Sushi
donderdag 10 januari 2008 om 15:37
Hallo
ik heb thuis wel een boekje over het maken van sushi, maar het lijkt me allemaal zo ingewikkeld. Bovendien met ingredienten, waarvan ik niet eens weet waar te kopen.
Ik vind Sushi wel erg lekker. Dus, mijn vraagjes:
- heeft iemand wel eens sushi gemaakt (zoja, welke en hoe)
- wat is een mákkelijk sushi recept
(ziet er ook leuk uit he? )
ik heb thuis wel een boekje over het maken van sushi, maar het lijkt me allemaal zo ingewikkeld. Bovendien met ingredienten, waarvan ik niet eens weet waar te kopen.
Ik vind Sushi wel erg lekker. Dus, mijn vraagjes:
- heeft iemand wel eens sushi gemaakt (zoja, welke en hoe)
- wat is een mákkelijk sushi recept
(ziet er ook leuk uit he? )
Later is nu
donderdag 10 januari 2008 om 18:23
Als je wasabi niet kent, proef een nippeltje van een nippeltje want het is erg heet. Je gebruikt er al te snel te veel van. Ienimini toefje in sojasaus is lekker, goed doorroeren. Beetje in de sushi ook lekker omdat je verder geen kruiden hebt. Maar weet van te voren hoe heet het is en waarvan je houdt want anders kan je zo alleen maar blussen met water.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 10 januari 2008 om 20:35
Turbo-sushi à la Moppetoet:
Bereid de rijst volgens de aanwijzingen. Bekleed een ovenschaaltje met een vel zeewier. Schep hier de helft van de rijst in, met natte handen aandrukken. Rauwe zalm erop. Rest van de rijst erop leggen. Nog een zeewiervel bovenop leggen en aandrukken. Af laten koelen en in blokjes snijden.
Ook lekker: nemo-sushi.
Bereid de rijst volgens de aanwijzingen. Bekleed een ovenschaaltje met een vel zeewier. Schep hier de helft van de rijst in, met natte handen aandrukken. Rauwe zalm erop. Rest van de rijst erop leggen. Nog een zeewiervel bovenop leggen en aandrukken. Af laten koelen en in blokjes snijden.
vrijdag 11 januari 2008 om 13:20
quote:moppetoet schreef op 10 januari 2008 @ 20:35:
[afbeelding]
(ben me nu aan het afvragen hoe ik dat kan maken zonder marsepein, want dat is vast niet lekker op sushi.)
goed idee trouwens, je turbo-sushi! Ga ik de volgende keer ook eens doen!
[afbeelding]
(ben me nu aan het afvragen hoe ik dat kan maken zonder marsepein, want dat is vast niet lekker op sushi.)
goed idee trouwens, je turbo-sushi! Ga ik de volgende keer ook eens doen!
vrijdag 11 januari 2008 om 13:34
Als je op www.vidoejug.com op sushi zoekt hebben ze filmpjes over het maken (en correct eten) van sushi. Erg leuke site trouwens, met allemaal 'how to' filmpjes
maandag 9 mei 2011 om 11:32
Dit topic even up, omdat ik een vraagje heb over wat te serveren BIJ sushi.
Vrijdag a.s. krijg ik een aantal vriendinnen te eten en ik heb beloofd sushi te maken. Heb ik al eerder gedaan, dus dat komt wel goed. Nu houdt één van de meiden echter niet van sushi, dus ik wil er nog wel iets anders bij maken. Verder dan Yakitori-spiesjes kom ik echter niet...
Hopelijk hebben jullie tips van leuke gerechtjes die ik bij de sushi kan serveren, zonder dat het helemaal uit de (Japanse) toon valt.
Vrijdag a.s. krijg ik een aantal vriendinnen te eten en ik heb beloofd sushi te maken. Heb ik al eerder gedaan, dus dat komt wel goed. Nu houdt één van de meiden echter niet van sushi, dus ik wil er nog wel iets anders bij maken. Verder dan Yakitori-spiesjes kom ik echter niet...
Hopelijk hebben jullie tips van leuke gerechtjes die ik bij de sushi kan serveren, zonder dat het helemaal uit de (Japanse) toon valt.