Rijd toch eens door! Dank je...

24-04-2011 10:28 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grrrrrr pfffffft aaarghh

Ja, zo zit ik vaak in de auto. Waar ik woon, zijn veel twee-baanswegen waar je haast niet in kunt halen. Wegen waar je 80 of 100 mag, maar ja, op wegen waar je 80 mag rijden mensen vaak amper 70 (bij flitspalen zelfs amper 60!) en op wegen waar je 100 mag rijden ze amper 80. Gevolg? Hele slurf aan auto's achter zo iemand die niet durft te rijden. Heeeeeeel irritant.

Krijg vaak het idee dat de meeste mensen wel lekker door willen rijden, maar ja, hoeft maar één "idioot" (zo noem ik ze ) tussen te zitten en ja, je kunt er met geen mogelijkheid om heen.....frustrating!

Vroeg me af of jullie dit ook zo irritant vinden? Of ben je zelf misschien zo'n obstakel op weg?
Wat ik irritant vind: auto's op de rechterbaan van de snelweg, die meteen naar links schieten bij een invoegstrook. Misschien om 'aardig' te zijn voor de invoegers en ze de ruimte te geven? Het valt dan waarschijnlijk niet op dat ze daarmee niet zo 'aardig' zijn voor degene op de linkerbaan waar ze voor gaan rijden. Of, volgens mij als gevolg hiervan, maar wellicht is het een kip-ei verhaal: invoegers die er klakkeloos vanuit gaan dat ik wel voor ze opzij ga, zodat zij kunnen invoegen. En niet bedenken dat ze zelf ook voor of achter me kunnen invoegen.

Dat is mijn irritatie.
Oh wat herkenbaar, gisteren nog, op weg naar mijn werk, 50 rijden waar je 80 mag, euh hallo, ik mag naar mijn werk, mag het wat harder please!

Then again, ik rijd op die weg altijd exact 80, heb namelijk al wat bekeuringen daar opgelopen voor 5 km te hard, 6 km te hard, en ja daar leer je van, zo zonde van je centen!

Maar geheid dan dat er zo'n idioot, achter me gaat duwen, zo'n hekel aan!

En weet je wat me opvalt, 8 van die 10 scheurders, jagers, duwers, geef het een naampje, zijn audi rijders.
Ja, Audi rijders zijn zo arrogant! Daarom wil ik ook een Audi!
Wat Splinter noemt is inderdaad irritant! Ik heb een keer bijna een ongeluk gehad terwijl ik op de linkerbaan reed, en iemand inhaalde ter hoogte van een invoegstrook. Diegene die ik inhaalde ging zonder te kijken naar links (mijn baan dus) omdat er een auto op de invoegstrook aan kwam rijden. Gelukkig zag ie mij net op tijd anders was ie vol tegen mijn zijkant aan geknald.

Hartstikke aardig om een invoeger de ruimte te geven, maar doe het alleen als het ook echt moet. Het is aan de invoeger om een plekje te zoeken, niet aan jou als gebruiker van de rechterbaan.

Als iemand moet invoegen ga ik dus ook alleen naar links als we echt tegelijk met dezelfde snelheid naast elkaar (komen te) rijden, of als ik die auto sowieso wel ga inhalen als hij ingevoegd is. En altijd goed naar links kijken natuurlijk
Hahha, ja idd, ik vind ze ook geweldig, die Audi TT, mén, ik wil um!!
Tsjah... Dat mooie bordje met een rode rand en zwarte cijfers staat voor een maximum he..

Maar idd, DÓÓD irritant!

Ik heb zelf wel eens op de snelweg gereden in een oud 106'je .. Ging niet harder dan 110.. Ik heb mezelf lopen opvreten... En ook heel veel sorry's gezwaaid naar mensen achter me toen ik een vrachtwagen in haalde...
quote:_Gayl_ schreef op 24 april 2011 @ 13:07:

Hahha, ja idd, ik vind ze ook geweldig, die Audi TT, mén, ik wil um!! R8
Ik ben een stevige doorrijder en erger me idd mateloos aan iedereen die op z'n elf-en-dertigste naar zijn/haar plaats van bestemming rijdt. En als bijrijder krijg ik de neiging de knie van de bestuurder naar beneden te drukken als blijkt dat ik bijna beter kan gaan lopen, zo traag dat hij/zij gaat.

Kan enorm geïrriteerd raken van tractoren, mensen die recht voor je neus de weg op draaien en jij dus vol in de rem moet, mensen die hun richtingaanwijzer niet weten te vinden en mensen die hun auto bijna midden op de weg parkeren om snel even een boodschapje te doen, gevolg; dikke rij erachter!

Hier in het dorp zit de supermarkt aan de hoofdstraat en er lijkt tijdens de spitsuren structureel een vrachtwagen van de desbetreffende supermarkt de weg te blokkeren omdat hij juist dan (!!!) komt lossen! Welke idioot heeft dat uitgevonden?

Zo...frustraties weer kwijt ;)
Ik vind mensen die geen richting aangeven op een rotonde echt zwaar irritant
Grief is just love with nowhere to go
quote:Maleficent schreef op 24 april 2011 @ 13:18:

Ik vind mensen die geen richting aangeven op een rotonde echt zwaar irritant

De regels voor rotondes schijnen te verschillen met die van flink wat jaren geleden.. Misschien is dat de reden voor verwarring?

Ik heb mijn rijbewijs nu 3 jaar en heb het volgende geleerd:

1e afslag? Knipperlicht direct uit naar rechts..

2e (half)? Knipperlicht pas uit naar rechts bij de afslag..

3kwart? Knipperlicht naar links, en switchen naar rechts bij de afslag..

Doe je het verkeerd en maak je het rondje vol, knipperlicht naar links totdat je afslaat.. Dan naar rechts...
quote:SweetSummer schreef op 24 april 2011 @ 13:34:

[...]

De regels voor rotondes schijnen te verschillen met die van flink wat jaren geleden.. Misschien is dat de reden voor verwarring?

volgens mij is het gewoon laksheid. Hoe moeilijk kan het zijn om even je knipperlicht te gebruiken als je ziet dat er iemand op je staat te wachten.
Grief is just love with nowhere to go
quote:Splinter02 schreef op 24 april 2011 @ 12:42:

Wat ik irritant vind: auto's op de rechterbaan van de snelweg, die meteen naar links schieten bij een invoegstrook. Misschien om 'aardig' te zijn voor de invoegers en ze de ruimte te geven? Het valt dan waarschijnlijk niet op dat ze daarmee niet zo 'aardig' zijn voor degene op de linkerbaan waar ze voor gaan rijden. Of, volgens mij als gevolg hiervan, maar wellicht is het een kip-ei verhaal: invoegers die er klakkeloos vanuit gaan dat ik wel voor ze opzij ga, zodat zij kunnen invoegen. En niet bedenken dat ze zelf ook voor of achter me kunnen invoegen.

Dat is mijn irritatie. Dit vind ik ook zeer irritant, asociaal en gevaarlijk, want vaak kijkt men idd niet en gaat men gewoon naar links en kan jij vol in de remmen. En dat ook met regelmaat wanneer het niet eens druk is en er dus voldoende ruimte is voor de invoeger om voor of achter de persoon op de rechterbaan in te voegen. Ik snap dat echt niet.
quote:SweetSummer schreef op 24 april 2011 @ 13:34:

[...]

Ik heb mijn rijbewijs nu 3 jaar en heb het volgende geleerd:

1e afslag? Knipperlicht direct uit naar rechts..

2e (half)? Knipperlicht pas uit naar rechts bij de afslag..

3kwart? Knipperlicht naar links, en switchen naar rechts bij de afslag..

Doe je het verkeerd en maak je het rondje vol, knipperlicht naar links totdat je afslaat.. Dan naar rechts...

Hoe ik het heb geleerd (plus minus 15 jaar geleden):

- als je de rotonde op rijdt geen richting aan geven

- bij het naderen van de afslag die je moet hebben de richting voor rechts aangeven
Van rijksoverheid.nl:

Richting aangeven op een rotonde

Bij het naderen en oprijden van een rotonde hoeft u geen richting aan te geven. Ook als u de weg volgt op de rotonde is het niet verplicht naar links richting aan te geven. U volgt namelijk gewoon de weg en verandert niet van richting. Bij het verlaten (afslaan) van de rotonde is het wel verplicht richting aan te geven naar rechts. Bij het verlaten van een rotonde moet u bestuurders (bijvoorbeeld fietsers) die de rotonde blijven volgen laten voorgaan.

Voorrangsregels bij rotonde verlaten

Bij het verlaten van een rotonde slaat u altijd rechtsaf en moet u:

richting aangeven naar rechts;

rechtdoorgaand verkeer voor laten gaan.
Van wikipedia.nl:

Richting aangeven

Bij het afslaan van de rotonde is het verplicht richting aan te geven naar rechts. In de Nederlandse rijopleiding wordt aangeleerd naar links richting aan te geven bij het voor 3/4 nemen van de rotonde. Dit is echter niet verplicht. In België, Duitsland en Oostenrijk is het zelfs verboden op deze manier richting aan te geven.
Deze beroemde rotonde in Engeland is wel extreem:

Ik ben bezig met rijlessen en heb ook al irritaties.

Nummer 1: mensen die bijna 100 rijden daar waar je 80 mag en vervolgens gaan bumperkleven en gevaarlijke inhaalmaneuvres uithalen omdat ze mij irritant vinden omdat ik 80 rijd. Leuk hoor dat meegaan met het verkeer, maar dat die meneer ook een boete krijgt verzacht mijn eigen boete nog niet.

Mensen op de snelweg die blijkbaar moeite hebben(ook als er niet echt iets voor ze rijdt) om op 1 snelheid te blijven. 90-100-110-100-110-120 Gas, rem, gas, rem, gas, rem.

Mensen die je als een malle gaan inhalen omdat je in een lesauto rijdt (zal bij dat stoplicht wel 10x afslaan dus die moet ik voor zijn?) ik heb de meest gekke dingen meegemaakt hier.

Mensen die geen richting aangeven als ze de rotonde verlaten...en jij maar wachten om te zien wat hij gaat doen.

Mensen die op andere plekken geen richting aangeven

Mensen die die 3baans rotondes niet snappen.

Asocialen die geen voorrang hebben maar gewoon nemen.
Ohja, en het ergste: mensen die heel erg geirriteerd zijn omdat ze ipv 80 75 moeten rijden. Die 5km per uur brengt je echt niet op tijd op je werk als je al te laat bent. Chill!!!
ik moest een paar keer achter een invalide wagen kilometers rijden tijdens de spits. Waarom rijdt zo'n wagen niet op de fietspad?????
Die invalidewagentjes zijn idd ook levensgevaarlijk. Ik rijd dagelijks op een provinciale 80-km weg. Dan rijdt er in ene zo'n brommobiel voor je. Pech is, dat ze steeds meer op kleine autootjes beginnen te lijken. Je moet soms vol in de remmen, omdat zo'n ding maar 45 rijdt. Snap ook niet waarom ze niet op het fietspad gaan. Lijkt me voor henzelf ook rustiger rijden.

En er rijdt ook regelmatig een zondagsrijder voor me. Heel fijn. Het heeft niets met tijdswinst te maken. Maar als ik 80 mag rijden, ga ik geen 60 rijden!

Wat ik vervelend vond afgelopen winter met die sneeuw. Ik ben geen overdreven voorzichtige rijder. Maar ik heb geen winterbanden, dus met die sneeuw doe ik wel een beetje rustig aan. Ik wil het thuis ook navertellen.

En dat er dan iemand achter je gaat zitten duwen. Die auto heeft waarschijnlijk wel winterbanden, maar dat wil niet zeggen dat je helemaal niet kunt gaan glijden.

Vorige week reden we op de snelweg, linkerbaan. Op de vluchtstrook stond een auto. Die bedacht dat hij toch weer ging rijden. Hij reed zo, vanuit stilstand, de snelweg op, zonder vaart te maken dus. De auto op de rechterbaan schrok zich een hoedje en trok aan het stuur naar links. Gelukkig zag hij op tijd, dat wij daar reden. Dus hij moest vol in de remmen. Snap echt niet hoe je kan bedenken om vanuit het niets tussen auto's te voegen die harder dan 100 km rijden.
En nog een ergenis. Dat je op de snelweg rond Utrecht maar 80 mag. Dat is toch geen snelheid voor een snelweg.

Onze auto kan dat niet aan, dan slaat hij af.

Maar het is vast echt veeeeeeeel beter voor het milieu.
quote:Aliniminie schreef op 26 april 2011 @ 11:08:

Vorige week reden we op de snelweg, linkerbaan. Op de vluchtstrook stond een auto. Die bedacht dat hij toch weer ging rijden. Hij reed zo, vanuit stilstand, de snelweg op, zonder vaart te maken dus. De auto op de rechterbaan schrok zich een hoedje en trok aan het stuur naar links. Gelukkig zag hij op tijd, dat wij daar reden. Dus hij moest vol in de remmen. Snap echt niet hoe je kan bedenken om vanuit het niets tussen auto's te voegen die harder dan 100 km rijden.Zo'n iemand mag van mij 6 maanden z'n rijbewijs kwijt zijn plus een hele hoge boete erachter aan.
Ik woon in Zeeland. En Zeeland verandert vanaf pasen (ongeveer) in Neu Deutschland. Vreselijk, die touristen! Goed voor de economie, maar voor de doorstroom op de weg dus niet. Op 80-wegen 60/70 rijden want och gück mal de zeelandbrug, op 100-wegen tussen de 70 en 90 rijden want bei Neeltje Jans kunnen vielleicht zeehondjes te zien zijn. VRESELIJK! Word er echt agressief van.

Nog een kleine frustratie: geen hand uitsteken (fietsers), geen richting aangeven, maar ook: niet houden aan de signalering. Staat er op de weg aangegeven dat je voorrang hebt, toch stoppen voor die fietsers die netjes staan te wachten voor hun haaientanden. Vast goed bedoeld maar dat zie ik toch niet aankomen want ik verwacht dat iedereen zich aan de verkeersregels houdt..
quote:mamaria schreef op 26 april 2011 @ 19:35:

Ik woon in Zeeland. En Zeeland verandert vanaf pasen (ongeveer) in Neu Deutschland. Vreselijk, die touristen! Goed voor de economie, maar voor de doorstroom op de weg dus niet. Op 80-wegen 60/70 rijden want och gück mal de zeelandbrug, op 100-wegen tussen de 70 en 90 rijden want bei Neeltje Jans kunnen vielleicht zeehondjes te zien zijn. VRESELIJK! Word er echt agressief van.

Leuk hè, al die campers?

Maar...stel dat jij ergens met de auto op vakantie bent...rond de Middellandse zee of zo...rij jij dan ook lekker door, of kijk je voorzichtig om je heen?
Naast dat ik me kan ergeren aan mensen die onder de max snelheid rijden en aan mensen die met het optrekken het gaspedaal niet weten te vinden heb ik de tic dat ik niet achter busjes, vrachtwagens, lelijke auto's en bejaarden wil zitten. Het liefst heb ik dan achter mij ook nog een knappe auto rijden want dat is zo veel prettiger voor mijn uitzicht. En ik heb de neiging mijn hand op te steken naar mensen die hetzelfde merk rijden als ik, zoals motorrijders dat naar elkaar doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven