Geld & Recht alle pijlers

Paypal ervaringen

25-04-2011 10:42 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met Paypal?

Wat zijn de voordelen of juist de nadelen.

En hoe werkt het precies, moet je een bepaald bedrag op een speciale rekening zetten?

Ik zit er nl aan te denken als alternatief van een creditcard voor bestellingen uit het buitenland.
Er was een reportage over paypal bij Kassa of Radar en dat was niet al te best. Het schijnt dat er priveinformatie meegezonden wordt en dat slecht bedoelende mensen er dan met je identiteit vandoor kunnen.In ieder geval. Het is zeer onverstandig om daar zaken mee te doen. Of zoiets , ik herinner me het niet precies meer.

Kijk eens bij uitzending gemist.
Er kan ook geld van je rekening afgehaald worden, dat weet ik zeker.
quote:Cateautje schreef op 25 april 2011 @ 10:49:

Er was een reportage over paypal bij Kassa of Radar en dat was niet al te best. Het schijnt dat er priveinformatie meegezonden wordt en dat slecht bedoelende mensen er dan met je identiteit vandoor kunnen.In ieder geval. Het is zeer onverstandig om daar zaken mee te doen. Of zoiets , ik herinner me het niet precies meer.

Kijk eens bij uitzending gemist.

Ow, is het zo erg? maar het wordt ook best regelmatig gebruikt op ebay en marktplaats..

Ik ga ff googelen thanks
Nee joh, maak je niet zo druk. Als koper is paypal een behoorlijk makkelijk en veilig systeem. Als je echter als verkoper op marktplaats of ebay staat, kunnen gehaaide kopers beweren dat jij iets niet geleverd hebt en hun geld via paypal terugkrijgen van de paypalrekening vd verkoper.

Tuurlijk, lees dingen na, maar ik denk dat de verwarring die Cateautje beschreef vooral gegaan is over verkopers met paypal.
Ik gebruik het al jaren. Eerst via mijn vader omdat ik zelf geen creditcard had en het toen nog niet van je gewone rekening kon maar nu heb ik er ook zelf een. Nog nooit slechte ervaringen mee gehad. Zover ik weet worden alleen naam en adres gegevens mee uitgewisseld als je iets koopt. Maar die moet je toch al doorgeven als je voor goederen betaald.

Het kan trouwens goed zijn dat ze in geval van oplichting gegevens verplicht door moeten geven aan de politie als er aangifte gedaan is tenminste. Bij Ebay is dat wel het geval dus wellicht voor paypal ook.

Ik denk dat paypal niet zomaar geld van je rekening haalt als iemand begint te roepen van ik heb mijn goederen niet gehad. Daarvoor moet je namelijk bewijzen leveren..ook als verkoper. Dus als je je verzendbewijzen enzo bewaard is er denk ik weinig aan de hand.

Heb de aflevering van Radar toen helaas gemist.
Ik gebruik paypal ook regelmatig.. Vooral via ebay, en ik heb er echt nog nooit problemen meegehad. Ik vind het het juist wel lekker makkelijk!
Hoe het werkt kun je gewoon nalezen op de Paypal-website. Ik heb een account en ben er heel blij mee. Juist als koper ben je goed beschermd bij betalingen via Paypal.

Kassa heeft enorme onrust gezaaid met die uitzending en daar is dan weer flinke kritiek op gekomen. Zie bijvoorbeeld hier.

Dat ging over vervalste mailtjes die van Paypal afkomstig leken te zijn, maar dit niet waren. Verkopers die voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten zijn hier ingetrapt. Ja, als je zo doet moet je sowieso niet handelen via internet, internetbankieren etc.
quote:_jessie_ schreef op 25 april 2011 @ 11:02:

Nee joh, maak je niet zo druk. Als koper is paypal een behoorlijk makkelijk en veilig systeem. Als je echter als verkoper op marktplaats of ebay staat, kunnen gehaaide kopers beweren dat jij iets niet geleverd hebt en hun geld via paypal terugkrijgen van de paypalrekening vd verkoper.

Tuurlijk, lees dingen na, maar ik denk dat de verwarring die Cateautje beschreef vooral gegaan is over verkopers met paypal.Inderdaad, Paypal steunt voornamelijk de koper bij geschillen, Een voordeel voor de koper is dat het gebruik van Paypal niets kost. Verkoper betaald een niet onaanzienlijk percentage van het bedrag aan Paypal. Zelf gebruik ik Paypal al een jaar of 8, zowel als verkoper (sporadisch weliswaar) als koper. Nooit een probleem gehad, Ik ken iemand die een bericht van Paypal kreeg dat er transacties waren geweest die men niet vertrouwde, nog voor hij het in de gaten had was alles weer rechtgezet (hier was dus wel sprake van fraude/misbruik geweest).
Hier ook goede ervaringen. Gebruik het regelmatig, nooit iets fout gegaan.

Je kan een bedrag op je pp rekening zetten, maar ook je pp rekening koppelen aan je bankrekening.
Nog nooit problemen mee gehad als verkoper.
Bij kassa lag het voornamelijk aan de domheid en hebzucht van die mevrouw. Ze bood een duur item aan en in plaats van met de dichtsbijzijnde bieder in zee te gaan en dus de transactie in persoon te doen, ging ze in zee met de hoogste bieder die in het buitenland woonde.

Ik heb toevallig van de week een paypal rekening geopend, maar vind het nogal onoverzichtelijk. In de mail stond (denk ik) een grammaticale fout, dus dat komt wel raar over.

Er stond; "Gefeliciteerd ! U heeft een Nederland bankrekening toegevoegd"
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik heb ook goede ervaringen met Paypal

Ik denk dat als je gewoon voorzichtig bent, er niet zoveel kan gebeuren.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik heb ook geen problemen met Paypal. Ik gebruik het alleen als koper. Het is gekoppeld aan mijn bankrekening.

Inderdaad ontvang ik af en toe rare mails, maar die gooi ik meteen weg. En ik wijzig regelmatig mijn wachtwoord.
Ik heb gewoon mijn bankrekening gekoppeld aan mijn paypal account, geen aparte creditcard, want daar doe ik niet aan. Ik koop regelmatig dingetjes op ebay of etsy en paypal is verrekte handig, nog nooit problemen mee gehad.
De uitzending van Kassa en de daarbij behorende paniek was riooljournalistiek van de onderste plank.

De mevrouw die zogenaamd slachtoffer van PayPal was geworden, was in werkelijkheid vooral slachtoffer van zichzelf. Zij kreeg een veel te hoog bedrag geboden voor dat wat ze te koop aanbood en kreeg toen dollartekens in haar ogen, waardoor ze het allemaal niet meer zo scherp zag.

Als je je kop er niet bij houdt, dan is ook boodschappen doen bij de AH gevaarlijk. Als verkoper: eerst je geld op de veilige rekening van PayPal, daarna het goed verzenden, met een verzendbewijs. Als koper, betalen via PayPal, en als je je goed niet krijgt, meteen in actie komen.

Ik gebruik PayPal al jaren en de keer dat ik een probleem had, lag het a) aan mezelf en werd het b) opgelost.
Ik heb op zich goede ervaringen. Het grote voordeel is dat het erg snel is, zodat je geen (internationale) overschrijving hoeft te doen. Het nadeel is dat paypal je wel redelijk diep in het kruis tast met de gehanteerde wisselkoers. Maar dat is vooral relevant bij wat grotere aankopen.
Clowns to the left of me..
Ik heb net dit weekend voor het eerst producten via Ebay gekocht en met Paypal betaald.

Wie weet hoe lang het duurt voor de afschrijving van mijn bankrekening plaats zal vinden? Ik dacht dat dat direct zou gebeuren, maar er is niets afgeschreven. Wil geen problemen veroorzaken, vandaar dat ik het even goed in de gaten wil houden.

Ik heb dus geen geld op mijn Paypal rekening gestort, maar voor de optie gekozen dat het geld van mijn rekening afgeschreven wordt.

Ik ben benieuwd.... (altijd "spannend" zo'n eerste keer ergens gebruik van maken... Hahaha
Ik heb wel slechte ervaringen. Er is 2x 50 afgeschreven, zonder reden. Ik heb het ook nooit terug gehad. Daarna ben ik er maar mee gestopt.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Dat duurt meestal een paar dagen Bbwtje.

Renske, hoe kan dat nou weer?
ernie63 schreef:
25-04-2011 10:42
Wie heeft er ervaring met Paypal?

Wat zijn de voordelen of juist de nadelen.

En hoe werkt het precies, moet je een bepaald bedrag op een speciale rekening zetten?

Ik zit er nl aan te denken als alternatief van een creditcard voor bestellingen uit het buitenland.
Paypal is geschikt als betaalmiddel en goed bruikbaar.

Een bankrekening is tegenwoordig net zo goed.

Er is wel het e.e.a. mis aan paypal; Verkopers hebben te maken met kopers die erg handig misbruik maken van paypal.
Ze dienen vaak tenonrechte een kwestie in omdat ze weten dat ze altijd in het gelijk gesteld worden door paypal.

Dus verkoop niet via paypal!!!!

Naast dat je rechten als verkoper nihil zijn kost het je ook nog eens extra geld. Laat mensen liever hun spullen ophalen of doe het via een normale bankrekening.

De customerservice van paypay is anoniem en staat niet zo goed bekend meer als voorheen
Cateautje schreef:
25-04-2011 10:50
Er kan ook geld van je rekening afgehaald worden, dat weet ik zeker.
Ik gebruik al zo'n 10 jaar paypal en dat is nog nooit gebeurd.

Vind het ideaal!
Ik vind Paypal superhandig en nooit problemen mee gehad.
I'm a goal digger.
Ik gebruik Paypal om te kopen en verkopen, beiden erg frequent en ik heb nog nooit problemen gehad.

Het is niet zo dat Paypal standaard aan de kant van de klant staat bij een geschil, ze kijken ook zeker naar de geschiedenis van de verkoper. Ik heb een paar keer een geschil gehad van een klant die me op probeerde te lichten en ik ben tot nu toe altijd in het gelijk gesteld door Paypal.
Alleen maar goede ervaringen met Paypal, ik heb er heel vaak/veel mee betaald.

Je koppelt het aan je bankrekening, en als je er iets mee betaald wordt het 1 of 2 dagen later van je rekening af geschreven.
Je kunt er ook geld op zetten, maar het hoeft niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven