Gezondheid alle pijlers

De hele dag boeren!

28-04-2011 20:12 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forum dames, ik zoek hulp!

Ik ben nu al een hele week aan het boeren, en niet zo'n beetje ook. De hele dag loop ik rond als het kleine zusje van Gerard Joling, het maakt niet uit wanneer en waar, ik moet en zal ontluchten.

En nou weet ik ook wel dat dit geen gigantisch "oh-nee-mijn-wereld-stort-in!" probleem is, maar ik kan het niet tegen houden. Inhouden is geen optie, daar word ik alleen maar misselijk van. Ik sta zelfs 's ochtends misselijk op.

Discreet in mijn mond boeren is ook geen succes, dat probeerde ik vanmiddag in de rij van de kassa (ik hield het echt niet meer), en het klonk wel alsof ik een stel parende brulkikkers in mijn mond gevangen hield. Ik heb maar heel verbaasd om me heen gekeken, maar ik schaamde me kapot!

Iemand tips, ideeën waar het vandaan komt? Eten en drinken wat ik kan vermijden? Ik voel me op dit moment namelijk niet erg charmant...
Lang leve Google: http://www.spijsvertering.info/tips-bij ... en/boeren/
Zwanger? Ik had dat namelijk tijdens mijn zwangerschap.
Heb je al rennies oid geprobeerd?

Cola drinken helpt ook, en dan alle lucht er even flink uitgooien
Ik ben vorige week bij de kno arts geweest met oa deze klacht, hij zei dat het waarschijnlijk door overtollig maagzuur komt. Maagzuurremmers gehad om te kijken of mijn klachten afnemen. Heb overigens nog meer klachten hoor.
ps, bij mij zijn het ook boeren a la joling en gordon. En dan om de halve minuut in de piekuren!
Ik heb Rennies en Domperidon al geprobeerd, maar die hielpen niet echt. Ik heb ook niet echt een opgeblazen gevoel (behalve als ik ze inhoud), raar genoeg. Alleen dat geboer

Zwanger ben ik niet (jammer genoeg), net ongesteld geweest!

Ik heb zelf ook al wat gegoogled, maar het wordt vaak in combinatie met andere symptomen genoemd, symptomen die ik allemaal niet heb, behalve het misselijk worden als ik ze te lang inhoud.
Dubbel.

Het forum knalt er bij mij telkens uit, bij jullie ook?
Heb je toevallig veel komkommer of augurk gegeten? mijn vader had dit altijd na het eten van een van deze dingen. afhankelijk van de hoeveelheid duurde het boeren dan een aantal uren tot een aantal dagen. Niets hielp behalve het niet eten van komkommer en augurk
Erger u niet, verwonder u slechts!
Venkelthee drinken, gewoon te koop bij de supermarkt (iig heeft AH die thee in 't eigen-merk assortiment zitten). Zorgt voor minder oprispingen, minder boeren en minder winderigheid.
Voel je je ook opgeblazen?

maagpijn??
Kauw je veel kauwgom?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb ook geen opgeblazen gevoel of misselijk/buikpijn. Wel last van keelklachten, schorheid. Had zelf ook zoiets bij de kno arts: maagzuur?!?!!? Hij zei dat als je snachts ligt je maagzuur terug kan lopen (zonder pootjes;)) en daar kan je overdag last van hebben.

Hier ging ie er ook steeds uit.
Ik heb het laatste jaar heel veel last van boeren als ik paksoi of prei eet.

Echt heel vervelend.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
naar de dokter, het kan van alles zijn
Slokdarmontsteking? Boeren, misselijk, geen last van je maagzuur maar dat heb je wel...snappie?? 's Ochtends sta je misselijk op omdat het maagzuur dan terugloopt, maar dat voel je niet. Heel irritant. Maagbeschermers en nog speciale zakjes om je slokdarm, maag en darmen te beschermen helpen goed na een paar dagen. Naar de huisarts en bloed laten prikken zou ik zeggen. Google er maar eens op.
Hoihoi,

ik ben logopediste en behandel regelmatig patienten die door de internist worden gestuurd met aerofagie of supragastrisch opboeren. Hier wordt boeren ook vaak door veroorzaakt maar is nog redelijk onbekend.

Nou is aerofagie wel iets wat door logopediste behandeld wordt, maar is wel vrij nieuw in logo-land. Ik zit nu in een werkgroep aerofagie met een aantal logopedisten uit Amsterdam, Utrecht, Hilversum, Schiedam en zelf werk ik in Rotterdam.

Als het aerofagie is, dan slik je letterlijk teveel lucht mee bij het eten of drinken.

Bij supra-gastrisch opboeren is het een verkeerde spanning of gewoonte waardoor lucht de slokdarm in wordt gezogen of geperst en waarna het weer wordt uitgeboerd.

Maar dit is pas vast te stellen na een grondigere anamnese.

Succes!
Ik heb het ook vaak, bij mij komt het door verkeerd ademen. Heb wat last van hyperventilatie. Maar zoals hierboven geschreven is, het kan vanalles zijn.
Verkeerd ademen/hyperventilatie is inderdaad iets wat supragastrisch opboeren veroorzaakt.

Ademhalingsoefeningen zijn dan inderdaad een onderdeel van de therapie.

Hyperventilatie hoef je trouwens niet altijd door te hebben, kan je ook onbewust doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven