Smoothies: ice crusher

18-04-2011 21:56 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net echt een superlekkere smoothie gedronken met gecrushed ijs, banaan en aardbei. Bedacht me ineens dat dat iets is wat ik in de zomer vaker wil drinken. Maar ik geloof niet dat ik mijn ijsblokjes met mijn mixer uit 1945 kapot ga krijgen, dus ik moet vermoedelijk een gang gaan maken naar de lokale middenstand en me verdiepen in de wereld van de icecrushers.

Hoe maken jullie smoothies, en vooral (!) met welke keukenmachine?
Met een blender met Ice-crusher
quote:friezinnetje schreef op 18 april 2011 @ 22:06:

Met een blender met Ice-crusherNou dat dus.
of voor een smoothie zonder ijsklontjes: Fruit in stukken snijden en in de vriezer leggen. Beetje laten ontdooien en mengen met yoghurt en wat cranberriesap en een banaan. Heeeeerlijk
Als je ijs wil breken: pak een (schone) theedoek, vouw dat om je ijs heen, pak een hamer of iets dergelijks en sla er flink op. Hey presto: gecrushed ijs!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Hasse88 schreef op 18 april 2011 @ 22:11:

Als je ijs wil breken: pak een (schone) theedoek, vouw dat om je ijs heen, pak een hamer of iets dergelijks en sla er flink op. Hey presto: gecrushed ijs!Ik doe het met de achterkant van een eierpannetje, en uiteraard de schone theedoek. Ik heb wel een cocktailblender maar in de beschrijving staat dat je er geen ijs mee kan crushen dus kijk goed als je een nieuwe koopt, vele kan het niet mee.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:friezinnetje schreef op 18 april 2011 @ 22:10:

of voor een smoothie zonder ijsklontjes: Fruit in stukken snijden en in de vriezer leggen. Beetje laten ontdooien en mengen met yoghurt en wat cranberriesap en een banaan. HeeeeerlijkOf je koopt bevroren fruit van de appie. Zelfde effect
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
staafmixer er op zetten.al voor 10 euro te koop bij de Action
quote:Hasse88 schreef op 18 april 2011 @ 22:16:

[...]

Of je koopt bevroren fruit van de appie. Zelfde effect

Kan ook, maar zo kun je zelf uitzoeken welk fruit je wilt.

Maar heb ook een paar doosjes van de Appie liggen
Klinkt goed Sha!!
quote:desteny schreef op 18 april 2011 @ 22:18:

staafmixer er op zetten.al voor 10 euro te koop bij de Action

Of je koopt wat fatsoenlijks, zoals deze:

My new BFF sinds januari van dit jaar....

Philips HR 2094
Ik heb een blender van de Blokker, van het merk Tomado volgens mij. Dat ding is in ieder geval echt verrot. Je moet je fruit best fijn snijden wil het een smootie worden. IJs crushen is helemaal een drama, terwijl er wel een aparte functie voor is (die het dus niet goed doet...)
hamerversie deed ik ook weleens, maar geloof niet dat mijn buren dat erg fijn vonden...
Je hebt al heel goedkoop een blender met icecrusher hoor.

Ik heb ervaring met de icecrush-functie van relatief goedkope blenders, wel van een beetje goede merken dan, een van Bosch, een van Braun... werken goed.
Dank! Ik was inderdaad op zoek naar iets wat Septembergirl postte. Ik wil mijn eigen staafmixer - geen idee of die functie erop zit - er niet mee naar de mallemoeren helpen, dus vandaar mijn vraag. Bevroren fruit is een optie, maar ik vind het "helemaal-zelf-maken-tadaaaa!" juist zo leuk.

Thanks!
ps: Miekie, cheers!
quote:Friia schreef op 18 april 2011 @ 23:13:

Je hebt al heel goedkoop een blender met icecrusher hoor.

Ik heb ervaring met de icecrush-functie van relatief goedkope blenders, wel van een beetje goede merken dan, een van Bosch, een van Braun... werken goed.

Thanks!

En, Cicindelaatje: mooi! Dan weet ik welke ik NIET moet kopen!
ShALAAA Ben je e rnog?
Hulp op het taarten topic.. Please :( ?
yup

edit: ik heb me gemeld!
Ik heb een hele goedkope volgens mij, van de Hema en daar gaat het prima mee. Is inderdaad een heerlijke combi! Beetje sinaasappelsap erbij is ook lekker!
Ik heb dezelfde als SeptemberGirl. Ideaal ding. Maak er ijskoffie mee en heerlijke smoothies. IJs crushen kan dat ding gelukkig ook. Hiervoor had ik een goedkopere die ook kon ijscrushen, maar dat was een keer en toen was ie dood....vandaar dat ik nu ging voor een duurdere.
Ik heb de mixer van Tefal-Jamie Oliver. De heeeeeemel dat ding!
Met ice crush stand trouwens.
Zinook hoe maak je ijskoffie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven