Gezondheid alle pijlers

Aaargh! Nog een pukkel!

27-04-2011 11:45 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar geleden kreeg ik een Mirena.. Naast de pijnen bracht dit ook een slechtere huid met zich mee. Niets ernstigs, want ik had van mezelf een hele goede huid.

De laatste 4 maanden krijg ik voor mijn menstruatie een enorme knoeperd van een pukkel ergens op mijn neus.

Ik heb mijn Mirena vanwege aanhoudende buikpijnen vorige maand laten verwijderen. Ik zou de komende week voor het eerst weer zonder Mirena ongesteld moeten worden. En nu komt er wéér een pukkel op ..

Naast het feit dat het ontzettend ontsierend is doet het ook gewoon verrekte pijn. Het komt onderhuids op. Gezicht dagelijks schoonmaken helpt niet. Ik gebruik geen foundation.

Heeft iemand hier tips tegen? Weet iemand hoe lang het duurt voordat je lijf en hormoonhuishouding weer zichzelf is na een Mirena?

(Mijn buikpijn was wel direct weg gelukkig).

Edit: Een weet iemand hoe/of de nuvaring de huid beïnvloedt?
Ik weet alleen dat zo'n onderhuidse pukkel lang kan blijven zitten. Wat je kunt doen; erin knijpen/masseren. Op de 1 of andere manier wordt hij dan sneller klein, is mijn ervaring.
Wat ik nu doe:

Wachten tot ie "rijp is" ..

Doorprikken en uitknijpen

Dag erna nogmaals uitknijpen

Week voor schut lopen met korst op neus....

Niet doorprikken is geen optie.. Hij staat dan stijf van de spanning..

Hij begint onderhuids en komt daarna héul erg bovenhuids....
Zou ik mee uitkijken..hoe vervelend het ook is, je hebt dan snel kans op littekens en mijn ervaring (helaas veel acné altijd gehad) is dat zo'n onderhuidse altijd weer terugkomt op dezelfde plek.
Littekens ben ik inderdaad bang voor ..

Tot nu toe heeft ie links, rechts én boven op het topje van mn neus gezeten..
Wat je ook nog kunt proberen; hem uitdrogen. Daar heb je speciale sticks voor, kun je bij Kruidvat of Etos kopen. Beter dan uitknijpen!
Getsie.... arm ding.

Ik ben gestopt met de pil! Even geen hormonen-polonaise aan mijn lijf. Bevalt me echt goed.

Nuvaring, die was voor mij niet zwaar genoeg. Hopelijk bevalt ie jou wel.
quote:Julus schreef op 27 april 2011 @ 12:00:

Wat je ook nog kunt proberen; hem uitdrogen. Daar heb je speciale sticks voor, kun je bij Kruidvat of Etos kopen. Beter dan uitknijpen!Dat kan echt niet met een fikse onderhuidse....
Hier de zelfde gedachte Septembergirl! Ff rust in mn lijf.. Maar de werking van de Mirena op de huid zet bij mij dus nog steeds door :( ..

De pil vond ik zelf ook niet te doen.. Gats wat werd ik daar neerslachtig(er) van!
Heb ik ook eens geprobeerd, stoppen met de pil. Ik zat in no time onder de pukkels, zelfs op mijn rug. Zelfde verhaal met de Mirena (ook veel pijn en na een jaar laten verwijderen), maar ook direct veel pukkels. Ik ben gedoemd tot het slikken van hormonen.
Mirena staat bekend om de verergering van acne hè..

Ik ga sowieso weer aan een vorm van anticonceptie.. Geen spiraaltje en ook niet de pil.. Dus voor mij wordt dat waarschijnlijk de nuva..

Hopen dat dat ook eeen beetje een goede uitwerking op de huid heeft..
De mirena, daar kreeg ik ook pukkels van tewrijl ik echt een glad huidje had. Maar na een jaar werd dat wel minder en tegenwoordig bijna geen last meer van pukkels gelukkig. Ik ben dus blij dat ik hem heb laten zitten.

De nuvaring had ik daarvoor en was ideaal voor mijn huid. Zag er super uit. De oestrogenen vd nuvaring en de pil hebben vaak een gunstig effect op je huid. Progesteron niet (en dat is de enige hormoonsoort in de mirena). Nu zijn met de mirena 3 jaar alleen mijn porien wat grover. Om eerlijk te zijn weet ik niet eens wat mijn huid zonder anticonceptie doet, vanaf mijn 18e aan de pil/nuvaring/mirena. Daarvoor had ik af en toe een pukkel maar weinig.

Bij langzaam opkomende onderhuidse pukkels... tja, daar smeer ik tandpasta op als ik thuis ben, dan komen ze soms niet op. Maar of dat nu echt werkt.... je hebt tenminste het idee dat je er wat aan doet....

Als andere anticonceptie niet werkt voor je huid, probeer dan een Differin (op recept) of een andere smeerbare vitamine A creme op recept. Deed ik tijdens mijn pukkelperiode met de mirena en hielp goed, half jaartje gebruikt en toen moest ik een nieuwe recept hebben en nooit gehaald want het ging eigenlijk goed met mijn huid.
Dankje Jessie!

Als het slechts de pukkels waren, had ik hem ook laten zitten ..
Dat is normaal voor je menstruatie, hoor.

Verder niks mee doen, maak je het snel erger mee.
Het is niet normaal als ik het vroeger niet had ksenija.. Er is dus iets in mijn situatie veranderd. Maar bedankt voor je bijdrage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven