Reizen met baby

23-04-2011 09:56 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai iedereen,

Ik ga volgende week met mijn 6 maanden oude baby naar NY vliegen. Ik geef borstvoeding en wil dus heel graag water meenemen, ik moet toch zorgen dat ik genoeg voeding heb.

Als ik op Schiphol water koop en dat laat sealen, mag ik dat dan in het vliegtuig open maken?

Dank alvast!

Mseefje
Ja, water (en bijvoorbeeld ook parfum) wordt gesealed. Maar maak je geen zorgen, met een baby wordt je prima geholpen door de dames en heren van het luchtpersoneel. Ik heb ze heel vaak met kussentjes, flesjes etc. heen en weer zien lopen.
Je hoeft je echt niet druk te maken, als je met een baby reist mag je gewoon zelf water meenemen.
je kunt ook lege flesjes meenemen, en deze vullen met kraanwater na de controle. Dat mag gewoon. Doe ik altijd.
Top, dank jullie wel voor jullie snelle antwoorden! Ik heb er heel veel zin in, en ik heb een makkelijke baby, maar dit soort dingen is toch lekker om te weten voordat je weggaat.

Dank!
Er staat in de lijst met regels voor handbagage dat als je aan kunt tonen dat je het nodig hebt (bijv. voor medicijnen of babyvoeding) meer mag meenemen dan de toegestane verpakkingen van 100ml.

Vloeistoffen en gels

Wilt u uw eigen shampoo meenemen als handbagage? Of heeft u uw lenzenvloeistof nodig in het vliegtuig? Vloeistoffen en gels kunnen alleen in uw handbagage mee onder de volgende voorwaarden:

* Vloeistoffen en gels zitten in verpakkingen van maximaal 100 ml

* Verpakte vloeistoffen en gels zitten in één doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje van maximaal één liter

* Elk persoon reist met maximaal één plastic 1-literzakje

* Medicijnen en babyvoeding, aantoonbaar nodig tijdens de reis, zijn toegestaan
Babyvoeding mag mee, maar water voor jezelf denk ik niet. Al kun je natuurlijk wel miniflacons vullen (bv minishampoo verpakkingen van de xenos). Ik neem altijd een leeg flesje mee, wat ik dan na de controle (bij de gate) weer vul.

Maar je kunt ook voor het opstijgen even aan een stewardess vragen of je alvast wat water mag.

Goed om veel te drinken trouwens, ik heb van de week nog gevlogen (en gevoed) en ik was best wel uitgedroogd geraakt in het vliegtuig.

Mocht je op Schiphol nog even rustig willen voeden etc. is er de babycare lounge (vlakbij het museum), waar je je even terug kunt trekken. Bij het museum, met bedjes, verschoonruimte, afgesloten bankjes.
Gesealde flesjes water mogen mee het vliegtuig in, en verder kun je tijdens de vlucht voortdurend om water vragen aan de stewardessen. Dat doe ik ook altijd, al was het maar om tijdens de vlucht een loopje te hebben, even naar de pantry en water vragen ....

Maar ook als je blijft zitten kun je altijd om water vragen. Bij een goede maatschappij komen de stewardessen tijdens lange vluchten sowieso regelmatig langs met bekers water, sappen e.d. omdat je tijdens een lange vlucht goed moet blijven drinken.
Ik zag op schiphol trouwens wel her en der bordjes dat ze geen geseald water verkopen. Is er nog iemand die dat recent wel gedaan heeft?
Misschien vat ik de clou van dit topic niet, maar als je na de douAne twee, drie of vier flesjes dure flesjes spa koopt mag je die toch gewoon mee open en niet geseald meenemen het vliegtuig in? Of als je budget wil doen kun je je eigen lege flesjes water vullen met kraanwater? Dat sealen en die 100 ml regels gelden toch niet meer na de doune? Waarom zou je speciaal water meewillen nemen door de doune, omdat je borstvoeding geeft, dat kun je net zo makkelijk daarna kopen/vullen?
anoniem_78097 wijzigde dit bericht op 23-04-2011 11:36
Reden: douAne
% gewijzigd
de doune?
Dat was een typfoutje, maar fijn dat jij het grappig vond. (Niet pinnig bedoeld).
quote:borderwalk schreef op 23 april 2011 @ 11:23:Dat sealen en die 100 ml regels gelden toch niet meer na de doune?Bij sommige (ook intercontinentale) vluchten heb je ook nog een (handbagage) controle voordat je de wachtruimte ingaat om aan boord te gaan. En daar gelden de regels ook. Heel veel mensen weten dat niet, maar ze kunnen onverbiddelijk zijn en gaan de flesjes etc. met een boog een grote vuilnisbak in.
quote:paloma schreef op 23 april 2011 @ 11:39:

[...]

Bij sommige (ook intercontinentale) vluchten heb je ook nog een (handbagage) controle voordat je de wachtruimte ingaat om aan boord te gaan. En daar gelden de regels ook. Heel veel mensen weten dat niet, maar ze kunnen onverbiddelijk zijn en gaan de flesjes etc. met een boog een grote vuilnisbak in.Ah, strenge VS-regels natuurlijk. Niet aan gedacht.
Natuurlijk niet de producten die je gekocht hebt bij de winkels op Schiphol, maar deze moeten wel geseald zijn tot aan het moment dat je daadwerkelijk aan boord gaat. En de 100 ml. regel geldt dan nog steeds ook (het zakje die je van thuis meeneemt). Ik weet dat het tegenstrijdig is, maar dat zijn zoveel dingen in het leven . Maar voor baby's en (kleine) kinderen wordt in het vliegtuig goed gezorgd. Flesjes opwarmen etc. en ze komen regelmatig even langs om te zien of alles goed gaat.

Veel plezier in New York! Ik ben jaloers .
Dit zijn wel handige links

http://www.schiphol.nl/Re ... inderen/ReizenEnBabys.htm

http://www.schiphol.nl/Re ... gage/RegelsHandbagage.htm
Ik zie dat mijn handige links al ter sprake zijn gekomen .
quote:borderwalk schreef op 23 april 2011 @ 11:42:

[...]Ah, strenge VS-regels natuurlijk. Niet aan gedacht.Ik heb het ook meegemaakt met vluchten naar Israël en Egypte. Zelfs een keer met Londen. Volgens mij is dat ook weer niet met zekerheid te zeggen, wanneer ze het wel of niet doen.
Met welke maatschappij vlieg je? Ik ben met KLM naar LA gevlogen en dan zit al het drinken erbij in. Dan zou ik dus niks meenemen, maar gewoon in het vliegtuig om water vragen. Maar goed, onze reis is 11 uur dus weet niet hoe het zit op kortere vluchten. P
Is het niet zo dat je eigenlijk gewoon altijd om water mag vragen in het vliegtuig? Je krijgt het weliswaar niet standaard, maar als je gewoon naar dat keukentje gaat waar de stewardessen zijn en je vraagt erom, krijg je het volgens mij gewoon. Op intercontinentale vluchten helemaal. Dan kun je ook gewoon naar dat keukentje gaan en vragen om snoep/chips/crackers/weet ik veel (doet mijn man altijd ). Zeker als je aangeeft dat je met het oog op de bv veel moet drinken lijkt het me dat ze er een probleem van maken.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Dat dus! Als je naar die dames loopt en het vraagt krijg je het gewoon. Ook marsjes enzo haha!
Ik weet dat ik de stewardessen om water kan vragen, maar ik wil ze niet telkens lastig vallen, dus wilde graag zelf water meenemen.

Ik heb regelmatig flesjes water vlak bij het boarden weg kunnen gooien, dus vandaar de vraag.

Water laten sealen dus en dan kan je het in het vliegtuig gebruiken. Fijn om te weten.

Op naar New York, nog twee weken wachten! (erg veel zin, mijn familie woont daar.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven