'veeldaters'

20-04-2011 18:15 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is de eerste keer dat ik een topic open, maar moet het even van me afschrijven, en hoop reacties te krijgen van mensen die dit herkennen (of juist niet?

Heb een aantal dagen geleden mijn relatie van 1 jaar beëindigd.

Ik heb hem via RP ontmoet. Hij was daar al langer actief en leek niet echt op zoek naar een relatie, maar we werden al snel verliefd. Na een paar maanden begon het alweer bij hem te kriebelen. Hij miste de spanning van het daten met een 'nieuwe' vrouw, waarbij liefde geen rol speelt, maar sex en spanning voorop staat. Dat stond zijn liefde voor mij niet in de weg, verzekerde hij me.

ik heb geprobeerd ondanks mijn weerstand daartegen hiervoor open te staan en begrip te tonen. Hij heeft hierop geen actie ondernomen tijdens onze relatie (geen ontmoetingen iig), maar twijfelde steeds of hij zich in een monogame relatie gelukkig kon blijven voelen.

Op een gegeven moment was ik het helemaal zat en heb ik de relatie beëindigd.

Voor beiden denk ik een goede beslissing. Hij zegt tegen mij en vrienden dat het hem pijn doet en hij me mist en me in elke vrouw ziet.

Ik ben na een paar dagen uit nieuwsgierigheid (zelfkwelling?) even op RP gaan kijken of hij zich weer had ingeschreven, en ja hoor, de jacht is weer geopend. Welke vrouw maakt hem weinig uit, als de 'spanning' er maar is. Naar eigen zeggen krijgt hij een heleboel reacties, waar hij dan ook weer vrolijk op in gaat (naast zijn eigen zoektocht natuurlijk).

Blijkbaar zitten er ook een hoop vrouwen op RP die alleen op zoek zijn naar sex en aandacht (ik dacht dat dat vooral een mannending was), of hebben ze een groot gebrek aan zelfrespect?

Ik vind dit zo triest (maar wel meer dan ooit overtuigd van mijn beslissing).

Ik vraag me af of RP en andere datingsites zo vol zitten van mensen die niet tot meer in staat zijn dan vluchtige spanning en ego boosts. En mannen (misschien ook vrouwen) door al dat daten niet meer in staat zijn tot het opbouwen van een echte diepgaande relatie......
quote:lilalulu schreef op 20 april 2011 @ 18:58:

[...]

Ik vind het niet per definitie een gebrek aan zelfrespect als je echt op zoek bent naar lol/mensen leren kennen/seks. Maar ik heb meerdere malen meegemaakt dat vriendinnen eigenlijk diep in hun hart veel meer wilden, maar met deze aandacht genoegen namen omdat ze dachten dat ze niet meer konden krijgen (waard waren?).Dat vind ik trouwens ook. Genoegen nemen met een scharrel als je wilt trouwen getuigt niet van respect. Genoegen nemen met scharrelen als je wilt scharrelen daarentegen, dat snap ik wel.
quote:vlindertje2367 schreef op 20 april 2011 @ 18:54:

[...]

Klopt, mee eens. Maar ik denk dat TO in haar OP zichzelf hardop meer de vraag stelt of er soms ook veel onvermogen meespeelt bij een hoop mensen tegenwoordig. Het onvermogen om een langdurige relatie aan te gaan.

(Of lees ik het nu verkeerd? Kan ook.)Dat lees je helemaal goed.
Haai TO, er zijn zoveel nare reacties inmiddels op je vraag dat ik ook even wat wil zeggen. Ik ben het met je eens namelijk dat het best een beetje triest is als mensen zo verslaafd zijn aan de spanning en de aandacht die bij een beginnende relatie normaal zijn dat een langdurige relatie er niet in zit. Tenzij dat is wat ze willen maar die indruk kreeg jij niet van je ex. Ik heb dat gevoel ook wel eens gehad hoor, het is leuk om te jagen en het is moeilijk om een relatie leuk en spannend te houden soms. Dus dat vervallen in ' what you know' versus ' what you have yet to learn' omdat dat nu eenmaal korte termijn bevrediging oplevert is best logisch. Maar dat je dat doet op een site die aangeeft ' voor echte relaties' te zijn is dan wel gewoon jammer voor al die mensen die wél hun hart willen openstellen en wel willen investeren.
Mymelody, eerlijk gezegd vind ik jouw reactie een beetje naar. Jij doet allerlei aannames en hangt daar meteen een waardeoordeel aan. Gaat lekker

Bovendien, RP is een site waar meer op mogelijk is dan een "relatie tot de dood ons scheidt". Ze hebben niet voor niks opties.
quote:mymelody schreef op 20 april 2011 @ 19:09:

Haai TO, er zijn zoveel nare reacties inmiddels op je vraag dat ik ook even wat wil zeggen.

Kom maar op, quote die nare reacties maar, ik zie ze namelijk niet. Bekeken vanuit een ander oogpunt, zeker, maar naar?

Ik ben het met je eens namelijk dat het best een beetje triest is als mensen zo verslaafd zijn aan de spanning en de aandacht die bij een beginnende relatie normaal zijn dat een langdurige relatie er niet in zit.

Waar haal je die wijsheid nou toch weer vandaan?

Wat er gezegd wordt is dat sommige mensen er bewust voor kiezen om geen relatie aan te gaan simpelweg omdat ze dat niet willen.

De reden dat TO het met haar vriend heeft uitgemaakt is omdat ze niet de zekerheid kreeg die ze verlangde bij haar vriend.

En ja haar ex vind een monogame relatie moeilijk, maar hij heeft het wel geprobeerd.

En misschien had hij nog wel door willen proberen, maar TO wilde niet meer

dat is natuurlijk haar goed recht,

En misschien loopt de ex volgende week wel tegen een dame aan bij wie hij wel de rest van zijn leven wil blijven.

Tenzij dat is wat ze willen maar die indruk kreeg jij niet van je ex.

Misschien was ex ook wel echt verliefd op TO, misschien wilde hij het ook wel gewoon heel graag

Maar het lukte niet...dat kan toch?

Ik heb dat gevoel ook wel eens gehad hoor, het is leuk om te jagen en het is moeilijk om een relatie leuk en spannend te houden soms. Dus dat vervallen in ' what you know' versus ' what you have yet to learn' omdat dat nu eenmaal korte termijn bevrediging oplevert is best logisch. Maar dat je dat doet op een site die aangeeft ' voor echte relaties' te zijn is dan wel gewoon jammer voor al die mensen die wél hun hart willen openstellen en wel willen investeren.

Nogmaals, een echte relatie betekend NIET, ik herhaal NIET dat je de rest van je leven bij die persoon moet/kan/wil blijven

als dat namelijk zo zou zijn dan was ik nu nog getrouwd geweest met mijn ex.

Toen we trouwden dachten we ook dat we voor altijd bij elkaar zouden blijven....

En na een paar jaar bleek dat toch niet zo te zijn

In de liefde krijg je nou eenmaal geen garanties
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wat ben ik toch verbaasd dat jullie het zo oneens zijn met me, not. maar ik reageerde voor TO en niet voor jullie dus bij deze is dit mijn enige antwoord voor jullie.
Mymelody, dankjewel voor je reactie. Die indruk kreeg ik inderdaad niet van mijn ex, pas later werd dat langzaam duidelijk.

Eerlijk gezegd snap ik sommige nare reacties ook niet helemaal. Naar mijn idee heb ik niemand aangevallen (en ja, ik vraag me bepaalde dingen af en heb verdriet over hoe deze relatie is verlopen, waarover ik mijn gedachten heb neergeschreven en hier en daar verder heb uitgelegd), maar kennelijk voelen en aantal mensen zich aangevallen door mijn woorden...
Waarom zo bits en zuur Mymelody? Voel je je persoonlijk aangesproken?

Helemaal eens met Summer trouwens. Sum, je bespaart me veel typwerk
Ik voel me niet aangevallen Lilalulu. Jij voelt je blijkbaar wel aangevallen.

Het is heel simpel, ik kijk gewoon anders tegen deze situatie aan dan jij. We hoeven het niet over alles eens te zijn toch?

Misschien helpt het je ook nog wel een beetje, je situatie zien vanuit een ander perspectief. Er is nog nooit iemand beter geworden van krampachtig vasthouden aan eigen denkbeelden.
quote:plops schreef op 20 april 2011 @ 19:36:

Helemaal eens met Summer trouwens. Sum, je bespaart me veel typwerk

Maar je mag het stokje van me overnemen hoor Plops

Ik hou het voor gezien hier..

Ik krijg er een beetje, ik praat tegen een muur gevoel bij.

Maakt niet uit, kan, mag als het TO gelukkig maakt...

Lieve TO, succes met het verwerken van je relatie

MyMelody, ik ken je verder niet dus ik vraag me af hoe jij dacht te weten dat ik zo op je zou reageren

Maar het zal je ongetwijfeld hoog zitten

Fijne avond allemaal, ik duik nog even mijn terras op
quote:mymelody schreef op 20 april 2011 @ 19:32:

Wat ben ik toch verbaasd dat jullie het zo oneens zijn met me, not. maar ik reageerde voor TO en niet voor jullie dus bij deze is dit mijn enige antwoord voor jullie.Dit doet het trouwens ook echt heel leuk in op een discussie forum
quote:Summerdance schreef op 20 april 2011 @ 19:39:

[...]

Maar je mag het stokje van me overnemen hoor Plops

Ik hou het voor gezien hier..

Ik krijg er een beetje, ik praat tegen een muur gevoel bij.

Maakt niet uit, kan, mag als het TO gelukkig maakt...

Lieve TO, succes met het verwerken van je relatie

MyMelody, ik ken je verder niet dus ik vraag me af hoe jij dacht te weten dat ik zo op je zou reageren

Maar het zal je ongetwijfeld hoog zitten

Fijne avond allemaal, ik duik nog even mijn terras op

Geniet nog even van het zonnetje! Ik ga me ook met aangenamere zaken bezighouden

Sterkte TO!
TO; graag gedaan. Ik wens je een leuke en serieuze partner toe.
quote:plops schreef op 20 april 2011 @ 19:38:

Ik voel me niet aangevallen Lilalulu. Jij voelt je blijkbaar wel aangevallen.

Het is heel simpel, ik kijk gewoon anders tegen deze situatie aan dan jij. We hoeven het niet over alles eens te zijn toch?

Misschien helpt het je ook nog wel een beetje, je situatie zien vanuit een ander perspectief. Er is nog nooit iemand beter geworden van krampachtig vasthouden aan eigen denkbeelden.

???? Tja, wie houdt hier krampachtig vast aan eigen denkbeelden?

Tuurlijk mag je je eigen mening hebben. Ik ook. Je overtuiging is meer dan duidelijk.
quote:lilalulu schreef op 20 april 2011 @ 18:43:

[...]

Hij was niet degene die de relatie wilde beëindigen, dat was ik.

Omdat hij niet zeker wist of hij een monogame relatie met je wilde. Schreef je. Dus omdat hij ook nog verder wilde kijken en niet zeker was van jou, omdat hij zich niet wilde vastleggen aan jou.

Elke keer dat je op zoek bent naar iets van of over je ex, zoek je bevestiging van wat je al weet; dat hij verder wil kijken.

Hij mag dat, want hij is vrijgezel, maar wat doet het jou voor goeds? Niets toch?

Ik begrijp verder niet wat het probleem is als iemand graag of veel wil daten. Het is als shoppen. Als jij nu een kledingstuk moet gaan kopen dat je de rest van je leven elke week minimaal 1 keer aanmoet, struin jij ook lange tijd alle winkels af en duik je ook heel erg veel in pashokje in. Waarom zou dat met daten/relaties niet mogen ineens?
Beste mensen, Ik heb al meerdere malen gezegd dat ik het niet erg, verkeerd of wat dan ook vind als mensen veel willen daten.

Dat heb ik zelf ook een periode gedaan.

Ik wilde even mijn verhaal doen over een relatie die ik nog geen week geleden beëindigd heb omdat ik niet gelukkig was met de manier waarop hij in de relatie stond. Niemand hoeft me te overtuigen welke mening of zienswijze dan ook. Zoveel mensen, zoveel overtuigingen. Ik ben me er heel goed van bewust dat deze relatie niet werkte en daarom heb ik ervoor gekozen om eruit te stappen. En ja, dat doet soms pijn.

Jammer dat er ineens een stroom van negatieve reacties naar me toe kwam (de uitzonderingen daar gelaten natuurlijk). Net zoals ik besloten heb om inderdaad naar niks meer op zoek te gaan over mijn ex (al was de bevestiging van wat ik weet misschien nog niet eens zo'n slechte zaak), is het misschien beter om dit topic te sluiten, want hier ga ik me nou ook niet bepaald fijn van voelen.
Ik kan me toch ook wel wat voorstellen bij jouw verhaal.

Er zijn een heleboel mannen die op een dergelijke site de indruk wekken open te staan voor een relatie en er een dubbele agenda op na blijken te hebben! ERG IRRITANT!!!

Maar ja..op die manier kun je als man wel scoren bij de (meestal) wat kwetsbaardere type vrouw. Ach...en dan is een leugentje om bestwil snel gemaakt.

Oja.....de meeste verpakken de boodschap zo: "we zien het wel, rustig aan.... " (en jij dus maar netjes afwachten, jezelf niet opdringen en lief en mooi wezen....pfffff...... en met een gebroken hartje achterblijven voor de zoveelste keer........)

Gelukkig zijn er ook die er gewoon eerlijk voor uitkomen en bij voorbaar aangeven dat 'het voor het plezier is'.

Maar het is behoorlijk moeilijk om het kaf van het koren te scheiden als je zelf met de insteek 'vaste relatie' op zo'n site staat.
Lieve Lilulu,

Sterkte de komende tijd met het verwerken van je liefdesverdriet. Ik geloof oprecht dat dit heel moeilijk voor je is.

Zelf ben ik ook meer van het niet serieuze type. Ik sta liever op een datingssite voor de leuke contacten en eventueel ooit meer dan dat ik bij voorbaat voor een vaste relatie ga. Dat heeft niets met mijn zelfrespect te maken hoor. Daarin begrijp ik een aantal bovenstaande reacties wel....

Sterker nog het heeft denk ik juist meer te maken met het feit dat ik wel veel zelfrespect heb en niet zomaar me aan iemand wil binden. Ik ben zelf dan ook niet zozeer op zoek naar een relatie, maar vind aandacht, genegenheid en sex wel fijn. Dit wil ook niet zeggen dat ik naar zomaar wat sexcontacten op zoek ben.

Je ex-vriend begrijp ik eerlijk gezegd dan ook wel. Heel hard gezegd 'he's not that in to you' En jij ook niet totaal in hem, anders was je wel door blijven strijden. Verstandig dat je dat niet doet vind ik het wel.

Zo door de pc heen gekeken zeg ik: 'Jullie passen dus niet bij elkaar.' Dat vinden jullie beide dus zelf ook. Maar dat maakt nu voor jou even niet uit, want liefdesverdriet is nooit leuk.

Uiteindelijk denk ik dat je hem niets kunt verwijten. Hij is eerlijk tegen je geweest en je hebt het zelf uitgemaakt. Uiteindelijk wilden jullie dus allebei niet dezelfde dingen. Dat kan toch?

Maar voel je nou niet verdrietig door reacties hier. Mensen mogen ook hun mening geven op een forum en als je dit geen fijne mening vindt hoef je hoogstens te denken: pff ben blij dat ik jou niet ken. Maar meestal is het bij mij zelfs handig dat ik dingen eens vanuit een totaal andere invalshoek zie, want hoe je het ook bekijkt een andere mening is er niet voor niets. Alles kan vanaf verschillende kanten bekeken worden en uiteindelijk verzacht dat soms zelfs je gevoelens en maakt dat je wat milder naar jezelf en anderen.
Dankjewel Zoeter, Dit is een reactie waar ik wel wat aan heb.

Het is nu natuurlijk nog zo vers dat het soms moeilijk is om het van een andere invalshoek te zien, en naast hetgeen ik beschreven heb speelde er natuurlijk nog meer.

Ik voel me nu meer kwetsbaar dan normaal en dan komen onaardige reacties zonder enige nuance ook een stuk harder binnen.
quote:lilalulu schreef op 20 april 2011 @ 18:46:

[...]

Ik bedoel de regels van een datingsite.... wees oprecht in waar je naar op zoek bentHoezo "waar je naar op zoek bent"? Soms zou je graag een relatie hebben en kom je vooral mensen tegen waarmee het maar korte tijd leuk is en soms moet je (even) niet denken aan een relatie en struikel je over iemand die te leuk blijkt om te laten lopen. Zo'n site is een manier om mensen te leren kennen en hoe leuk en/of langdurig dat contact wordt dat moet nog blijken. Zekerheid en garanties krijg je toch in geen enkele relatie?
Lilalulu, ik heb het hele topic doorgelezen en ik heb niet het idee dat iemand heeft geprobeerd je aan te vallen. Het is een forum waar mensen elkaar niet kennen en hun mening geven zonder de non-verbale communicatie. We kunnen niet zien hoe gevoelig je op dit moment bent en we kunnen niet inschatten welke woorden mogelijk hard aankomen
Lieve TO,

Je woorden hadden de mijn kunnen zijn. Ik ben altijd huiverig om te zeggen dat ik ongeveer hetzelfde heb meegemaakt, daar is dit forum te oppervlakkig voor, en ik heb er al zoveel over geschreven (topic Ingestort na rotrelatie).

Anders dan velen voor mij, heb niet alles gelezen, denk IK niet dat de relevante vraag is of er nou zoveel mensen met relatie op DS staan. Dat is hetzelfde als het voor jezelf bagatelliseren, want waar het over gaat is wat het voor JOU betekende en betekent dat je de "strijd" in je relatie over zoiets als DS hebt moeten aangaan (dwz het is een keuze, maar je wilde vast je relatie niet zomaar opgeven), en daar uiteindelijk met lege handen staat.

Ik denk, ja, dat we in hetzelfde soort situatie hebben gezeten. Wat mij erg heeft geholpen is om me te realiseren dat ik heel erg en ongemerkt meeging in wat hij deed. Uiteindelij kon ik niet eens meer met overtuiging voelen dat ik het absoluut niet oké vond dat hij op datingsites stond. Mijn ex heeft ook altijd gezegd dat het NIKS betekende in onze relatie, dat hij heel veel van me hield, en dat hij slechts uit verveling erop stond. Maanden en veel tranen later blijkt dus dat hij dat hele verhaal omdraaide: natuuuuurlijk was hij wel op zoek, want, jee, ik gaf m toch niet wat ie nodig had? Ik kon toch geen "ja" zeggen? Ik was toch degene die maar niet ervoor ging?

Ja, hoe kon ik dat doen als hij op datingsites staat?

En ja, ik ben er ook zelf achter gekomen.

Iedereen die hier gloeiende tikken op de vingers uitdeelt van de vrouwen die dit "controlleerden" wil ik nog wel eens zien als ze zelf in dit soort situaties zitten. Bang om je hart te verliezen, bang dat het kapot wordt geknepen. Jezelf willen beschermen, voor weer een teleurstelling. Als blijkt dat hij toch weer betaald lid is geworden. Ik begrijp dat het niet "hoort" - en ik ben er ook niet trots op. Maar ik ben wel blij dat ik erachter gekomen ben, want mijn ex had het me niet zelf verteld. Tijdens dat we het nog probeerden, mailde hij met andere vrouwen en stond hij als vrijgezel online. Dat heeft me zoveel pijn gedaan.

Natuurlijk kan hij voor zijn geluk gaan. Als ie dat niet met mij was, dan is dit het beste wat ie heeft kunnen doen. Maar voor mij was het een nachtmerrie. Ik ben er zo in meegegaan. Ik dacht dat ik te bekrompen was, ik geloofde dat ik me niet zo moest aanstellen. Maar ondertussen dreef ik veel verder af van wat goed was en is voor MIJ.

Kortom, TO, ik heb geen pasklaar advies, maar ga je ajb niet afvragen of het NORMAAL is of dat je dit had moeten accepteren. Er zijn mannen out there die dit niet nodig hebben, die jou geen pijn willen doen, en open met je zullen praten als ze iets missen in jullie relatie. Kortom, een man die redeneert vanuit liefde en vriendschap voor jou.

Misia
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Inderdaad zitten er op RP (en wellicht ook andere datingsites) ook vrouwen die alleen op zoek zijn naar sex. Indien beide partijen daar beiden tevreden mee zijn, is daar imo niets op tegen.

Het wordt een ander verhaal als de 1 vriendschap zoekt, en de ander een vaste relatie, maar goed dat staat nog duidelijk aangegeven. Maar als er dan idd een relatie onstaat, lijkt het me dat beide partijen dan niet meer actief zijn op een datingsite, zeker niet na 2 jaar. En dat gebeurt dus ook, en dat zijn niet alleen mannen die die nog stiekum op een datingsite staan.

Het is niet mijn eigen ervaring, wel die van iemand uit mijn omgeving. Het komt dus ook voor dat mannen bedonderd worden.
@ Misia

Die bekende van mij kreeg ook te horen dat ze erop stond alleen om te chatten hoor.

Maar je maakt mij niet wijs, dat als je alleen wil chatten dat je dan nog actief betalend lid bent bij RP , en er in je omschrijving staat dat je op zoek bent naar een vaste relatie met iemand van het andere geslacht.

In je omschrijving staat dan toch duidelijk dat je op zoek bent. Maar ook zij wist de hele boel te verdraaien.
Het gaat niet om de droge functie van datingsites, maar om het bedrog.

Het gedraai.

Ik herhaal: als hij niet gelukkig met mij was, dan had hij zijn handen van me af moeten trekken. In 1 ruk, zoals je een pleister aftrekt. In plaats daarvan wist ik het niet, en kon hij recht in mijn gezicht zeggen dat hij nog met niemand een date in de planning had staan, terwijl ik wist dat dat wel zo was. Kortom, het is niet het feit dat hij op die datingsites staat, wat me zo'n pijn deed en nog steeds doet. Nee, wat me tot het bot heeft geraakt is dat hij niet eens meer de vriendschap en het respect had voor mij om me

1) de waarheid te zeggen

2) mij los te laten ipv telkens maar weer te zeggen: jij kan er niet voor gaan, IK wil dat wel. Ik denk terug aan die x dat hij zei: je durft niet te springen, Misia. Als hij een vriend van me was geweest had hij me VOOR dat hij als vrijgezel op zoek naar vaste relatie op DS ging staan gezegd:

Lieve Misia, spring niet. Ik sta er niet meer.

Puur omdat ie me geen pijn wil doen.

Dus ik veroordeel geen datingsites. Niet zijn streven naar geluk. Ik hoop dat hij nu vindt wat hij in mij niet vond, Maar wat ik niet kan vergeten, laat staan vergeven, is het gebrek aan respect en vriendschap van de man die mijn grote liefde was. Dat hij kon zeggen dat ik me niet gaf, terwijl ik niet eens tussen zijn "favorieten" sta....dat hij het omdraaide......en achteraf toch bleek dat ik gelijk had met mijn gevoel dat het "ons" geen goed deed.

Voor al dit is mijn hoofd te klein en mijn hart te verward om te bevatten. Maar ik kan oprecht zeggen dat niks in mijn leven een zwaardere dobber was dan zijn gebrek aan respect, ook al heb ik al heel wat meegemaakt.

Misia
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven