Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond eten!

20-04-2011 23:20 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik trots als ik netjes 2 stuks fruit op een dag eet, 6 boterhammen, 2 bekers melk, voldoende aardappelen, groente, vocht etc etc.

Heel bijdehand een topic geopend dat ik het vanaf NU ga veranderen (week geleden).. Maar helaas helaas helaas!

Waarom lukt het me gister wel om gezond te eten en vandaag gewoon echt helemaal niet! Een zak chips, 2 gefrituurde loempia's, half pak kaas koeken, Red Bull en 2 broodjes met carpaccio (als je het zo schrijft?)..
quote:elninjoo schreef op 21 april 2011 @ 10:32:

Als ik lijn dan ga ik voor de 1 kilo per week, minder werkt frustrerend en dan zit ik zo weer aan de zakken chips. Ik kan 't sowieso niet volhouden als ik maar 'n halve kilo per week kwijtraak.

Het recept voor jojoën.

Ik val liever in 1 maand 1,5 kilo blijvend af ipv 1 per week en iedere maand opnieuw beginnen met lijnen omdat er meer aan komt dan af gaat.
Waarom lukt het me gister wel om gezond te eten en vandaag gewoon echt helemaal niet! Een zak chips, 2 gefrituurde loempia's, half pak kaas koeken, Red Bull en 2 broodjes met carpaccio (als je het zo schrijft?)..[/quote]

Hoe krijg je dit weg! Maar ik eet over het algemeen best wel gezond, dus ik herken dit niet echt, als ik deze hoeveelheid snacks regelmatig naar binnen zou werken zou ik aanzienlijk dikker worden en mij een stuk ongezonder voelen denk ik zo.

Ik denk dat als je meer gewend bent aan 'normaal' gezond eten dat je niet zoveel behoefte hebt aan dit soort eten. Dat wil niet zeggen dat jeje niet een keerte te buiten moet kunnen gaan, maar dit vind ik persoonlijk meer een vreetbui. Misschien heb je een beetje overdreven met je gezonde eten waardoor je ineens doorschoot?

Wel goed hoor dat je hier zo mee bezig bent!
quote:Maja82 schreef op 21 april 2011 @ 10:40:

[...]

Het recept voor jojoën.

Ik val liever in 1 maand 1,5 kilo blijvend af ipv 1 per week en iedere maand opnieuw beginnen met lijnen omdat er meer aan komt dan af gaat.Ik jojo al voor 1 maand voorbij is als er nauwelijks iets vanaf gaat.
Mijn idee van een normaal dagmenu:

O: Kom havermout en een kop thee

T: boterham (evt fruit 1 mandarijn of pruim oid)

L: 2 boterhammen, een glas karnemelk, wat rauwkost en een stuk fruit.

T: boterham en een stuk fruit ( als ik 's ochtends al heb gehad weer 1 mandarijn of pruim oid)

D: 1 a 1,5 keer een bord vol. niet te veel vlees, rustig aan met de sausjes en bij veel honger extra groente opscheppen. Eventueel een toetje Schaaltje vla ofzo.

T: koffie of een glas fris met 1 koekje

Verder drink ik op een dag vooral thee en water.

Als ik een keer wat snoep of uit eten ga in het weekend of wat alcoholisch drink maakt dat niet uit zolang het niet TE wordt.

Ideaal, geen honger wel afvallen.
Word je dan niet vreselijk flauw van al die groente en dat fruit?
quote:elninjoo schreef op 21 april 2011 @ 16:42:

Word je dan niet vreselijk flauw van al die groente en dat fruit?

Nee.

Da's eten, lekker eten vind ik. Heel veel soorten op nog veel meer verschillende manieren klaar te maken.

Ik wordt erg flauw van mensen die zeggen dat ze geen groente / fruit lusten, zich wel volstoppen met met geur en smaakstoffen verrijkt voer en dan klagen dat ze aan komen / niet af kunnen vallen. Leer eten eten is mijn idee dan. Maar ja ik eet van heel klein kinds af aan al eigenlijk alles.
Ik krijg juist honger van groente en nog veel meer van zoet fruit. Ik heb behoefte aan voedsel dat verzadigt zoals eiwitten. En eigenlijk ook aan koolhydraten, maar da's meer voor de lekkere trek. Gezond voedsel komt me al snel de keel uit. Ik lust 't wel, maar 't geeft me geen bevrediging.
Wil jij gezond eten maar weet niet hoe?

bezoek dan onze website www.gezondrecepten.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven