mijn dag niet hebben

04-05-2011 17:56 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

ten eerste let niet op mijn schrijfwijze want ben dus behoorlijk chagrijnig.

De hele dag gaat alles tegen, kleine dingen steeds maar vandaag de dag kan ik dat niet hebben en irriteer ik me er mateloos aan.

Abonnement met toestel aangevraagd, aangegeven tot misschien wel 10 keer toe dat ik het op wil komen halen en niet wil laten bezorgen. Is alles eindelijk afgerond na wat problemen, krijg ik een mail dat mijn order is verzonden, leuk, gebeld, ja alle orders worden gewoon bij elkaar gedaan om te verzenden, "ik zal kijken of ik je pakketje nog terug kan krijgen" Dus ik erg boos omdat die gene die we ervoor in de telefoontjes spraken aangaf dat dit goed was dat we hem op zouden komen halen. Nu moet ik afwachten tot ze eindelijk bellen of ze hem terug hebben kunnen halen. Ze hebben dit keer aangegeven wel te bellen (deden ze eerst ook maar kwamen ze ook niet na.)

Hier ben ik dus flink chagrijnig om. Nog wat andere dingetjes wat vandaag tegen zit. Ik lijk wel ongesteld, maar ik slik de pil altijd door dus dat kan het niet zijn.

Iemand tips om te ontspannen? Want ik zit hier nu op iedereen te chagrijnen en dat maakt de sfeer niet echt prettig.

Wat ik ook wel zou willen weten is waar jullie zowel erg chagrijnig om kunnen worden?
Trek 'n lekker flesje wijn open en ga onderuit op de bank met 'n ontspannende dvd. Of bel 'n vriendin en ga samen lekker eten en borrelen.
Daar heb ik ook zin in! Ik heb echt een ongelooflijk BLEEEEEEEEEEEHHHH!!!-gevoel.

Ik wou dat ik vandaag kon overdoen of dat het nog maar 1 uur was, ik wil nog wat doen en dat heb ik dus nog niet gedaan.
Adem diep in en uit, neem een borrel en zet je bokkenpruik af. Als dit het ergste is wat er is gebeurd vandaag, dan valt het toch heel erg mee?!
Gewoon Sesamstraat kijken. Helpt altijd!!!
Hier staat de dag bol van tegenvallers, maar om daar nou op deze pijler een topic over te openen....
ik dacht dat dat op deze pijler het beste was.

Want het zit in je hoofd waarom je zo boos bent.

En leek me leuk om tips te delen hoe je gemakkelijk dan kunt ontspannen, bij mij werkt tot nu toe niets.

dankje voor de eerste reacties, maar wijn werkt bij mij niet echt nu.
Lekker in bad gaan met een lekker boekje.

Verder dingen niet te zwaar oppakken en realistisch blijven en dingen niet groter maken dan het is.
Pak een lekker biertje of een glas wijn, trek je huispak aan nadat je een heerlijk lange douche hebt gehad vol scrubs, lotions en maskers. Pak een enorme bak Ben & Jerry's en ga op internet oude afleveringen kijken van Jiskefet of The Big Bang Theory.

Oja...iedereen heeft een angry cd nodig...ga die maken als je hem nog niet hebt en zet hem aan als je er wel al één hebt.
Waarom ben je dan zo boos? Waarom laat je je zo opfokken door futiliteiten?
Ach Thee, het is wel eens een aangename verfrissing tussen alle "voorbij bodem van de put"-topics. Waar had het anders gemoeten? Natuurlijk, alles past op Overige. Maar het is toch ook niet zó gek dat het op psyche staat? Die kl*tebui zit immers populistisch gezegd hartstikke tussen ZN's oren.

ZN; wat doe je normaal om te ontspannen? Misschien dat eens gaan doen? Of jezelf voornemen dat je een x-tal minuten even mag azijnpissen en het daarna ook echt klaar is en als je merkt dat je weer gaat azijnen jezelf een halt toe roepen?

Voor mij is lichamelijk ontspannen grijpen naar water. Een douche of bij voorkeur een bad (die ik helaas niet heb). Tussen de oren ontspannen (of dat nu qua gevoel of gedachten is) is bezig zijn met dingen waar ik mezelf in verlies. Dat kan bijv. chocolade gieten zijn, bonbons maken maar ook de Fabeltjeskrant kijken of weet ik veel wat.
when you wish upon a star...
Bekijk het eens in perspectief. Het is vandaag 4 mei.

Problemen met een mobiel telefoontje hadden ze in de oorlog daarentegen niet...

Verder sterkte. Deze dag gaat ook weer voorbij en morgen is het feest! Lekker vroeg naar bed dus.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 04 mei 2011 @ 17:56:

Iemand tips om te ontspannen? Want ik zit hier nu op iedereen te chagrijnen en dat maakt de sfeer niet echt prettig.

Om 20.00 even 2 minuten stilstaan bij alle oorlogsslachtoffers. Helpt vast te relativeren.
Zet 'n heerlijke dvd-serie op zoals Desperate Housewives of Greys. Voor serieuze dips grijp ik trouwens naar 'n stevige gin tonic, dat ontspant mij meestal best goed
had ik maar een bad , dan had ik hier inderdaad echt van genoten.

Ik wil een keer een andere ben &jerrys kopen, maar weet niet welke en ze zijn toch duur om zomaar even te kopen ;)

Nja het gaat niet zo zeer alleen om dat abonnement, er is ook iets aan de hand met een vriendin van mij. Ik maak me dan erge zorgen, ondanks dat ik er voor haar ben, waardoor ik het nu moeilijk vind om te ontspannen.

En ja het zit ook tussen de oren natuurlijk, dat is het probleem kon ik daar maar beter mee omgaan. Ik heb altijd klachten aan mijn lijf of iets, het lijkt psychisch te worden? Want altijd pijn, last ergens van hebben kan niet echt natuurlijk.
Wordt het dan niet tijd om daar iets aan te doen in plaats van je elke keer zo enorm op te winden?
quote:plops schreef op 04 mei 2011 @ 18:32:

Wordt het dan niet tijd om daar iets aan te doen in plaats van je elke keer zo enorm op te winden?

misschien is dat wel een idee, maar de stap vind ik zo groot.

Om het zo maar te zeggen ik heb altijd keel/oor/hoofd pijn, kan niet tegen kijken in fel licht, ribben doen altijd erg pijn en ademhalen gaat moeilijk. Heb van deze dingen al sinds kleins af aan last van, maar medicijnen werkte even maar daarna niet meer. En blijkbaar zou ik op een verkeerde manier ademhalen.. Dat terwijl eerst ik een zwevende rib zou hebben werd mij verteld. Maar ik werd weggestuurd want ja alles was gewoon goed. Maar ik heb er wel last van.
koekjesdeeg moet je smaak worden! geloof me daar word je direct vrolijk van!
Kan niet bestaat natuurlijk niet. Als jij enorm aan het piekeren bent en/of veel stress hebt (net hebt gehad) en in die tijd lichamelijk loopt te kloten is de kans natuurlijk zeker dat je het lichamelijk uit. Vat het op als een teken; je zult beter voor jezelf moeten zorgen en dit werkt kennelijk niet.

Vriendin bijv; wat heb jij eraan om je bij wijze van spreken op te vreten van de zorgen? Niets. Wat heeft zij eraan? Ook geen fluit. Waak ervoor dat je niet doorschiet in die zorgen maken en daarmee jezelf van de wal de sloot in helpt. Neem dat dus eens onder de loep hoe je dat zou kunnen veranderen op een manier waar jij je prettig bij voelt.

B&J; bij de Aldi en Lidl hebben ze hun eigen betaalbaardere varianten. L vind ik mwah, A heeft er lekkere tussen zitten. Heck doe gek, maak anders je eigen ijs. Even je gedachten verzetten, hoppa. Neem vooral een succes-gegarandeerd-recept om niet nog meer in de gruwelbui te schieten. Neem bijv. een bak kant-klare vanille-ijs als basis. En dump er alles in wat je overheerlijk vindt. Koekjesdeeg, stukjes chocola, aardbeien, niets is te gek. Weer terug in de vriezer voor bijv. een combinatie met het koekjesdeeg of direct te eten als je voor dingen kiest die niet even een vries moeten of mogen hebben.
Ben je al naar de fysio geweest voor ademhalingsles? Ik heb cronische hyperventilatie (lijkt helemaal niet op gewone hyperventilatie het is een verkeerde manier van ademen) en heb veel gehad aan de fysio.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 04 mei 2011 @ 18:35:

koekjesdeeg moet je smaak worden! geloof me daar word je direct vrolijk van!hoezo wat dan :P ? Is die zo lekker?
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 04 mei 2011 @ 18:35:

koekjesdeeg moet je smaak worden! geloof me daar word je direct vrolijk van!Er is zoveel aan koekjesdeeg om happy van te worden, De ijsvariant, het deeg zelf maken, de geur, de smaak van ongebakken deeg, de geur als je de koekjes aan het bakken bent, de koekjes als ze warm uit de oven komen, de koekjes oud als er later nog over zijn. Hmmmm.
Wil iemand mijn dag? Ik heb niet zo veel te doen eigenlijk...
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 04 mei 2011 @ 18:36:

Ben je al naar de fysio geweest voor ademhalingsles? Ik heb cronische hyperventilatie (lijkt helemaal niet op gewone hyperventilatie het is een verkeerde manier van ademen) en heb veel gehad aan de fysio.

Nee kreeg testen bij de huisarts en die zij dat de longinhoud in orde was. Maar door mijn ribben is het te moeilijk om altijd diep in te ademen , terwijl ik dat toch moet doen om genoeg zuurstof binnen te krijgen.

Die zij dat dat dus niet nodig was
Je bent een dag te laat met het aanbod, Murdoch. Alhoewel, niets doen is soms toch ook wel lekker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven