verlies van broer

21-04-2011 17:10 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn lieve broer vorig jaar verloren,gestorven aan kanker.

Mijn 2 honden zijn in datzelfde jaar achter elkaar overleden Ouderdom, Maar sindsdien zit ik echt niet lekker in mijn vel.Moet ik flinker zijn? afleiding zoeken....Doe ik al..Maar ik heb soms weer zo een verdriet.....
@welsie, ik zie een dominee ook als een pro. Ben het eens met Hanneke dat een pro niet alleen een psycholoog of arts of psychiater is.
quote:plops schreef op 21 april 2011 @ 18:06:

Harriet, wat goed dat je een topic hebt geopend

Ik weet niet hoe het voelt om een broer te verliezen, maar ik weet wel dat ik er niet aan moet denken om mijn broertje te verliezen. Alleen die gedachte al zorgt voor een dikke knoop. Goed dat je hier je ei kwijt probeert te raken. Als dit je voorlopig even helpt, gewoon blijven doen. Helpt het niet, dan kan je altijd nog verder zien.Dat heb je goed gezien,bedankt voor je tip... Plops
quote:Saaar schreef op 21 april 2011 @ 17:21:

Dit forum is alles behalve een psycholoog.

En laat dat net zijn waar jij naartoe moet.Dat maak ik zelf wel uit bij wie of wat.Ik mijn verdriet wil verwerken.
quote:_yellowlove_ schreef op 21 april 2011 @ 18:11:

[...]

Ik denk dat dat advies ook gegeven is omdat Harriet Asperger heeft?

Ik weet eerlijk gezegd ook niet of het dan niet verstandiger is om met een pro te praten, omdat het misschien op een andere manier binnenkomt?

Harriet ik wens je heel veel sterkte toe, ik heb ook niet echt advies, ondanks dat ik hetzelfde heb meegemaakt... Ik ben wel met een psychiater gaan praten, dat hielp mij enorm.Ik hoef niet altijd advies .Het met anderen delen helpt mij ook.
Oh, ehm sorry? Ik bedoelde het vriendelijk...

Sterkte
quote:Saaar schreef op 21 april 2011 @ 20:43:

[...]

Ik neem de andere topics en haar reacties mee in wat ik schrijf.

Een forum kan bij haar meer kwaad dan goed ben ik bang.En dat maak jij uit?
Tja.

Het zal nu wel duidelijk zijn wat ik bedoel.
Ja, dat vind ik echt.
Opvallend hoe elk topic van jou hetzelfde loopt.
Ja, dat vind ik echt.
quote:_yellowlove_ schreef op 21 april 2011 @ 23:21:

Oh, ehm sorry? Ik bedoelde het vriendelijk...

Sterkte Dat geloof ik ook,en ik bedoel het ook vriendelijk hoor yelowlove
dat lijkt me heftig. Natuurlijk ben je verdrietig. sterkte
quote:Saaar schreef op 21 april 2011 @ 23:22:

Tja.

Het zal nu wel duidelijk zijn wat ik bedoel.Wat bedoel je dan? Leg het me eens uit! ik vind het goed de topics.Wat is er mis mee?
quote:hanneke000 schreef op 21 april 2011 @ 20:46:

Kan je nog iets met mijn tip over een rouwconsulent?Nee denk ik niet? ik heb al veel steun van jullie.harriet
quote:Saaar schreef op 21 april 2011 @ 23:23:

Opvallend hoe elk topic van jou hetzelfde loopt.Wat hetzelfde? Leg dat eens uit?
Het is natuurlijk heel erg om iemand te verliezen.. Maar zo is ht leven eenmaal.. Mensen komen en gaan. Ik hoop dat je er bovenuit komt..

xxx
quote:haticee schreef op 21 april 2011 @ 23:34:

Het is natuurlijk heel erg om iemand te verliezen.. Maar zo is ht leven eenmaal.. Mensen komen en gaan. Ik hoop dat je er bovenuit komt..

xxx

.............................

xxx

Lekkere dooddoener Haticee....

Ook al hoort het bij het leven, dat betekent toch niet dat je er niet intens verdrietig om mag zijn? Iemand waarvan jij heel veel houdt is niet meer en zal ook nooit meer zijn. Dat is enorm heftig en daar mag, nee daar moet, je echt wel bij stilstaan.
Plops jij had de woorden ervoor, dank. Ik wist het niet aardig te zeggen
quote:_yellowlove_ schreef op 21 april 2011 @ 18:11:

Ik denk dat dat advies ook gegeven is omdat Harriet Asperger heeft?

Ik weet eerlijk gezegd ook niet of het dan niet verstandiger is om met een pro te praten, omdat het misschien op een andere manier binnenkomt?Ja, ik denk dat ook. Ik verloor mijn broer in 1989. Een grote schok. Mijn ouders en ikzelf hebben dat redelijk verwerkt, maar mijn zus (niet-autistisch, maar ikzelf wel) niet. Zij kreeg daar psychoses door (hoewel de dood van mijn broer niet de enige trigger daartoe is).
World of Warcraft: Legion
quote:Saaar schreef op 21 april 2011 @ 20:43:

[...]

Ik neem de andere topics en haar reacties mee in wat ik schrijf.

Een forum kan bij haar meer kwaad dan goed ben ik bang.Waarom praat je hier over mij ipv.met mij.
Oh wacht, reactie gemist. Klik even op de link die ik je eerder gaf.

xxxNatuurlijk kom ik er bovenop!,dit schrijven helpt me al.Bedankt voor je medeleven.
Ik heb zelf ervaring met het verliezen van personen dichtbij. Ieder persoon gaat er anders mee om. En er is geen tijdslimiet aan rouwen. Het is wel goed als je doorgaat met het leven, maar als je voelt dat je hulp nodig hebt bij het rouwen, kan het inderdaad goed zijn om met een psycholoog te praten.

En daarbij ik heb zelf een hond gehad en ik weet hoe fijn het kan zijn om thuis te komen en je hond(en) te hebben. Dan voel je toch minder alleen en verdrietig (ik dan).

Sterkte.
quote:Saaar schreef op 21 april 2011 @ 23:23:

Opvallend hoe elk topic van jou hetzelfde loopt.De beste stuurlui staan aan wal
quote:plops schreef op 21 april 2011 @ 23:41:

[...]het weer is heerlijk daar genieten we maar van en verder nergens aan denken.harriet

Lekkere dooddoener Haticee....

Ook al hoort het bij het leven, dat betekent toch niet dat je er niet intens verdrietig om mag zijn? Iemand waarvan jij heel veel houdt is niet meer en zal ook nooit meer zijn. Dat is enorm heftig en daar mag, nee daar moet, je echt wel bij stilstaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven