Stem ontdekt?
donderdag 28 april 2011 om 11:40
Mijn dochter van bijna 4 maanden heeft (volgens mij) sinds een aantal dagen haar stem ontdekt... GILLEN!!!! Ik heb er hoofdpijn van...
Is dit 'normaal'? Het is niet zo dat ze gaat huilen, maar volgens mij blijft ze nu wel gillen tot ik naar haar toe kom (als ze bijv. in de box ligt).
Zal ik het gillen negeren of moet ik er juist aandacht aan besteden?
Is dit 'normaal'? Het is niet zo dat ze gaat huilen, maar volgens mij blijft ze nu wel gillen tot ik naar haar toe kom (als ze bijv. in de box ligt).
Zal ik het gillen negeren of moet ik er juist aandacht aan besteden?
donderdag 28 april 2011 om 11:53
Ik zou het negeren. Het lijkt mij dat als je dan gelijk naast haar staat, dat ze het gillen ziet als het communicatiemiddel om jouw aandacht te krijgen. Logisch ook - ze kan verder weinig Maar of dat nou de manier is waar je blij van wordt...
Maarre..... ik heb geen kinderen en de beste schippers staan aan wal... of zoiets... toch?
Maarre..... ik heb geen kinderen en de beste schippers staan aan wal... of zoiets... toch?
donderdag 28 april 2011 om 12:01
quote:Lizzl schreef op 28 april 2011 @ 11:53:
Ik zou het negeren. Het lijkt mij dat als je dan gelijk naast haar staat, dat ze het gillen ziet als het communicatiemiddel om jouw aandacht te krijgen. Logisch ook - ze kan verder weinig Maar of dat nou de manier is waar je blij van wordt...
Maarre..... ik heb geen kinderen en de beste schippers staan aan wal... of zoiets... toch? Nee hoor, je hebt helemaal gelijk.Dit is vanuit het standpunt van een moeder.
Maarre..... ik heb geen kinderen en de beste schippers staan aan wal... of zoiets... toch? Nee hoor, je hebt helemaal gelijk.Dit is vanuit het standpunt van een moeder.
donderdag 28 april 2011 om 12:23
Je kind gebruikt het gillen omdat ze aandacht van je wil.
Kinderen hebben ook gewoon aandacht nodig. Niet alleen op de momenten dat het jou goed uitkomt maar soms ook gewoon op momenten die voor jou ongelegen zijn.
Een kind dat om aandacht vraagt geef ik aandacht.
Je vind het zelf toch ook niet fijn om genegeert te worden?
Ik snap die moeders niet die alleen maar aandacht geven als hun kind er juist niet om vraagt en vinden dat je een kind wat aandacht vraagt door te huilen/gillen maar moet negeren.
Kinderen hebben ook gewoon aandacht nodig. Niet alleen op de momenten dat het jou goed uitkomt maar soms ook gewoon op momenten die voor jou ongelegen zijn.
Een kind dat om aandacht vraagt geef ik aandacht.
Je vind het zelf toch ook niet fijn om genegeert te worden?
Ik snap die moeders niet die alleen maar aandacht geven als hun kind er juist niet om vraagt en vinden dat je een kind wat aandacht vraagt door te huilen/gillen maar moet negeren.
donderdag 28 april 2011 om 12:35
donderdag 28 april 2011 om 12:58
donderdag 28 april 2011 om 13:50
donderdag 28 april 2011 om 14:19
quote:Miffy schreef op 28 april 2011 @ 12:35:
Een baby heeft z'n volumeknop nog niet helemaal op orde.
Daar kunnen wij over meepraten. Onze dochter ligt zo hard te schreeuwen, dat wij elkaar bijna niet kunnen verstaan.
En onze oudste dochter kan de TV niet horen.
Maar als de oudste voor de grap begint te gillen, gilt de jongste weer terug. En omgekeerd. Zo communiceren ze heel gezellig met elkaar.
Je zou bijna denken dat ze doof is, maar ze wordt al wakker van het kleinste geluidje, dus dat valt wel mee, denk ik.
Ik vind het wel grappig eigenlijk.
Een baby heeft z'n volumeknop nog niet helemaal op orde.
Daar kunnen wij over meepraten. Onze dochter ligt zo hard te schreeuwen, dat wij elkaar bijna niet kunnen verstaan.
En onze oudste dochter kan de TV niet horen.
Maar als de oudste voor de grap begint te gillen, gilt de jongste weer terug. En omgekeerd. Zo communiceren ze heel gezellig met elkaar.
Je zou bijna denken dat ze doof is, maar ze wordt al wakker van het kleinste geluidje, dus dat valt wel mee, denk ik.
Ik vind het wel grappig eigenlijk.
donderdag 28 april 2011 om 15:23
donderdag 28 april 2011 om 16:16
Heel normaal. Deed mijn zoon ook rond die tijd. Ik dacht eerst ook dat hij gek geworden was . Eigenlijk heb ik het gewoon genegeerd in de zin van dat ik rustig tegen hem bleef praten. Dus als hij gilde zei ik zoiets als "Jeetje, jij gilt wel hard, zeg. Maar dat hoeft niet, hoor. Je kunt ook gewoon praten". Niet dat hij dat begreep natuurlijk, maar ik dacht, ik laat hem maar zien dat ik gewoon op een normale toon blijf praten. Het ging overigens vrij snel weer over. Nu doet hij het eigenlijk nooit meer. Hij ontdekt nu weer andere dingen: keel schrapen bijvoorbeeld. Kan 'ie rustig een uur doen. Hi-la-risch vindt hij het .
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?