ontwormen pup
woensdag 27 april 2011 om 14:29
woensdag 27 april 2011 om 14:57
ik heb altijd geleerd dat je wormen het beste kan bestrijden van binnenuit, dat is dus met milbemax of andere ontwormingstabletten. Stronghold werkt ook wel maar de dierenarts was meer fan van tabletjes
Als een dier wormen heeft poept ie ze inderdaad uit dat is dus normaal. Puppies moeten vaker ontwormd worden in de eerste levensweken, hou dit schema goed aan dat is erg belangrijk!
Succes verder
Als een dier wormen heeft poept ie ze inderdaad uit dat is dus normaal. Puppies moeten vaker ontwormd worden in de eerste levensweken, hou dit schema goed aan dat is erg belangrijk!
Succes verder
a docter a day keeps the apple away
woensdag 27 april 2011 om 15:25
Mijn pup heeft dit in het begin ook gehad.
Moest toen ook op consult bij de DA ivm laatste inenting.
De DA gaf toen het advies om nog eens extra te ontwormen.
Daarna is het ook weggegaan.
Verder was het ontwormingsschema tot het half jaar iedere maand. En daarna elk kwartaal.
De pillen haal ik altijd bij de DA, zijn van milbamax. Daar hebben ze ook pillen van die smaken als een snoepje. Onze hond doet echt alles ervoor.
Moest toen ook op consult bij de DA ivm laatste inenting.
De DA gaf toen het advies om nog eens extra te ontwormen.
Daarna is het ook weggegaan.
Verder was het ontwormingsschema tot het half jaar iedere maand. En daarna elk kwartaal.
De pillen haal ik altijd bij de DA, zijn van milbamax. Daar hebben ze ook pillen van die smaken als een snoepje. Onze hond doet echt alles ervoor.
woensdag 27 april 2011 om 17:00
quote:linn82 schreef op 27 april 2011 @ 15:14:
in het boekje dat ik heb staat, 2,4,6,8 weken en daarna 1 per maand tot hij een half jaar oud is
Dit is inderdaad het standaard schema.
Te veel ontwormen is ook niet goed. Ik zou (als assistente) zeggen, kijk of er nog meer wormen naar buiten komen. Zolang de pup nog goed eet en drinkt en levendig is, is er vaak niet veel aan de hand. Zodra de pup minder gaat eten of levenloos wordt gelijk aan de bel trekken.
Ben wel benieuwd naar het advies wat je krijgt
in het boekje dat ik heb staat, 2,4,6,8 weken en daarna 1 per maand tot hij een half jaar oud is
Dit is inderdaad het standaard schema.
Te veel ontwormen is ook niet goed. Ik zou (als assistente) zeggen, kijk of er nog meer wormen naar buiten komen. Zolang de pup nog goed eet en drinkt en levendig is, is er vaak niet veel aan de hand. Zodra de pup minder gaat eten of levenloos wordt gelijk aan de bel trekken.
Ben wel benieuwd naar het advies wat je krijgt
a docter a day keeps the apple away