Gezondheid alle pijlers

carpaal tunnel syndroom

21-04-2011 13:20 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net bij mijn huisarts vandaan met een vermoeden (door hem uitgesproken) van carpaal tunnel syndroom. Ik werd vannacht wakker met dikke opgezwollen vingers (kon mijn ring bijna niet af krijgen) en een tintelend, pijnlijk gevoel vanaf de pols. Ik had daar al een paar keer eerder last van gehad, de eerste keer toen ik nog zwanger was.Maar wel veel minder erg als nu.

Ik ben in februari met 23 weken bevallen van een zoontje met een ernstige afwijking, die is overleden. Tijdens de zwangerschap heb ik een aantal keren last gehad van pijn in mijn schouders wat is afgedaan als slijmbeursontsteking.

Het lijkt net alsof alles waar ik last van heb, te wijten is aan de zwangerschap, want dat wordt nu ook hiervan gezegd (ik heb tussendoor ook nog een longembolie gehad). Maar dat is toch al weer ruim twee maanden geleden. Als ik op internet kijk kan het ook voorkomen bij diabetes, maar daar is niet naar gekeken....moet ik dat niet alsnog laten doen? en kan het zijn dat de slijmbeursontsteking ook al cts was, maar toen niet als zodanig is herkent?

heeft het zin om iets er aan te laten doen als ik nog een keer zwanger wil worden?

De huisarts heeft nu voorgesteld om het eerst aan te kijken (en ik heb zelf ook niet zo heel veel zin om weer allerlei ziekenhuisbezoek te hebben terwijl ik net weer een beetje beter ben) maar eenmaal thuis vraag ik me af of ik daar goed aan doe. Zijn er hier mensen met ervaring hiermee?
Wat verschrikkelijk voor je dat je je kindje bent verloren!

Ik ben zelf ook in februari bevallen, en heb nog steeds last van tintelingen in mijn handen en zere polsen, vooral 's nachts.

Negen maanden op, negen maanden af, krijg ik dan te horen.
Gecondoleerd.

Ik heb helaas geen tips voor je, behalve dan dat het me verstandig lijkt om dit eens goed te laten onderzoeken.
Carpaal tunnel syndroom ontstaat doordat de slijmbeurzen in je hand door vocht opzetten en komt veel voor bij zwangere/ pas bevallen vrouwen. De opgezette slijjmbeurzen drukken de tunnel dicht die in je pols zit waar je zenuwen doorheen lopen.Vandaar de tintelingen. Je slijmbeursontsteking zou er iets mee te maken kunnen hebben, maar is niet het CTS.
@mandje ik heb dat inderdaad ook zo begrepen, maar ik ben bevallen voor ik vocht ging vasthouden, ik bedoel dat doe je meestal pas in het laatste trimester van een zwangerschap.

Negen maanden op en negen af is dan bij mij misschien vijf op en vijf af, maar qua (lichamelijk)ontzwangeren vind ik deze keer veel minder erg dan bij mijn vorige bevallingen. Maar dus wel met allerlei rare kwalen.....

jij nog gefeliciteerd met je kindje trouwens.

@cateautje Ik zal het idd verder laten onderzoeken als het met een paar weken niet over is....is misschien toch wel verstandig....
Gecondoleerd.

Wat kan helpen is je hand spalken. Met name als je slaapt. Je slijmbeurs krijgt dan rust en de kans om te herstellen.

Je hebt handbraces om je hand te spalken.

Wat ook helpt is ijs er op. Een zak bevroren doperweten bijvoorbeeld.
Wat erg dat je je kindje verloren bent...

Ik werk zelf in het ziekenhuis op de poliklinische operatiekamers waar we vrijwel dagelijks mensen met cts opereren. Dit gaat onder plaatselijke verdoving en is meestal in een kwartiertje klaar. Natuurlijk ben je er daarna ook nog wel even zoet mee, maar i.p is het dus een kleine ingreep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven