Elke maand hetzelfde
maandag 2 mei 2011 om 15:27
Hallo allemaal,
ik post dit omdat ik graag wil weten of er meer vrouwen zijn die dit hebben. Altijd als ik ongesteld moet worden dat voel ik 1 week (soms 2) van te voren al heel slecht. En dan met name psychisch. Ik voel me depressief, angstig en labiel. Ik denk negatief en voel me gewoon heel rot.
Ik heb zowiezo al last van psychische klachten, daar heb ik ook anti depressiva voor. Helaas gaan de pms klachten er dwars door heen. Het is zo vervelend want ik weet nu al dat de komende week weer heel zwaar wordt...
Iemand ervaring?
ik post dit omdat ik graag wil weten of er meer vrouwen zijn die dit hebben. Altijd als ik ongesteld moet worden dat voel ik 1 week (soms 2) van te voren al heel slecht. En dan met name psychisch. Ik voel me depressief, angstig en labiel. Ik denk negatief en voel me gewoon heel rot.
Ik heb zowiezo al last van psychische klachten, daar heb ik ook anti depressiva voor. Helaas gaan de pms klachten er dwars door heen. Het is zo vervelend want ik weet nu al dat de komende week weer heel zwaar wordt...
Iemand ervaring?
maandag 2 mei 2011 om 15:30
Ervaring ja. Oplossing nee. Ben psychisch ook niet heel erg stabiel maar heb nooit ergens medicijnen voor genomen en ben dat ook niet van plan. Probeer nu mentaal gewoon sterker te worden en hoop dat het wellicht beter word als ik (na 13 jaar) met de pil stop. Ik ben ook al weer op mn hoede want donderdag laatste pil & zondag ongesteld.
maandag 2 mei 2011 om 15:39
maandag 2 mei 2011 om 16:01
Ik zou inderdaad je pil even doorlichten met je arts. Zowel mijn zus als ik hadden altijd de Diane 35, nergens last van. Na verloop van tijd heb ik (heel kort) de Microgynon 20 gehad, waarna mijn vriend me vriendelijk verzocht daarmee te stoppen. Ikwm as een hormoonbom die continu op klappen stond. Ook mijn zus, zo bleek later, werd in het half jaar dat ze die gebruikte zowat suicidaal.
maandag 2 mei 2011 om 16:10
Ik heb precies hetzelfde.
Bij mij is het opgeknapt door:
- geen enkele hormonale anti-conceptie meer te gebruiken, dus ook niet een heel lichte pil of de mirena. Ik reageer 'allergisch' op hormonen.
- gezonder eten, suikervrij eten.
- meer bewegen (elke dag minimaal 10 km fietsen, meestal 20)
- accepteren dat het zo is
- rekening houden met mijn planning/agenda; dus veel minder plannen in de week voor en de week van mijn menstruatie
- regelmaat en rust; op gezette tijden eten, drinken slapen.
Wie weet heb je wat aan mijn tips! Ik kan er nu prima mee leven, terwijl ik er vroeger wanhopig van werd!
Bij mij is het opgeknapt door:
- geen enkele hormonale anti-conceptie meer te gebruiken, dus ook niet een heel lichte pil of de mirena. Ik reageer 'allergisch' op hormonen.
- gezonder eten, suikervrij eten.
- meer bewegen (elke dag minimaal 10 km fietsen, meestal 20)
- accepteren dat het zo is
- rekening houden met mijn planning/agenda; dus veel minder plannen in de week voor en de week van mijn menstruatie
- regelmaat en rust; op gezette tijden eten, drinken slapen.
Wie weet heb je wat aan mijn tips! Ik kan er nu prima mee leven, terwijl ik er vroeger wanhopig van werd!
maandag 2 mei 2011 om 16:16
Ik ken het ook.
Ben geswitched van de mycroginon 30 naar de Yasmin en ik slik nu continue. Maar een keer of 4 per jaar een groot rood kruis in mijn agenda. Voor overige psychische onstabiliteit heb ik veel gehad aan RET-therapie. Nu kan ik tenminste een beetje relativeren en aan mijn omgeving melden waar het aan ligt dat ik ga ontploffen.
Ben geswitched van de mycroginon 30 naar de Yasmin en ik slik nu continue. Maar een keer of 4 per jaar een groot rood kruis in mijn agenda. Voor overige psychische onstabiliteit heb ik veel gehad aan RET-therapie. Nu kan ik tenminste een beetje relativeren en aan mijn omgeving melden waar het aan ligt dat ik ga ontploffen.
maandag 2 mei 2011 om 16:24
Is inderdaad iets voor je huisarts, maar heb je ook al eens verschillende soorten pillen geprobeerd. De "gewone" pil (mycroginon 30) daar kon ik namelijk ook niet tegen. Ik ben van mijn leven nog nooit zo ontzettend emotioneel en lichtgeraakt geweest. Elke maand opnieuw. Toen heb ik een een lichtere variant gekregen en dat was een wereld van verschil. Was mijn man ook blij mee
maandag 2 mei 2011 om 16:46
hmm..dit is zeer herkenbaar.
Bij mij begint ongeveer 1week van te voren de hoofdpijn op te zetten, en dat blijft dan een zeurende pijn, en voel me opgeblazen.
Ik word snel moe, en heb dan weinig zin om dingen te doen, ik word emotioneel, heb heel snel last van huilen en of woede-aanvallen..en ga super veel slapen. En de eerste 4 dagen kost het me moeite om te bewegen, het opgeblazen gevoel word iets minder..maar de eerste 4/5 dagen zou ik het liefst de hele dag op een stoel zitten en niet bewegen..en na de 5e dag gaat het meestal iets beter.
Bij mij begint ongeveer 1week van te voren de hoofdpijn op te zetten, en dat blijft dan een zeurende pijn, en voel me opgeblazen.
Ik word snel moe, en heb dan weinig zin om dingen te doen, ik word emotioneel, heb heel snel last van huilen en of woede-aanvallen..en ga super veel slapen. En de eerste 4 dagen kost het me moeite om te bewegen, het opgeblazen gevoel word iets minder..maar de eerste 4/5 dagen zou ik het liefst de hele dag op een stoel zitten en niet bewegen..en na de 5e dag gaat het meestal iets beter.