Gevulde courgette maken, hoe?

02-05-2011 14:31 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Morgen krijg ik visite. We gaan eerst borrelen en eten daarna met vier personen. Ik wil gevulde courgettes maken. Maar hoe?

Zojuist heb ik 2 courgettes gekocht, 350 gram rundergehakt, bosui, cherrytomaat en rijst. Is dit genoeg of moet er nog iets bij? Hoe ga ik te werk?

Mijn idee: het gehakt kruiden en met de bosui en cherrytomaten bakken, daarna de rijst erbij. Daarmee wil ik de uitgeholde courgettes vullen. Moet ik de courgettes blancheren en kan ik ze daarna gelijk in de oven doen met het mengsel? Hoe lang en op hoeveel graden?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Metal
Trouwens gevulde paprika's of tomaten zijn ook heerlijk. Laatst had mijn vriend (hij is kok) gele paprika's in de oven gemaakt, gevuld met gehakt, cachewnoten, roerbakgroente en een beetje koksroom.
quote:wereldmeid schreef op 04 mei 2011 @ 17:29:

Ik sluit me aan bij eerdere tips, maar ik strooi er nog geraspte kaas overheen voordat de courgette de oven in gaat. Heerlijk.

Ik ook.

Wat je zei, gevulde tomaten of paprika blijf ik ook lekker vinden. Gevulde aubergines ook. En ik heb ook een heerlijk recept van gevulde uien, dat is ook wel een aanrader.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Een kwestie van pech dus! Dan weerhoudt dat me er niet van om het binnenkort nog eens te maken. Gevulde tomaten/paprika: mmm!

Had nog wat ingrediënten over en heb daar net een lekkere pasta van gemaakt. Champignons, komkommer, cherrytomaten gebakken in een beetje olie van zongedroogde tomaatjes, knoflook erbij, beetje danish blue erdoor, lepeltje pesto en dat gemengd met wat penne. Toen nog een klein beetje geraspte kaas erdoor en met sla gegeten. Was lekker!

Leuk dat jullie me geïnspireerd hebben ook eens wat anders dan anders te maken.
Klinkt lekker je prutje Metal. En vind het stoer dat je het toch nog een keer probeert met de courgette, ik hoop dat het dan helemaal naar je zin is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
mmm ineens weet ik wat ik vanavond ga eten!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven