Gezondheid alle pijlers

doodmoe van verkoudheid?

28-04-2011 19:00 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Maak me zorgen over mijn moeder ze is nl sinds een dag of tien doodmoe echt tot huilens toe zo moe. Ze hoest ook en ze zegt dat de moeheid van de verkoudheid komt. Ze heeft ook een loopneus en ze heeft geen eetlust meer en kotst ook haar eten uit.

Zijzelf zegt dat dit een rot verkoudheid is maar ik maak me enorme zorgen en ben bang dat ze kanker oid heeft.

Mijn nichtje van twee waar zij dagelijks op past was laatst ook zo beroerd en zo een btje dezelfde symptonen maar ik kan me niet voorstellen dat dit door die verkoudheid komt en daarbij hoe serieus kan je een kind van twee nemen.

Morgen gaat mijn ma naar de dokter maar wou graag weten heerst er een verkoudheid waar je zo doodmoe van word en van gaat spugen??

Bedankt
Als ze zich zo beroerd voelt: is ze al naar de huisarts geweest?
Kan toch ook griep zijn, ik snap niet helemaal waarom je meteen aan kanker denkt?
Ik snap dat ook niet helemaal... Van een fikse griep kun je echt wel een poos goed ziek zijn hoor...

Wat ik ook niet begrijp is de zin ''en daarbij hoe serieus kan je een kind van twee nemen'', maar daar zal de betekenis me wel even van ontgaan...

Hoe dan ook is het heel naar dat je moeder zich zo beroerd voelt: ik weet niet of er iets specifieks 'heerst', maar als je je zo'n zorgen om haar maakt, neem haar dan eens mee naar de huisarts. Die beste man/vrouw kan je meer vertellen dan wij kunnen...
Ik heb inderdaad nog nooit een kind van 2 ziek zijn zien faken, volwassenen wel...

Edit: Niet dat ik bedoel dat je moeder liegt, maar ik snap net als Doces die opmerking over je nichtje niet.

Waarom denken dat je moeder kanker heeft, en dat je nichtje zich aanstelt? Ik zou eerder denken: 1+1 is 2, nichtje heeft moeder aangestoken, griep/flinke verkoudheid.
Ik denk niet dat mijn nichtje zich aanstelt maar ik weet niet hoe ze zich voelt ze kan dat niet woordelijk uitdrukken dus kan mezelf niet serieus neen tijdens het interpeteren van de symptonen.

Kanker denk ik aan omdat me ma is afgevallen en spuugt en doodmoe is, dit zijn best symptonen dacht ik.
Hmm, zijn dat niet de symptomen van chemokuur, ik dacht niet van kanker zelf. Die heb je namelijk in zoveel soorten.
Tja alle erge ziektes beginnen onschuldig. Maar waarom kan het niet gewoon griep zijn. Een echte griep is best heftig en daar kan een jong iemand zelfs weken zoet mee zijn.

Denk wel dat je moeder een kuurtje kan gebruiken, misschien wel een milde longontsteking ofzo, kan makkelijk na een griep.

en als je al 10 dagen ziek bent: daar val je toch altijd van af?
Kanker is niet besmettelijk.

Aangezien je nichtje dezelfde symptonen had is het toch veel logischer om aan een verkoudheid of griep te denken dan aan kanker. Snap niet hoe je hierbij komt.

Van een flinke verkoudheid kun je inderdaad erg moe worden.

Ik weet niet hoe oud je moeder is maar een kind van 2 waar je de hele tijd achteraan moet rennen kan ook flink veel energie kosten.

Woont je moeder alleen?

Sommige mensen koken dan niet meer goed voor zich zelf. Dat vinden ze de moeite niet als ze niet meer voor een gezin hoeven te koken. Daardoor kan ze ook afvallen.
Je moeder gaat morgen naar de huisarts, die zal wel uitzoeken of het een gewoon griepje is (waar dit mij sterk aan doet denken) of dat er een reden is voor verder onderzoek. Ik zou me ondertussen niet te veel zorgen maken en zo mogelijk je moeder een beetje verwennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven