Moeder 25 jaar getrouwd wat geven

11-05-2026 09:34 48 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi

Volgende maand is mijn moeder 25 jaar getrouwd en ik heb geen idee wat te geven …

Man is oke maar ik heb er niets mee
Mijn moeder is niet de makkelijkste en het is dus niet snel goed qua cadeau.

Dus eigenlijk wil ik iets geven wat geen honderden euro’s kost en eigenlijk altijd goed is (al is dat in mijn moeders geval heel lastig)

Iemand ideeën?
Uit eten doen ze nooit (hebben cadeaubonnen van verjaardag verlopen laten gaan)
Vvv bon? Kun je voor vanalles gebruiken.
Terug van weggeweest
Mooie plant met pot voor in de tuin/balkon?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Heel makkelijk. Als het toch nooit het goede cadeau is. Dan hoef je je daar niet meer druk over te maken.
Je koopt wat jou leuk lijkt. En geeft het vrolijk, in de wetenschap dat jij wel blij bent met dit cadeau. En het voor je moeder nooit goed is.

bv. 2 Mokken met gefeliciteerd, 25 jaar een paar.
Foto van de kinderen en kaartje erbij: gefeliciteerd, 25 jaar een paar
Een plak chocolade met 25 jaar, geweldig. Kun je laten maken, met de tekst in chocolade erop. Geen idee waar, ik heb zoiets gekregen toen ik 50 werd.
Biedemeier bosje bloemen met kaartje 25 jaar een paar.
Bij de Hema een katoenen tas laten bedrukken met de foto van de kinderen/kind.
Het leuke is dan ook nog dat het cadeau voor alle twee (man en vrouw) tegelijk is. Ben je er in 1 keer vanaf.

Hopelijk heeft je moeder wel een lekkere taart bij de koffie.
Veel plezier met het feestje.
Heeft ze een tuin? Loop een tuincentrum in en zoek iets moois uit. Bv vogelbadje, vogelvoederplankje, insectenhotel, mooie plant, boompje in pot.
Leuke bak met buitenplanten? Kan ze die in de vuilnisbak kieperen als ze uitgebloeid zijn.

Doosje met luxe bonbons?

Samen brunchen of high tea is vast niets voor haar (en jou)?

Als je moeder het toch niet goed genoeg vindt zal ik iets kopen wat jij leuk vindt. Dat je moeder commentaar geeft ben je wel gewend vrees ik.
Als een cadeau toch nooit goed is en je niet iets voor hen beiden wilt doen, zou je iets samen kunnen doen met je moeder. Meenemen voor koffie en een taartje bij een mooie patisserie of zo? Kaart met felicitatie erbij en klaar.
Houd ze van bloemen? Dan een bloemen abonnement, zodat ze telkens verse bloemen heeft.

Fles champagne
Of jij regelt een taart (weet niet of zij verder wat hebben geregeld?)
Ga samen met je moeder een keertje highteaen.
Aangezien het niet om je vader gaat zou ik er geen serieus werk van maken.
OhMellie schreef:
11-05-2026 10:09
Ga samen met je moeder een keertje highteaen.
Aangezien het niet om je vader gaat zou ik er geen serieus werk van maken.
Voor een trouwdag? Dan ga je toch geen individueel cadeau geven?

Kaartjes voor André Rieu? Of de Toppers? Net wat de vibe is. Of een theaterbon. Kunnen ze zelf wat uitkiezen.
Wat voor soort cadeaus geeft ze jou?
Wat zijn haar hobby's?
Wat doen ze als ze een dagje uit gaan?
jojojo wijzigde dit bericht op 11-05-2026 11:37
0.51% gewijzigd
dubbel
Vragen wat voor cadeau ze zelf in gedachten heeft?
Een mooi beeldje

Of een kaars laten maken met 25 jaar erop
Juultje schreef:
11-05-2026 09:46
Mooie plant met pot voor in de tuin/balkon?

Dat zou ik doen. Het is toch nooit goed. Klaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dobbelsteen schreef:
11-05-2026 11:15
Een mooi beeldje

Of een kaars laten maken met 25 jaar erop
Met dit soort zaken schep je wel de verwachting dat je moeder dat ergens neerzet in het zicht. Tenminste ik neem aan dat je het door jou met zorg uitgezochte cadeau graag wilt zien staan in haar huis? Als je het niet erg vindt dat je ouder het op zolder zet, in de vuilnisbak kiepert of naar de kringloop brengt kan het prima.

TO zegt dat haar moeder het niet snel goed vindt, dus neem je best wel een risico met bovenstaande.
Ik zou een boeket met 25 rozen laten bezorgen met een kaartje erbij. Wel aan beiden sturen, je feliciteert meestal het stel en niet alleen de een.
Niet heel goedkoop, ook niet heel duur en je denkt er wel aan.
Phlox24 schreef:
11-05-2026 11:36
Met dit soort zaken schep je wel de verwachting dat je moeder dat ergens neerzet in het zicht. Tenminste ik neem aan dat je het door jou met zorg uitgezochte cadeau graag wilt zien staan in haar huis? Als je het niet erg vindt dat je ouder het op zolder zet, in de vuilnisbak kiepert of naar de kringloop brengt kan het prima.

TO zegt dat haar moeder het niet snel goed vindt, dus neem je best wel een risico met bovenstaande.
Ja vind het zonde als ze het dan in een kast gooit al ben ik dat wel gewend (ik heb paar jaar geleden een foto van mijn kinderen uitvergroot op kunststof laten drukken en gegeven ligt dus ergens in een kast

En ik geef het cadeau aan beide maar het is niet mijn vader en zo voelt hij ook niet

Ik was eigenlijk van plan een mooie bos bloemen ofzo te doen
Maar mijn zus vind dat niet goed genoeg ???

Ik krijg voor mijn verjaardag meestal een kaart met 20 euro
Phlox24 schreef:
11-05-2026 11:36

Ja vind het zonde als ze het dan in een kast gooit al ben ik dat wel gewend (ik heb paar jaar geleden een foto van mijn kinderen uitvergroot op kunststof laten drukken en gegeven ligt dus ergens in een kast

En ik geef het cadeau aan beide maar het is niet mijn vader en zo voelt hij ook niet

Maar mijn zus vind dat niet goed genoeg ???

Ik krijg voor mijn verjaardag meestal een kaart met 20 euro
Dan doet je zus toch wat anders.
Zonnetje80 schreef:
11-05-2026 12:11
Maar mijn zus vind dat niet goed genoeg ??

Want het cadeau moet per sé met je zus samen gegeven worden?
Met welk cadeau-idee komt zij?
Zonnetje80 schreef:
11-05-2026 12:11
Maar mijn zus vind dat niet goed genoeg ??

Want het cadeau moet per sé met je zus samen gegeven worden?
Met welk cadeau-idee komt zij?
Bloemen abonnement.
Everything is possible for the one who believes.
Tja, als je moeder niet de makkelijkste is met kado's en je het niet snel goed kan doen, maar wel zelf met een kaart en 20 euro komt aanzetten dan kan ze van mij ook een kaart met 20 euro verwachten. Of maak er in dit geval symbolisch 25 euro van.
Of ik zou het haar gewoon vragen. Mam wat wil je/jullie hebben. Zullen we iets leuks gaan doen samen?
Joh, bos bloemen is prima. Als ze weinig leuk vindt, dan zou ik het mij niet te moeilijk maken.
Als je zus het niet genoeg vindt, dan mag ze met een voorstel komen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven