Open adoptie

18-04-2011 19:47 998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.

Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.

Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.

Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?

Bedankt alvast!
quote:kirsten1989 schreef op 20 april 2011 @ 11:29:

[...]

Ik heb altijd wel kinderen willen hebben, maar pas als ik een redelijk stabiel leven zou hebben.

Ik weet nu dat niets zeker is in het leven.

En dat hoe goed je start ook is het altijd anders kan lopen dan gepland.

Ik wilde een vader voor mijn kind, omdat ik dat zelf zo erg gemist heb.

Ik wilde familie voor mijn kind, ook omdat ik die nu moet missen.

Ik hoop dat hij genoeg heeft aan alle liefde die ik hem kan en wil geven, net als de kleine kring om mij heen.
Mijn emoties gaan de laatste tijd alle kanten op.

Ik ben daadwerkelijk overal hulp aan het zoeken, maar het lijkt er een beetje op alsof ik als een kip zonder kop rond loop te dolen.

Ik laat mij te gemakkelijk afschepen en ben misschien niet duidelijk genoeg met mijn verhaal.

Ik ben moe, ik wilde opgeven.

Ik zag het allemaal niet meer zitten.

Waar moest ik zijn voor hulp? Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd.

En ik liet me ook wegsturen.

Het belangrijkste nu is denk ik, dat ik mijn schouders er weer onder moet zetten.

En moet vechten voor ons!

Ik was mijn strijdlust een beetje kwijt.

Ik vond het oneerlijk dat ik alles alleen moest doen.

Ik vond het oneerlijk dat ik mijn kindje in zo'n situatie zou plaatsen.

Ik vond het oneerlijk om hem af te staan.

Ik vond het hele leven oneerlijk.
Ik zou zeker de tips die je hier hebt gelezen meenemen naar het maatschappelijk werk! Kijk wat ze er van zegt. En zoek ook contact met andere instanties zodat je informatie uit verschillende hoeken krijgt.

Als je pas 21 jaar bent snap ik best dat je denkt dat het beter is voor je kind om op te groeien bij anderen die wel geld en stabiliteit hebben. Pas later realiseer je je dat je dan gewoon de problemen omruilt voor andere problemen, ook voor je kind. Hij zal dan wel materieel alles hebben, maar zich altijd afvragen wie zijn eigen moeder is, of hoe het was geweest om bij haar op te groeien. En stel dat je later weer kinderen krijgt en die zelf houdt, hoe zal dat voelen voor je eerste kind?

Problemen zijn er voor ieder kind. Je kunt niet opgroeien zonder moeilijke dingen mee te maken.

Wat jij je eerst af moet vragen is of je zélf je kind zou willen. Daarna vraag je je af of je er de basis voor hebt. En dan bedoel ik echt básis: dus dat jij een dag boven je hoofd hebt, een (klein) inkomen en je bent niet verslaafd of ernstig gestoord. Als je dan ook nog een (klein) netwerk hebt (je moeder!) en je bent bereid om hulp te vragen aan instanties.... Nou, dan denk ik dat je goed zit.
Het is zoals het is
Het is jammer om te zeggen, maar het leven is ook oneerlijk! Toch kan het af en toe ook mooi zijn.

Ik heb er heel veel vertouwen in dat jij er wel komt.
Het is zoals het is
Ik heb hier nog weinig neergezet over mijn gevoelens.

Het lijkt er misschien op alsof ik keihard ben.

Dat ik de beslissing voor adoptie erg makkelijk gemaakt had.

Maar het tegendeel is waar.

Ik ben ontzettend verdrietig en heb het heel erg moeilijk.

Ik praat elke dag tegen de kleine om hem te vertellen hoe erg het me spijt en hoeveel ik van hem hou.

Ik ben zo bang om alles alleen te moeten doen.
quote:Youk79 schreef op 20 april 2011 @ 11:40:

Het is jammer om te zeggen, maar het leven is ook oneerlijk! Toch kan het af en toe ook mooi zijn.

Ik heb er heel veel vertouwen in dat jij er wel komt.

Het was voor mij moeilijk om in zulke slechte tijden in te zien dat het leven ook mooi kan zijn.

Ik had er even geen vertouwen meer in.

Geen vertrouwen in mezelf stond hoog bovenaan.
quote:kirsten1989 schreef op 20 april 2011 @ 11:37:

Mijn emoties gaan de laatste tijd alle kanten op.

Ik ben daadwerkelijk overal hulp aan het zoeken, maar het lijkt er een beetje op alsof ik als een kip zonder kop rond loop te dolen.

Ik laat mij te gemakkelijk afschepen en ben misschien niet duidelijk genoeg met mijn verhaal.

Ik ben moe, ik wilde opgeven.

Ik zag het allemaal niet meer zitten.

Waar moest ik zijn voor hulp? Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd.

En ik liet me ook wegsturen.

Het belangrijkste nu is denk ik, dat ik mijn schouders er weer onder moet zetten.

En moet vechten voor ons!

Ik was mijn strijdlust een beetje kwijt.

Ik vond het oneerlijk dat ik alles alleen moest doen.

Ik vond het oneerlijk dat ik mijn kindje in zo'n situatie zou plaatsen.

Ik vond het oneerlijk om hem af te staan.

Ik vond het hele leven oneerlijk.
a docter a day keeps the apple away
Het is ook dood eng om een kind te krijgen! Zeker alleen en zo jong.

Maar het hoeft niet fout te gaan. En als het wel helemaal verkeerd zou gaan kun je altijd nog een pleegouder zoeken via jeugdzorg.

Als je besluit er voor te gaan zou ik als ik jou was van te voren al het consultatiebureau bellen en kijken wat zij kunnen doen. Bij ons hebben ze cursussen over borstvoeding maar ook over de eerste maanden met een baby. Zo leer je ook andere moeders kennen.
Het is zoals het is
quote:Youk79 schreef op 20 april 2011 @ 11:48:

Het is ook dood eng om een kind te krijgen! Zeker alleen en zo jong.

Maar het hoeft niet fout te gaan. En als het wel helemaal verkeerd zou gaan kun je altijd nog een pleegouder zoeken via jeugdzorg.

Als je besluit er voor te gaan zou ik als ik jou was van te voren al het consultatiebureau bellen en kijken wat zij kunnen doen. Bij ons hebben ze cursussen over borstvoeding maar ook over de eerste maanden met een baby. Zo leer je ook andere moeders kennen.Ja dat is dan wel slim om te gaan doen inderdaad.
quote:kirsten1989 schreef op 20 april 2011 @ 11:41:

Ik praat elke dag tegen de kleine om hem te vertellen hoe erg het me spijt en hoeveel ik van hem hou.

Ik ben zo bang om alles alleen te moeten doen.

O meid....

Niet zo bang zijn.

Alsjeblieft niet. Hoeft niet.

Je hebt zo veel te bieden, je hebt geen idee.

Kijk nou hoe je praat, wat je zegt, wat je voelt.

Pak hulp aan en wees zijn moeder, want die ben je.
[quote]kirsten1989 schreef op 20 april 2011 @ 11:41:

Ik ben zo bang om alles alleen te moeten doen.[/quote]

Je bent niet alleen meer, je hebt je kindje en geloof me, ook heel veel vrouwen die wel een relatie hebben doen alles alleen. En dat is soms heel moeilijk, maar als je dan een lieve lach, een welgemikte mep op je hoofd of een kwijlende sabbelmond op je wang krijgt van het kleintje schijnt de zon opeens weer.

En op de laatste plaats zijn er hier altijd nog de forummoeders en tantes die je een hart onder de riem kunnen steken, je tips kunnen geven of een trap onder je kont.

Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:eleonora schreef op 20 april 2011 @ 11:54:

[...]

Pak hulp aan en wees zijn moeder, want die ben je.

Dit is heel erg waar. Voor mij het moederschap ook helemaal niet gegaan zoals ik het gewild had (wel heel anders dan bij jou) maar ik ben wél zijn moeder.

Goh, voor mezelf eigenlijk ook wel weer eens goed, om dat zo te bekijken.
Het is zoals het is
Nee ik moet ook heel goed gaan beseffen dat ik nu niet meer alleen ben.

Zo heb ik me de laatste tijd wel gevoeld.

Als ik het opgeef, geef ik mijn kleine ook op.

Dat kan ik me nu heel goed realiseren.
Kirsten, echt waar vrouw, je kúnt het.

Miljarden vrouwen deden het voor jou, doen het nu nog steeds en gaan het nog doen, en jij kunt het ook.

Je houdt van je kind schrijf je. Dat is het voornaamste. Daar wordt een kind al heel blij van en als de kleding dan tweedehands is en de kinderwagen niet nieuw, nou, daar ligt jouw zoon niet wakker van hoor.
Meid, je kunt zoveel meer als je denkt als het erop aankomt, echt waar.
Kippenvel hier bij het lezen van je keuze om wel voor je zoontje te gaan. Heel veel sterkte voor nu en in de toekomst, heb vertrouwen in jezelf
Ik hoop dat hij genoeg heeft aan alle liefde die ik hem kan en wil geven, net als de kleine kring om mij heen.[/quote]

Ja daar heeft hij genoeg aan. Ik geloof er heilig in dat kinderen het beste af zijn bij hun eigen ouder(s). Het ontroert mij dat je er over na denkt om je kindje bij je te houden.

Heel veel succes en sterkte.

Big
Er zijn zoveel mensen die het redden als alleenstaande ouder met weinig geld, geld is in Nederland géén beweegreden om je kind af te staan ter adoptie. Echt niet.

Ik vind je verhaal wel bijzonder. Je lijkt een heleboel mensen te treffen bij officiële instanties die toevallig allemaal niet de juiste informatie kennen. Het is vrij lastig in Nederland om een lening af te sluiten op naam van iemand anders (ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar het is ook zeker niet makkelijk) en jouw ex heeft het voor elkaar gekregen op meerdere plaatsen schulden op jouw naam te maken. Ik weet niet, ik vind het bijzonder.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het dús niet waar is, maar waar ik wel mee wil zeggen dat ik hoop dat iedereen die nu haar hulp aanbiedt, wel in het achterhoofd houdt dat een verhaal in werkelijkheid een beetje anders kan zijn dan op het Internet wordt verteld.

Mocht TO besluiten het kind te houden en mochten er dan allerlei hulpacties opgezet worden, lijkt het me heel verstandig dat één iemand dat coördineert en zo zorgt dat TO alleen dat krijgt wat voor één baby-uitzet nodig is, ipv alles driedubbel (wat weer verkocht kan worden). Ik ben misschien wat achterdochtig, maar dingen zijn nie taltijd zoals ze verteld worden. (En als je dan belangeloos helpt, hou dan in je achterhoofd dat het maar zo kan zijn dat je niet het héle verhaal kent.)
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Oh Kirsten, meisje toch

Tranen in mijn ogen. Dit jongetje heeft niemand nodig behalve jou!

Ik sluit me zoals bijna altijd helemaal bij Eleonora aan. Wijze, ware woorden heb je schat.
Ja, dat vind ik echt.
Jij kan hem zo veel meer bieden dan je nu denkt! Een kind heeft materieel gezien niet veel nodig. Geef hem als hij een peuter is een afwasteil met water en n plastic bekertje en hij is de hele middag zoet. Maak een speeltuin-tocht in jou woonplaats, is gratis en jullie zullen beiden veel plezier hebben. Zomaar enkele voorbeelden. Het enige wat hij nodig heeft is een boel liefde van zijn mama en dat zit wel goed volgens mij!

Ik ben ook alleenstaande moeder, zo had ik mijn toekomst ook niet voor ogen. Maar het is zoals het is en het gaat prima! En als je dan 2 kleine armpjes om je heen geslagen krijgt en die kleine hummel zegt: "mama, ik ben verliefd op je" dan weet je weer waar je het voor doet. En daar denk ik aan op de momenten dat het ff niet zo makkelijk gaat!

Ik hoop dat je alles op n rij kunt zetten en de beslissing zult maken waar je 100% achter staat.
quote:kirsten1989 schreef op 20 april 2011 @ 10:49:

[...]

Ja heb gelukkig wel wat kunnen slapen.

Ik ben net nog gebeld door mevrouw van de schuldhulp en zij zal vandaag gaan overleggen of het mogelijk is dat ik iets meer leefgeld krijg in de maand. En hoeveel dat dan zou zijn.

Volgende week heb ik weer een persoonlijk gesprek met haar en ik neem mijn moeder mee.

vrijdag heb ik weer een gesprek met mijn maatschappelijkwerkster en hoop ook dat zij misschien iets meer uit heeft kunnen zoeken, en ik zal met haar ook bespreken wat hier allemaal besproken is.Hoezo overleggen? Je VTLB gaat toch gewoon omhoog?
Kirsten,

ik heb niet alles bijgelezen, je topic gaat zo snel....maar als je er over denkt om je kindje te houden (of ook als dat niet zo is) ga dan eens na of er in jouw woonplaats een instantie is die zich bezig houden met tienermoeders. Ik weet wel dat je net boven de 20 bent, maar dat is geen bezwaar om daar hulp te krijgen, je bent nog steeds een jonge moeder. Ze hebben daar ervaring met schulden, weten goede ingangen bij andere instanties en je kunt er lotgenoten en andere jonge moeders ontmoeten. Als je googled op tienermoeders krijg je al vast veel sites te zien en je hebt er misschien nog niet aan gedacht omdat je waarschijnlijk denkt dat je daar te oud voor bent....
quote:Gamayun schreef op 20 april 2011 @ 13:13:

Mocht TO besluiten het kind te houden en mochten er dan allerlei hulpacties opgezet worden, lijkt het me heel verstandig dat één iemand dat coördineert en zo zorgt dat TO alleen dat krijgt wat voor één baby-uitzet nodig is, ipv alles driedubbel (wat weer verkocht kan worden). Ik ben misschien wat achterdochtig, maar dingen zijn nie taltijd zoals ze verteld worden. (En als je dan belangeloos helpt, hou dan in je achterhoofd dat het maar zo kan zijn dat je niet het héle verhaal kent.)

Ik ben niet gek of zo hoor, of dom. Ik zit sinds 1995 op het internet.

Bedankt voor de waarschuwing.

Komt goed.
Lieve Kirsten, ik heb net je hele topic doorgelezen en ik zit met tranen achter mijn computer. Wat ben jij sterk! Echt ongeloofelijk! Ik heb heel veel bewondering en respect voor je. (ook voor de manier waarop je op je topic blijft reageren)

Neem de tips en hulp hier alsjeblieft aan.

Wat ik nog dacht, misschien kan je moeder(of je vriendin) mee gaan naar gesprekken van instanties. Ik kan me voorstellen dat het allemaal veel informatie is en twee horen meer dan een.

Ik zou graag willen helpen. Poloma, ik ben heel handig met de naaimachine en met breien en haken. Als er in die categorie(draagdoek, slaapzak etc etc) nog iets te doen valt, help ik graag mee.
Hoe weet je dat het een jongetje is? Je bent pas 17 weken toch?

Dames, als het moet schiet ik zo nog 100 gaten in dit verhaal. Passen jullie goed op jezelf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven