Thuisstudies .. Wie??
dinsdag 19 april 2011 om 21:12
Ongetwijfeld dat er al een onderwerp over bestaat, maar ik kan het hier niet terugvinden en ik weet ook niet hoe ik moet zoeken op het forum naar onderwerpen.
Waar ik benieuwd naar ben is of jullie ervaringen hebben met thuisstudies van de NTI, NHA, LOI of andere instanties. Zo ja, welke instantie, ben je geslaagd, welke opleiding volgde je, en kon je er uiteindelijk ook wat mee? Wat vond je van de begeleiding van de instantie en vind je het achteraf je geld waard? Waren de boeken up-to-date en heb je examen gedaan en ging dat goed?
Ik ben benieuwd naar al jullie verhalen!
Waar ik benieuwd naar ben is of jullie ervaringen hebben met thuisstudies van de NTI, NHA, LOI of andere instanties. Zo ja, welke instantie, ben je geslaagd, welke opleiding volgde je, en kon je er uiteindelijk ook wat mee? Wat vond je van de begeleiding van de instantie en vind je het achteraf je geld waard? Waren de boeken up-to-date en heb je examen gedaan en ging dat goed?
Ik ben benieuwd naar al jullie verhalen!
dinsdag 26 april 2011 om 21:46
woensdag 27 april 2011 om 12:36
Ik volg een MBO-opleiding via de LOI en ik vind de opleiding leuk, maar de LOI als organisatie vind ik echt vreselijk. Ik krijg echt totaal geen begeleiding, moet om de haverklap bij de klantenservice aan de telefoon hangen omdat dingen in de stof niet kloppen etc. Bovendien vertelden ze me een paar maanden nadat ik gestart was met de opleiding opeens dat de stof voor de opleiding nog niet af was, wat betekent dat ik de opleiding niet versneld kan doen, zoals ik had aangegeven. Ehh..dat had ik graag van tevoren weten! Nu kreeg ik opeens het bericht dat ik geen examens meer hoef te maken (!), ik hoef alleen wat inzendopdrachten in te sturen om vakken af te sluiten! Echt bizar. En wel maandelijks flink wat geld incasseren!
Maar om even ontopic te blijven: Mocht je kiezen voor een thuisopleiding (wat op zich prima te doen is als je genoeg motivatie en wilskracht hebt) kijk dan van tevoren heel goed wáár je de opleiding wilt volgen. Succes!
Maar om even ontopic te blijven: Mocht je kiezen voor een thuisopleiding (wat op zich prima te doen is als je genoeg motivatie en wilskracht hebt) kijk dan van tevoren heel goed wáár je de opleiding wilt volgen. Succes!
woensdag 27 april 2011 om 19:55
woensdag 27 april 2011 om 20:42
hoi,
ik volg een mbo studie doktersassistente via de NHA.
pittig maar wel te doen met 3 kinderen!
contact met mede studenten via:
http://car.messageboard.nl/43473/index.php
dit verloopt dan wel wat gezelliger!
maar toch zoek ik nog wat mede studenten en ervaringen want zelf vind ik het prettiger om regulier onderwijs te volgen maar helaas kan ik dit niet combineren.
het komt wel op dicipline neer, heb mezelf al betrapt op uitstel, maar tot nu toe geen afstel!
maak een goed tijdsschema en als je dit volgt komt t allemaal goed!
contact met mede studenten via:
http://car.messageboard.nl/43473/index.php
dit verloopt dan wel wat gezelliger!
maar toch zoek ik nog wat mede studenten en ervaringen want zelf vind ik het prettiger om regulier onderwijs te volgen maar helaas kan ik dit niet combineren.
het komt wel op dicipline neer, heb mezelf al betrapt op uitstel, maar tot nu toe geen afstel!
maak een goed tijdsschema en als je dit volgt komt t allemaal goed!
woensdag 27 april 2011 om 20:47
@londoner; ik heb bij de keuze vele fora's bezocht over verschillende thuisstudie aanbieders en ik kom vaak zulke klachten tegen over de LOI.
tot nu toe heb ik geen klachten over de NHA gelukkig!
ook bij het minesterie van onderwijs telefonisch navraag gedaan en daar waren de klachten over NHA gering. kijk ook eens bij kassa, hoewel ik altijd vind dat de klachten die ik daar lees wel erg negatief zijn, daar geloof ik niet alles van..
succes, ik hoop dat je de opleiding alsnog goed kunt afronden.
tot nu toe heb ik geen klachten over de NHA gelukkig!
ook bij het minesterie van onderwijs telefonisch navraag gedaan en daar waren de klachten over NHA gering. kijk ook eens bij kassa, hoewel ik altijd vind dat de klachten die ik daar lees wel erg negatief zijn, daar geloof ik niet alles van..
succes, ik hoop dat je de opleiding alsnog goed kunt afronden.
woensdag 27 april 2011 om 21:47
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt, ik heb de opleiding medewerker personeelszaken besteld bij de NHA. Ik weet alleen niet wat de levertijd is, maar ik hoop zsm want ik heb nu ook wel heel veel zin om er aan te beginnen.
Ik heb net als fieke heel veel gegoogled op ervaringen, klachten e.d. over de LOI, NHA en NTI. Studieplan viel af voor mij want ik wil wel begeleiding. Maar ervaringen blijven welkom!
Ik heb net als fieke heel veel gegoogled op ervaringen, klachten e.d. over de LOI, NHA en NTI. Studieplan viel af voor mij want ik wil wel begeleiding. Maar ervaringen blijven welkom!
zaterdag 30 april 2011 om 14:28
[quote]fieke30 schreef op 27 april 2011 @ 20:42:
hoi,
[quote]
Ik heb me vandaag ingeschreven voor de mbo studie doktersassistent bij de nha! Ben heel erg benieuwd en heb zin om te beginnen... hoe vind jij dat de huiswerkbegeleiding is enz? en is de stof een beetje van deze tijd?
hoi,
[quote]
Ik heb me vandaag ingeschreven voor de mbo studie doktersassistent bij de nha! Ben heel erg benieuwd en heb zin om te beginnen... hoe vind jij dat de huiswerkbegeleiding is enz? en is de stof een beetje van deze tijd?
zaterdag 30 april 2011 om 14:30
zaterdag 30 april 2011 om 14:44
Ik heb donderdagavond even gebeld en ze vertelden me inderdaad dat het al verzonden was. Helaas moest ik werken en kon het pakket dus niet in ontvangst nemen en vandaag werken ze niet. Dus maandag wordt het opnieuw aangeboden en dan hoop ik dat de buurvrouw thuis is zodat ik het niet daarna zelf nog op het postkantoor hoef op te halen. Jammer dat je geen apart verzendadres in kunt vullen op de site.
Doktersassistent, dat lijkt me ook leuk om te doen! Laat me weten wat je ervan vind als je het pakket thuis hebt en wat je eerste indrukken zijn, ben heel benieuwd!!
Doktersassistent, dat lijkt me ook leuk om te doen! Laat me weten wat je ervan vind als je het pakket thuis hebt en wat je eerste indrukken zijn, ben heel benieuwd!!
zaterdag 30 april 2011 om 15:30
Ow dat is balen! wil je lekker beginnen en kijken wat het allemaal is, ben je niet thuis haha
Hopen dat het maandag goed gaat en je buurvrouw thuis is!
Ik ben volgende week op 1 dag na vrij! heeerlijk!
Ja ik laat wel weten wat ik ervan vindt! het is compleeeeet wat anders dan ik nu doe maar met alle bezuinigingen bij defensie neem ik liever het zekere voor het onzekere...
Wat mij best heeft verbaasd in de voorbereiding op welke opleiding ik zou willen doen is dat het beroep doktersassistent zo breed in te vullen is.. je kunt er best wat kanten mee op, dus ook dat spreekt me wel aan. het is niet zo dat je persee bij een huisarts kunt werken
Hopen dat het maandag goed gaat en je buurvrouw thuis is!
Ik ben volgende week op 1 dag na vrij! heeerlijk!
Ja ik laat wel weten wat ik ervan vindt! het is compleeeeet wat anders dan ik nu doe maar met alle bezuinigingen bij defensie neem ik liever het zekere voor het onzekere...
Wat mij best heeft verbaasd in de voorbereiding op welke opleiding ik zou willen doen is dat het beroep doktersassistent zo breed in te vullen is.. je kunt er best wat kanten mee op, dus ook dat spreekt me wel aan. het is niet zo dat je persee bij een huisarts kunt werken
zondag 1 mei 2011 om 09:59
Ik studeer psychologie aan de Open
Universiteit en ik ben er erg over te spreken. Kwaliteit van de stof is erg goed, begeleiding ook. Had ik dat maar jaren eerder geweten
Vergt wel veel planning naast werk en gezin en ik zit regelmatig op mijn studiekamertje terwijl ik eigenlijk bij mijn gezin wil zijn. Maar ja, je moet er wat voor over hebben!
Universiteit en ik ben er erg over te spreken. Kwaliteit van de stof is erg goed, begeleiding ook. Had ik dat maar jaren eerder geweten
Vergt wel veel planning naast werk en gezin en ik zit regelmatig op mijn studiekamertje terwijl ik eigenlijk bij mijn gezin wil zijn. Maar ja, je moet er wat voor over hebben!
zondag 1 mei 2011 om 10:08
IK doe ook de opleiding toegepaste psychologie via het NTI ik moet zeggen dat het erg pittig is en veel verslagen maken er word op alles gelet ze zijn erg streng ik doe het naast 32 uur werken en huishouden dus ik vind het wel zwaar, maar verder zijn de boeken van goede kwaliteit en de begeleiding ook.
zondag 1 mei 2011 om 13:36
zondag 1 mei 2011 om 19:02
zondag 1 mei 2011 om 21:12
Ik studeer ook via de OU (Psychologie) en ze vragen tijdens de tentamens (zijn meestal meerkeuze) ontzettend naar details. Je moet echt het boek wel goed gelezen en samengevat hebben om het te halen is mijn ervaring. Maar dat is ook juist wel goed. Meerkeuze lijkt misschien makkelijk maar ze vragen dan bijvoorbeeld: welke reden wordt in het boek NIET gegeven voor het ontstaan van ....
Nou dat weet je dus alleen als je de redenen die ze wél noemen goed kent.
Verder ben ik over het niveau van de OU heel erg te spreken. Je moet alleen wel ontzettend veel discipline hebben om steeds je boeken er maar weer bij te pakken want er is niemand die je er naar vraagt als je na een half jaar nog geen tentamen inplant.
Nou dat weet je dus alleen als je de redenen die ze wél noemen goed kent.
Verder ben ik over het niveau van de OU heel erg te spreken. Je moet alleen wel ontzettend veel discipline hebben om steeds je boeken er maar weer bij te pakken want er is niemand die je er naar vraagt als je na een half jaar nog geen tentamen inplant.
zondag 1 mei 2011 om 22:35
Nee het is echt allemaal zelf-studie. Je besteld een vak en dan krijg je alle boeken/readers/dvd's etc die daarbij horen en toegang tot Blackboard voor dat vak. Daar vind je dan vaak nog opdrachten, oefententamens en een discussieforum. Dan ga je aan de slag en als je denkt dat je wel zo'n beetje alles weet plan je je tentamen in (kan voor de meeste vakken op elk moment, alleen een paar vakken hebben vaste tentamendata).
Er zijn wel een aantal vakken met bijeenkomsten die niet verplicht zijn (en een enkele met verplichte bijeenkomsten) maar daar ben ik zelf nog nooit heen geweest, ik hou er niet zo van.
Maar je moet dus zelf een planning maken en uitzoeken hoe jij het beste de stof opneemt, dat is voor iedereen natuurlijk anders en er is niet een vaststaande manier. Het vergt dus behoorlijk veel zelfstandigheid en discipline. Voor mij werkt het perfect en het is echt heel handig te combineren met werk of andere bezigheden.
Er zijn wel een aantal vakken met bijeenkomsten die niet verplicht zijn (en een enkele met verplichte bijeenkomsten) maar daar ben ik zelf nog nooit heen geweest, ik hou er niet zo van.
Maar je moet dus zelf een planning maken en uitzoeken hoe jij het beste de stof opneemt, dat is voor iedereen natuurlijk anders en er is niet een vaststaande manier. Het vergt dus behoorlijk veel zelfstandigheid en discipline. Voor mij werkt het perfect en het is echt heel handig te combineren met werk of andere bezigheden.
maandag 2 mei 2011 om 08:52
Ik heb nu 10 modules binnen van de propedeuse, de laatste 4 hoop ik voor eind augustus af te ronden. En dan wil ik daarna het het 2e en 3e jaar ook echt binnen twee jaar halen. Dan ben ik namelijk precies binnen 10 jaar nadat ik begonnen ben met studeren (ooit in 2003 maar een heel andere studie aan de gewone uni, niet afgemaakt dus) klaar en krijg ik geld terug van de IB-groep wat ik al had afgelost (studiefinanciering en OV van die jaren dat ik op de gewone uni heb gestudeerd).
Hoever ben jij?
Hoever ben jij?
maandag 2 mei 2011 om 22:01