aubergine mousse

29-04-2011 09:32 11 berichten
Ik heb hier een pot gegrilde aubergine staan.

Daar wil ik graag de griekse mousse van maken.

Met google wel wat recepten gevonden maar ik ga liever op de smaak van jullie af

(recept van smulweb heb ik gister gemaakt,was niet helemaal zoals ik bedoelde)

Dus jullie suggesties zijn van harte welkom!
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je van die grutsel die je op een toastje smeert?

In dat geval, pureren met knoflook, olijfolie, peper en zout naar smaak.
Ja dat bedoel ik..

Bij onze griek eet je dit als voor of bijgerecht.

Ik heb al ontdekt dat er dan olijven en tomaat doorzit.

Straks even een beetje klaarmaken en proeven maar
mijn (familie)recept is met vers gegrilde aubergines, ik weet niet of er in het potje ook iets anders zit (qua conserveermiddelen met een smaakje oid). Maar goed, ik maak het altijd met lenteuitjes, flink wat olijfolie, citroensap, zout en peper en peterselie. Alles in de keukenmachine fijnmalen en klaar.
Ik maak het met Griekse yoghurt, zo'n 125 ml. Eerst de aubergines (vers) in de oven laten garen (30 minuten) dan een sjalotje in de blender, met een teentje knoflook, de aubergine pellen, en erbij in de blender. Als alles gepureerd is, de Griekse yoghurt erbij, snufje cayennepeper, en klaar!
Aan de rechterkant is een auberginedip uit een heerlijk Grieks kookboek. Ik wil straks wel het recept erbij pakken.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dat zou fijn zijn MV.

Ik heb net het recept van Stabilo Boss gemaakt,ik mis toch wat.

Straks naar de winkel,neem ik gelijk griekse yoghurt mee.
quote:coeberghmetijs schreef op 29 april 2011 @ 13:32:

Dat zou fijn zijn MV.

Ik heb net het recept van Stabilo Boss gemaakt,ik mis toch wat..Citroensap denk ik. Was ik vergeten.
Nou ik heb toch gesmuld hoor

Ik had een sjalot fijngesnipperd,olijven fijn gesneden en een stukje rode paprika heel fijn gesneden.Daarbij knoflook,peper en zout,olijfolie en verse peterselie en een beetje citroensap.
Verse gegrilde aubergines, wat knoflook op het eind even meegrillen, in de keukenmachine met olijfolie, peterselie en een flinke schep harissa. Op smaak brengen met zout.

Deze doet 't wel voor mij!
quote:coeberghmetijs schreef op 30 april 2011 @ 10:13:

Nou ik heb toch gesmuld hoor

Ik had een sjalot fijngesnipperd,olijven fijn gesneden en een stukje rode paprika heel fijn gesneden.Daarbij knoflook,peper en zout,olijfolie en verse peterselie en een beetje citroensap.Ik ben niet zo van de aubergine, maar dit klinkt toch wel lekker, en de foto van MV doet mij ook wel watertanden . . . . . misschien, in een dappere bui, volgende keer als er proefkonijnen over de vloer zijn. Is te veel voor mij in mijn alleentje . . . . . . . .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven