Elke maand hetzelfde

02-05-2011 15:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik post dit omdat ik graag wil weten of er meer vrouwen zijn die dit hebben. Altijd als ik ongesteld moet worden dat voel ik 1 week (soms 2) van te voren al heel slecht. En dan met name psychisch. Ik voel me depressief, angstig en labiel. Ik denk negatief en voel me gewoon heel rot.

Ik heb zowiezo al last van psychische klachten, daar heb ik ook anti depressiva voor. Helaas gaan de pms klachten er dwars door heen. Het is zo vervelend want ik weet nu al dat de komende week weer heel zwaar wordt...

Iemand ervaring?
Pil doorslikken geen optie?
Ervaring ja. Oplossing nee. Ben psychisch ook niet heel erg stabiel maar heb nooit ergens medicijnen voor genomen en ben dat ook niet van plan. Probeer nu mentaal gewoon sterker te worden en hoop dat het wellicht beter word als ik (na 13 jaar) met de pil stop. Ik ben ook al weer op mn hoede want donderdag laatste pil & zondag ongesteld.
Nee als ik de pil doorslik blijft het hetzelfde..het is altijd in de weken voor mijn menstruatie
Bezoekje huisarts n idee?? Zo blijven heeft toch ook geen zin???
quote:pomelooo schreef op 02 mei 2011 @ 15:33:

Nee als ik de pil doorslik blijft het hetzelfde..het is altijd in de weken voor mijn menstruatieDe week voor welke menstruatie?
Verder eens met carenza. typisch iets om te bespreken met de HA.
In de dagen voor mijn menstruatie bedoel ik, maar die dagen duren minimaal een week :(
Maar als je de pil zou doorslikken, heb je toch geen menstruatie??
Ik ben al bij de huisarts geweest maar er is helaa niks tegen te doen...
quote:pomelooo schreef op 02 mei 2011 @ 15:37:

In de dagen voor mijn menstruatie bedoel ik, maar die dagen duren minimaal een week :(Maar als je doorslikt is dat dan misschien twee keer een week per jaar. Of hou je het gevoel nog dan elke maand
Heel herkenbaar. Ik ben een aantal keer van pil veranderd en inheb nu een pil waarbij ik er geen last van heb.

Ga met de ha praten en kijk naar de samenstelling van je pil. Dat kanveel uitmakeb
Ik zou inderdaad je pil even doorlichten met je arts. Zowel mijn zus als ik hadden altijd de Diane 35, nergens last van. Na verloop van tijd heb ik (heel kort) de Microgynon 20 gehad, waarna mijn vriend me vriendelijk verzocht daarmee te stoppen. Ikwm as een hormoonbom die continu op klappen stond. Ook mijn zus, zo bleek later, werd in het half jaar dat ze die gebruikte zowat suicidaal.
Ik heb precies hetzelfde.

Bij mij is het opgeknapt door:

- geen enkele hormonale anti-conceptie meer te gebruiken, dus ook niet een heel lichte pil of de mirena. Ik reageer 'allergisch' op hormonen.

- gezonder eten, suikervrij eten.

- meer bewegen (elke dag minimaal 10 km fietsen, meestal 20)

- accepteren dat het zo is

- rekening houden met mijn planning/agenda; dus veel minder plannen in de week voor en de week van mijn menstruatie

- regelmaat en rust; op gezette tijden eten, drinken slapen.

Wie weet heb je wat aan mijn tips! Ik kan er nu prima mee leven, terwijl ik er vroeger wanhopig van werd!
Ik ken het ook.

Ben geswitched van de mycroginon 30 naar de Yasmin en ik slik nu continue. Maar een keer of 4 per jaar een groot rood kruis in mijn agenda. Voor overige psychische onstabiliteit heb ik veel gehad aan RET-therapie. Nu kan ik tenminste een beetje relativeren en aan mijn omgeving melden waar het aan ligt dat ik ga ontploffen.
Is inderdaad iets voor je huisarts, maar heb je ook al eens verschillende soorten pillen geprobeerd. De "gewone" pil (mycroginon 30) daar kon ik namelijk ook niet tegen. Ik ben van mijn leven nog nooit zo ontzettend emotioneel en lichtgeraakt geweest. Elke maand opnieuw. Toen heb ik een een lichtere variant gekregen en dat was een wereld van verschil. Was mijn man ook blij mee
als je nu al weet dat het volgende week heel zwaar wordt dan wordt het ook zwaar. Andere pil kan helpen. Bewegen helpt ook, en het schijnt dat melkproducten (vette) ook helpen
hmm..dit is zeer herkenbaar.

Bij mij begint ongeveer 1week van te voren de hoofdpijn op te zetten, en dat blijft dan een zeurende pijn, en voel me opgeblazen.

Ik word snel moe, en heb dan weinig zin om dingen te doen, ik word emotioneel, heb heel snel last van huilen en of woede-aanvallen..en ga super veel slapen. En de eerste 4 dagen kost het me moeite om te bewegen, het opgeblazen gevoel word iets minder..maar de eerste 4/5 dagen zou ik het liefst de hele dag op een stoel zitten en niet bewegen..en na de 5e dag gaat het meestal iets beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven