Gezondheid alle pijlers

Problemen met doorslapen.

01-05-2011 12:34 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd (afgelopen maanden, met ups en downs) slaap ik slecht, ik heb geen moeite met inslapen (val als een blok in slaap), maar vervolgens word ik rond een uur of 3/4 wakker, ga even naar het toilet, en kan dan niet meer in slaap komen. Meestal lig ik dan tot een uurtje of 6 wakker. Ik ben iemand die normaal gesproken haar 8 of 9 uur slaap echt wel nodig heeft. Droom ook veel en intens, heb regelmatig nachtmerries. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd (steeds rond dezelfde tijd naar bed gaan, 's avonds de tijd nemen om tot rust te komen voordat ik ga slapen, homeopatisch melatonine pilletje half uur voor het slapen gaan), maar ik blijf wakker liggen 's nachts. Herkennen jullie mijn probleem en hebben jullie misschien tips/adviezen om beter door te slapen? Alvast bedankt!
Nee ik heb wel dat ik nachten niet kan slapen maar wat jij hebt, dat je wel in slaap valt maar niet doorslaapt heb ik niet.

Is het een idee om minder te drinken in de avond zodat je niet wakker wordt van dat je naar het toilet moet?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Laat je bloeddruk eens nakijken.
quote:Mylene_Valerie schreef op 01 mei 2011 @ 12:44:

Nee ik heb wel dat ik nachten niet kan slapen maar wat jij hebt, dat je wel in slaap valt maar niet doorslaapt heb ik niet.

Is het een idee om minder te drinken in de avond zodat je niet wakker wordt van dat je naar het toilet moet?

Het helpt wel als ik echt drastisch minder drink, dan moet ik later in de nacht naar het toilet. Als ik normaal drinkt, en niet kort voordat ik ga slapen, dan moet ik er rond 3 uur uit en dan weer rond een uur of 8 (als ik tenminste kan uitslapen). Héél af en toe slaap ik in één keer door tot 7 uur zonder naar het toilet te hoeven, maar dat is alleen als ik echt heel moe ben...

Ben dus jaloers op mensen die gaan slapen en de volgende ochtend pas weer wakker worden, dat lijkt me heerlijk!
quote:Gravinnetje schreef op 01 mei 2011 @ 12:56:

Laat je bloeddruk eens nakijken.

Echt?

Kan dat wat ermee te maken hebben?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem, al járen, maar ik slaap wel wat eerder in dan 6 uur.

Mijn bloeddruk is over het algemeen laag.
quote:Vilma schreef op 01 mei 2011 @ 12:58:

[...]

Echt?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem, al járen, maar ik slaap wel wat eerder in dan 6 uur.

Mijn bloeddruk is over het algemeen laag.Ben ook benieuwd wat het er mee te maken kan hebben. Mijn bloeddruk wordt regelmatig gemeten omdat ik bloeddonor ben, en hij is steeds goed, dus dat lijkt me bij mij niet het probleem...
quote:Vilma schreef op 01 mei 2011 @ 12:58:

[...]

Echt?

Mijn bloeddruk is over het algemeen laag.Ja dat kan er mee te maken hebben maar niet als je al jaren dit probleem hebt. Wel als het ineens op komt zetten in combinatie met heftig dromen. En natuurlijk zijn er nog meer symptomen, maar even laten meten kan geen kwaad natuurlijk.
Een homeopathisch melatonine-pilletje nog wel

Maar even serieus: eentje doet niet zoveel. Ik neem er 15-20 en dan slaap ik prima.
En als ik 's nachts wakker word (kind, dus dat gebeurt nogal eens) neem ik weer een handje. Ik ben zo blij dat ik ze ontdekt heb, ik was zo langzamerhand op van het slaapgebrek. Inmiddels gaat het weer stukken beter, en slaap ik soms zelfs weer nachten zonder. Het heeft bij mij echt geholpen die negatieve niet-slaap-spiraal te doorbreken.
quote:AlettaJacobs schreef op 01 mei 2011 @ 13:56:

Een homeopathisch melatonine-pilletje nog wel

Maar even serieus: eentje doet niet zoveel. Ik neem er 15-20 en dan slaap ik prima.Haha, nou die van mij doen qua formaat niet onder voor een pilletje of 10 (van die grote capsules die je amper door je keel krijgt), maar ik zal een hogere dosering eens proberen, kijken wat dat doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven