stoppen met de prikpil ging ik na die 3 maanden de gewone pil weer slikken en toen ik 'n stopweek nam werd ik ongesteld. Wat voor anticonceptie gebruik jij nu?
Ik gebruik nu geen anticonceptie. Geen partner, geen scharrel.

En op dit moment er ook niet naar op zoek. Daarbij zit de overgang heel vroeg bij ons in de familie. Tussen de 30-40 jaar. En hormonen kan dat bij ons vervroegen. Ik neem alleen anticonceptie als ik een partner heb.
Als je misschien al in de overgang zit kan je ongesteldheid toch ook stoppen? Wees blij dat je 't niet meer hebt!
Zou je dan niet al in de overgang kunnen zijn? Kan je geloof ik op laten testen dmv bloedonderzoek.
quote:elninjoo schreef op 13 april 2011 @ 17:57:

Als je misschien al in de overgang zit kan je ongesteldheid toch ook stoppen? Wees blij dat je 't niet meer hebt!Sommige mensen hebben wel een kinderwens hoor!
In de overgang ben ik niet. En vind het nogal een rare opmerking om te zeggen dat je blij moet zijn als je het niet meer hebt...

@Lenthe; daar word ik 2 keer per jaar op getest, ivm genetische bepaling. 1 of ander academisch onderzoek waar ik aan mee werk
quote:dikkiedik1986 schreef op 13 april 2011 @ 21:32:

In de overgang ben ik niet. En vind het nogal een rare opmerking om te zeggen dat je blij moet zijn als je het niet meer hebt...

Als je regelmatig ligt te creperen tijdens je ongesteldheid, dan zou je wel anders piepen. Ik kus de grond op de dag dat het spul bij mij er mee ophoudt in elk geval.
Dat kan ik me voorstellen, maar ik kus de grond elke maand dat ik wel ongesteld wordt.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties! Ik kijk het nog even aan en als ik te ongerust wordt neem ik contact op met m'n HA!
Mijn dochter was ook aan de prikpil,en de dokter vertelde dat je uit moet gaan van een jaar voor dat het weer op de rails is.

Dus geen paniek!
Ik heb in september mijn eerste prikpil gehad en in december mijn tweede - ook de laatste. Ik ben nu nog steeds niet ongesteld, maar mijn huisarts had al aangegeven dat het volgens zijn ervaring ongeveer een half jaar duurde voor ik weer ongesteld zou worden. (nadat de prikpil "uitgewerkt" is). Volgens de bijsluiter kan het maximaal een jaar duren.

Ik probeer er nog van te genieten dat ik niet ongesteld wordt en hoop dat het straks toch minder heftig is als voorheen (al zou ik niet weten waarom het veranderd zou zijn). Je iedere maand ziek melden omdat je niet eens rechtop kunt staan, laat staan werken is niet leuk, en het is ook niet prettig dat je je suf eet aan de pijnstillers die toch niet werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven