rome en toscane
maandag 18 april 2011 om 20:06
Rome: absoluut naar Villa Borghese, de mooiste beelden die er bestaan! Onder andere van Daphne en Apollo en Aeneas op de vlucht. Het park om de Villa Borghese is ook super mooi.
Verder natuurlijk de 'standaard' toeristenplekken: Vaticaan, St. Pieter, Engelenburght, Forum Romanum, Pantheon, Colloseum, Trevi fontein. Piazza Navona is ook heel mooi, hele mooie fonteinen.
Ostia, plaats net buiten rome (heel makkelijk met trein) heeft hele mooie ruines en is bij de zee.
Verder natuurlijk de 'standaard' toeristenplekken: Vaticaan, St. Pieter, Engelenburght, Forum Romanum, Pantheon, Colloseum, Trevi fontein. Piazza Navona is ook heel mooi, hele mooie fonteinen.
Ostia, plaats net buiten rome (heel makkelijk met trein) heeft hele mooie ruines en is bij de zee.
maandag 18 april 2011 om 20:21
Ga in Rome eten bij Via Cavour 313 en neem een salade en wijn. Heerlijk! (En je zit niet tussen de toeristen. Koffie kan je prima drinken op Campo Dei Fiori. Scheelt echt ontzettend veel in prijs met het naastgelegen Piazza Navona. Vergeet Trastevere ook niet in Rome. Een hele leuke wijk!
Buiten Rome is het Lago Bracciano een bezoek waard.
Tsja en Toscane... Toscane is groot. Wij zijn in Firenze, Lucca en Pisa geweest in een eerdere vakantie. Dit jaar gaan we voor Siena, Arezzo, Cortona en verder zien we wel daar. Een stukje zuidelijker dus. Maar je hebt ook nog een heleboel wat we dan nog niet kunnen zien qua afstand. Neem gewoon een beslissing en kijk dan wat aan te reizen is vanaf daar!
Buiten Rome is het Lago Bracciano een bezoek waard.
Tsja en Toscane... Toscane is groot. Wij zijn in Firenze, Lucca en Pisa geweest in een eerdere vakantie. Dit jaar gaan we voor Siena, Arezzo, Cortona en verder zien we wel daar. Een stukje zuidelijker dus. Maar je hebt ook nog een heleboel wat we dan nog niet kunnen zien qua afstand. Neem gewoon een beslissing en kijk dan wat aan te reizen is vanaf daar!
maandag 18 april 2011 om 20:34
maandag 18 april 2011 om 22:13
hoeveel tijd ben je van plan te nemen?want denk niet dat je dat allemaal gaat redden hoor als je bijv 2 weken gaat!er is zoveel te zien.in rome kan je gemakkelijk 2 weken blijven er is zo gigantisch veel te zien.hoe dan ook ik ben verliefd op rome,maar toscane is ook niet verkeerd(al moet ik zeggen dat ik florence echt belachelijk druk vond!)siena heb ik overigens nog niet gezien,maar dat staat nog op mijn lijstje net als san gimignano.
vorig jaar hebben wij namelijk toscane(lucca,pisa,florence)en de cinque terre aangedaan.super combi.maar ja italie daar kan niet veel aan fout gaan;-)
vorig jaar hebben wij namelijk toscane(lucca,pisa,florence)en de cinque terre aangedaan.super combi.maar ja italie daar kan niet veel aan fout gaan;-)
donderdag 21 april 2011 om 11:17
Er loopt een schitterende route via Rome, naar Pisa. Neem de route langs de meren, geweldig! Kies onderweg zeker voor Cortona (film: Under the Tuscan Sun > Frances Mayes), Arezzo: film: La Vita e bella, San Gimigano, Siena (bezoek de Palio ), Firenze, Vinci (geboorteplaats van Leonardo da Vinci), Empoli en vergeet aub Lucca niet (huur een paar fietsen en fiets over de stadsmuur). Kijk tevens even op de site: www.summer-festival.com Tevens is de Chianti route zeker een aanrader (bijv Greve in Chianti). Voor naslag werk: 100% Toscane en 100% Rome. Voor leuke verblijven: www.azienda-italia.nl Heel veel plezier!