Gemeen zijn

04-05-2011 11:13 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben een aantal jaar terug stelselmatig heel verkeerd behandeld door mijn vriend. Heb zin om iets gemeens terug te doen. Hebben jullie dat ook wel eens?

Ik krijg deze gemene grijns niet van m'n gezicht. normaal ben ik zo lief... :P
Ga op boksen ofzo en neem een foto van hem mee.
Je vriend? je ex bedoel je?
En wat wil je hier mee?

Heeft hij je serieus iets aan gedaan? Of was het geplaag..

Wat een raar topic..
Ja gelukkig mijn EX. Boeha. Thank god.
Het is al een paar jaar geleden en nu komen die gemene gevoelens opeens naar boven? Snap 't niet zo.
Nee even serieus. Hij heeft me heel erg naar behandeld. Ik heb het altijd laten rusten en ik heb een heel nieuw leven opgebouwd. Dat gaat nu goed. Maar ik heb opeens de kriebels om hem nog een sneer te geven, om hem ook even iets naars toe te zenden.. ik weet het niet.
@cappi nou ja, dat heb ik dus ook. Daarom een topic! hebben jullie dit ook wel eens? zo'n achteraf wraak gevoel?
Wat denk je daarmee op te schieten? Je hebt een nieuw leven opgebouwd, geniet daar dan van. Denk dat je jezelf alleen maar voor schut gaat zetten door nu na al die jaren alsnog iets lulligs te gaan doen.
@cappi je hebt gelijk. Ik ga ook niets ondernemen, denk ik.

Maar ik snap niet waar die kriebels opeens vandaan komen.

nu nog iets doen laat misschien ook m'n zwakte zien.. :S
Bekogel zn huis snachts met rotte eieren en W.C. papier. Ben je ook weer van dat gevoel af..

Nee seriously.. Hoe oud ben je? Ik kan me niet voorstellen dat je écht alles hebt verwerkt en dan nóg dit soort gevoelens hebt..
Je bent een aantal jaar terug verkeerd behandeld??? Door je vriend??? En vandaag, opeens, dacht jij 'ik zou wel eens wat terug willen doen.'???

Nou nee, ik heb dat nooit. Als ik me verkeerd behandeld voel door iemand, praat ik meteen met die eimand. Stelselmatig is er dus niet bij. Als het stelselmatig zou worden, zou die vriend allang een ex zijn.

En nu loop je met een 'gemene grijns' rond. Wat heb je dan gedaan?

Normaal ben ik zo lief... Ik houd niet van lief. Ik houd van eerlijk, oprecht en opkomen voor jezelf. Lief in deze context vind ik griezelig. Ik interpreteer het als binnenvetten, slikken tot je niet meer kunt, en dan??
Ah ja, genoegdoening, dat zou ik ook wel willen. Ga ik niet krijgen overigens, behalve dat ie 3 magere maandjes gevangenis heeft gehad in ruil voor jarenlange ellende. Maar gelukkig is ie zelfdestructief dus dat komt uiteindelijk wel goed.

Hoe gemeen moet gemeen zijn? Beetje vervelend of desastreus?
Kennelijk heb je het allemaal nog niet goed verwerkt. Er zijn andere manieren dan wraak om daar alsnog iets mee te doen. Therapie bijvoorbeeld.
quote:kwezel schreef op 04 mei 2011 @ 11:25:

@cappi nou ja, dat heb ik dus ook. Daarom een topic! hebben jullie dit ook wel eens? zo'n achteraf wraak gevoel?

Ja hoor, ik heb heel lang met wraakgevoelens geworsteld nadat m'n eerste vriend me na 7 jaar plots had verlaten voor een ander. Maar ik heb andere manieren gevonden om mijn woede en verdriet achter me te laten. Ik heb hulp gezocht bij een psycholoog.

Ik denk dat je niets opschiet met wraak, omdat het je maar heel even een goed gevoel geeft, en daarna spijt omdat je je hebt laten gaan. Het geeft meer energie om je op jezelf en op iets positiefs te richten.
Ik zou wel genoegdoening willen hebben, maar of ik er zelf actief een rol in wil spelen?

Nah..

Uiteindelijk niet. Ik wil blijven wie ik ben en niet wat iemand van mij denkt te maken.

Hoe hard ik ook uit de tent gelokt tracht te worden. Die poging mislukt hem.

Ik wacht gewoon geduldig af tot hij in zijn eigen kuil valt.
Weet je wat het is met wraak. Je hebt er alleen jezelf mee. De ander lacht je vierkant uit.
De beste wraak is toch nog altijd doorgaan met je leven en niet meer omkijken. Je zegt dat je een leuk leven hebt opgebouwd, maar jij bent wel degene die nog altijd terugdenkt, nog altijd zich benadeeld voelt en nog altijd wraak wil nemen. Misschien is hij jou allang vergeten. Get over it.
Verspilde energie, je zet jezelf alleen voor schut! En als je echt door was gegaan met je leven, en het gaat allemaal goed had je daar geen behoefte aan gehad!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:Maja82 schreef op 04 mei 2011 @ 11:21:

Ga op boksen ofzo en neem een foto van hem mee.Eens! Iets anders heeft geen zin, daar rakel je de boel alleen maar meer mee op! Mep het lekker van je af op zijn foto!
De beste wraak is om héél gelukkig te worden zonder hem. Dát zal hem leren. En daar heb je zelf dan ook een hoop lol van.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:_minny schreef op 04 mei 2011 @ 11:28:

Ah ja, genoegdoening, dat zou ik ook wel willen. Ga ik niet krijgen overigens, behalve dat ie 3 magere maandjes gevangenis heeft gehad in ruil voor jarenlange ellende. Maar gelukkig is ie zelfdestructief dus dat komt uiteindelijk wel goed.

Hoe gemeen moet gemeen zijn? Beetje vervelend of desastreus?Gewoon een beetje onopvallend irritant? Als in iets ongemakkelijk laten zijn ofzo. Ik weet het niet.
"Lady it's your turn now

Just walk the streets with your head up high

Oh baby doesn't that feel right

So put a big smile on your face

You walk on straight

Yeah tell the motherfuckers they were wrong

Isn't this your sweetest revenge

Feels good, hey I told you so"

En zo is het.
Ongemakkelijk? Zoals wat, een soa?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 mei 2011 @ 11:41:

De beste wraak is om héél gelukkig te worden zonder hem. Dát zal hem leren. En daar heb je zelf dan ook een hoop lol van.Amen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven