Na 11 maanden... toch zwanger en/of moeder!

06-05-2011 15:37 3550 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het blijde vervolg op 'Na 11 maanden nog niet zwanger'! Voor alle kletspraat over wel of niet uit logeren, en andere belangrijke koffiepraat. Take it away lieve meiden, dat het oude topic maar snel overbodig mag zijn!

NaamleeftijdNaam kindGeboortedatum kindUitgerekend opAaatjeFY*Mini Ieniemini januari 2011 oktober 2012Andes32Naug 2012Boem38M.mei 2012Groentje30Y.juni 201215 feb 2014Marloes29Jmaart 2012februari 2014Melissa30S.T.November 2010 Juni 2012 MiepjemolFY*A Naugustus 2012Naski40F./Pukkel december 2010Peet37Wfebruari 2012Ronkel33Ronkeltje Kronkeltjeseptember 2010 april 2013Staal33Adecember 2012Stefje28Adecember 2012 WatsonFY*L. Y. J. augustus 2010 december 2011 december 2013

* = Forever Young!

Met dank aan Ronkel voor de tabel
En omdat ik zo enthousiast werd heb ik m twee keer geplaatst Zullen we deze in gebruik nemen?
Zal zelf meteen beginnen met een onzinnig blij nieuwtje: we hebben de mini gister voor het eerst geen fles om half 11 gegeven en ze heeft heerlijk geslapen van 21 u tot 7 uur!!! Joehoe! 4 flesjes van 180 ml + 6 schepjes en ze smaakten prima. Wanneer mag ze nou eigenlijk fruit? Over een paar dagen is ze 4 maanden.
Aaatje, wat fijn dat jullie mini lekker doorslaapt.

F. slaapt sinds een paar weken ook door (van 19 - 7.30 uur).

Ze krijgt 210 cc met 7 schepjes per fles. Maar van de 2e en 3e fles laat ze ook nog wel eens iets staan.

Wij gaan met groentehapjes beginnen als ze 5 maanden is, dus met 22 weken. Dat is over twee weken.

Die kleintjes mogen volgens mij vanaf 4 maanden fruit- en groentehapjes hebben, maar bij het CB adviseerden ze vanaf 5 maanden vanwege de darmpjes die dan wat beter tegen nieuwe hapjes zouden kunnen.
Wat heerlijk Naski, van 19 tot 7.30! Oh en bij jullie dus grotere flessen. Misschien moeten wij dat ook wel doen, ik weet het niet. Volgende week CB, dus zullen het daar dan nog even vragen. Bij jullie dus nog geen fruithapjes?
Nee, nog geen fruithapjes. Hoewel ik soms denk dat F. ze best zou lusten, ze kijkt zo verlekkerd als wij aan het eten zijn. Maar ik wil haar darmpjes nog even sparen, dus we wachten tot 5 maanden. Geen idee of die paar weken wat uitmaken, maar ach, ze kan haar hele leven nog hapjes eten

Over die flessen: Ik heb tot 4 maanden borstvoeding gegeven en toen nog 3 weken een combi van bv en fv. Toen deed ik in het begin 180 in de flessen, maar ze leek me soms nog hongerig. En omdat de voeding van 22 uur er vrij snel af ging bij haar, kreeg ze voor mijn gevoel niet meer genoeg. Moet wel zeggen dat ze van die 210-flessen dus wel soms wat overhoudt. Maar ze gaan ook vaak genoeg op, dus ik blijf het gewoon aanbieden en als ze soms minder drinkt vind ik het ook prima.

Maar overleg het inderdaad maar eens bij het CB of lees op internet eens wat rond. Daar staat ook echt veel info, zoals hier bijvoorbeeld: http://www.ouders.nl/mbab2008-drinken.htm
Ha gevonden !

Aaatje heerlijk dat de mini doorslaapt! Daar kijk ik verlangend naar uit...

Hier gaat het slapen overdag al een stuk beter maar helaas nog niet perfect. Mocht hem vandaag 1x wegleggen voor een slaap van 2 en een half uur... ach ja beter dat dan de hele dag wakker
Gevonden!!!

Fijn Aaatje dat mini bijna de hele nacht doorslaapt...

Heerlijk, Ronkeltje (zal ook eens een forum naam voor dochter gaan gebruiken) sliep met 3 weken al door en daarvoor kwam ze nog maar 1x 's nachts.

Ik ben ook begonnen met ongeveer 4,5, 5 maanden met de fruithapjes.

Inmiddels eet ze als een bootwerker, ze krijgt nog 3 flessen van 180cc, een fruithapje, boterhammen, tussendoortje en warm eten.

Ze eet echt veel en dat is haar ook aan te zien, de laatste keer woog ze 7910gram maar ik denk dat ze inmiddels wel ruim 9 kilo is.

Je blijft niet meer eventjes voor je lol met haar in de maxi cosi aan de arm ergens staan kletsen....

Goed, idee Aaatje zo'n apart topic, dat iedereen zich maar snel hierbij mag aansluiten!!!
Thanks voor de link Naski! Las ook daar dat baby's van 3 a 4 maanden ongeveer hun taks bereikt hebben qua hoeveelheid drinken, heb zelf ook niet echt het gevoel dat er meer bij hoeft. En onze mini is al een behoorlijke maxi, dus daarvoor hoeven we het ook niet te doen

Peper, lastig, dat Pepertje overdag niet lekker slaapt. Is hij verder wel vrolijk, niet huilerig? Tja, dan is het misschien wat bij hem past. Je hoort vaak wel dat baby's bijna de hele dag door MOETEN slapen, maar ja, als een baby verder wel tevreden is en goed groeit, kan het dan niet dat hij gewoon niet meer slaap nodig heeft? En hoe vaak wordt hij 's nachts wakker, en wil hij dan drinken of gewoon een beetje liefde? Onze mini ging bij 9 weken doorslapen (of wat wij doorslapen noemen: een voor ons ongestoorde nachtrust van 7 uur, die officiele 5 uur vond ik toch net niks!), je hoort vaak dat het voor de 3 maanden wel lukt. Hopelijk bij jullie ook!

Ronkel, ja, een beetje babypraat op z'n tijd is wel zo gezellig, toch? En op het andere topic zitten we nu toch wel met heel veel moeders, voelde me daar toch wat bezwaard om daar steeds over te zitten babbelen.

Oooooh, en Ronkeltje die houdt ervan, dat eten! Haha, heerlijk toch. Wees maar blij met een niet kieskeurige eter die lekker tegen een stootje kan!

Waar zijn de andere (bijna)mama's?

Liefs!
Hey aaatje, ik heb hem gevonden!! Leuk!

Soms is het best handig om iets te vragen hoe anderen dat doen he?! Ik merk dat er heel veel verschillen zitten tussen hoe ouders omgaan met voedingsritmes..

Ik hoop echt zo dat alle meiden hier heel snel ook kunnen meekletsen. Hoop niet dat het ze het vervelend vinden dat hier ook gekletst wordt, maar we blijven voornamelijk lekker op het elf maanden topic kletsen om iedereen te steunen en als we eens wat vragen hebben enzo kunnen we hier ook terecht, dat is fijn.

Aaatje, wij zijn ook toen ze bijna vier maanden was overgestapt naar vier voedingen per dag. En dan drinkt ze de laatste voeding rond half acht/acht uur en daarna gaat ze slapen. Meestal rond zeven uur is ze weer wakker.

Met vijf voedingen zat ze toen vlak ervoor nog op 150cc + 5 schepjes en toen ik over ben gegaan naar vier voedingen heb ik 180cc + 6 schepjes gegeven.

Wij gingen ook heel enthousiast met vier maanden een groentehapje proberen te geven.

Maar ze vond het niet echt lekker en vond het maar raar, vooral dat gekke lepeltje in d'r mond. We zijn het wel blijven proberen, maar niet elke dag hoor. Het bleef geen succes en ik had geen zin om te pushen. Komt vanzelf wel dacht ik. Rond vijf maanden begon het pas echt beter te gaan en ging ze echt wat hapjes eten. (we hadden het ook een weekje rustiger aan gedaan en niet zoveel aangeboden) en toen het rond vijf maanden beter ging had ik het gevoel dat ze er gewoon toen pas echt aan toe was. In eens ging het eten van een lepeltje beter en ging ze echt hapjes eten en werd het beetje bij beetje steeds meer.

Sinds deze week pas eet ze echt een heel potje fruit op en van groente vandaag pas voor het eerst een heel potje groente.

(maar dan wel van degene die ze het lekkerst vind :-) ) die anderen eet ze nog maar de helft.

En over een week wordt ze nu zes maanden.

Voor mijn gevoel was ze er echt rond vijf maanden pas echt aan toe, maar goed, misschien vind jou mini het wel helemaal geweldig en gaat ze het gelijk goed eten.

Gewoon uitproberen... Het mag vanaf vier maanden, maar ik denk dat ik als ik ooit nog een kindje mag krijgen, ik met vijf maanden begin.

Maar ja..het is ook zo leuk om met hapjes te beginnen he?!

Zo komen er steeds weer leuke dingen bij!

Peper: 2 en half uur achter elkaar?! Zo das toch best lekker!

Oke..wel een stuk minder dat hij de rest van de dag minder slaapt! Slaapt hij dan verder helemaal niet? Hoe houdt hij dat vol?? Is hij dan verder wel vrolijk en gezellig? Hopelijk heeft hij het snel nog beter door en slaapt hij wat meerdere slaapjes.

S. (in het kader van forumnamen verzinnen, sluit ik me daar maar bij aan..) slaapt drie keer op een dag, maar wel kortere slaapjes. In het 'ergste' geval steeds maar een half uurtje. Maar ook dat wisselt zo erg...soms slaapt ze wel langer en slaapt ze zo anderhalf uur.

Van de week was ze erg verkouden en was ze snachts erg vaak wakker, dus mama slechte nachten gehad.

Ging ze woensdag ineens 2 uur lang slapen overdag...dat doet ze nooit...als ze dat nou van te voren even zegt, dan kan mama ook even een tukkie doen ondertussen

Ronkel: wanneer ben jij begonnen met brood aanbieden?

Ik hoorde pas dat ze vanaf zes maanden al een broodkorst mogen....?

Wij mogen volgende week weer naar het CB, ben altijd wel benieuwd hoeveel ze dan weer weegt enzo.
@peper: Ronkeltje sliep ook heel weinig in het begin, nu nog steeds trouwens, ze deed steeds hazeslaapjes van een kwartiertje maar daar in tegen sliep ze 's nachts dus wel heel veel.

In het begin heb ik me er wel druk over gemaakt maar ze deed het gewoon heel erg goed en was erg vrolijk dus maar gestopt met stressen over het niet slapen overdag...

Inmiddels slaapt ze 's morgens een uurtje en 's middags een uurtje maar soms ook gewoon helemaal niet...

Op het kdv slaapt ze soms maar een kwartiertje maar daar is veel te veel te beleven en daar moet ze allemaal bij zijn...(van wie heeft ze dat toch?)

Ronkeltje gaat dit weekend weer uitlogeren, ik ga een weekendje weg met vriendinnen en man moet zaterdag werken en zondag naar de voetbal dus Ronkeltje gaat een nachtje logeren bij mijn ouders en dan neem ik haar zondag weer mee naar huis.

Volgens mij al met 5 maanden een broodkorst en met 6 maanden een boterham.

Ronkeltje vind het geweldig om zelf te eten (beetje a la rapley)

Ik leg de stukjes brood voor haar neer een dan pakt ze ze zelf en eet ze keurig op.

Op het kdv heeft ze vorige week 2 boterhammen gegeten, vandaag had ze er 1 op en toen had ze nog meer honger en had toen een stuk boterham met chocopasta van de buurvrouw gejat...haha

In het begin kreeg ze droog brood en later met boter, tegenwoordig doe ik er ook wel eens appelstroop op.

Ik moet 17 mei weer naar het cb en ik ben ook er benieuwd hoe zwaar ze is...
Aaatje goed initiatief trouwens... Zo kunnen we in het andere topic vooral de andere dames steunen en hier wat verder met de babyprietpraat doorgaan. Ik hoop dat de rest zich hier heel snel mag aansluiten!

Het lijkt me trouwens ontzettend leuk om de kleine vast voedsel te geven en te kijken hoe ze op al die verschillende smaken reageren! Ga jij mini nu dan al vast voedsel geven of wacht je nog enkele weken?

Ronkel wauw doorslapen met 3 weken? Wat een luxe!

Pepertje heeft met 3 weken ook wel eens 8 uur achter elkaar geslapen, helaas is ie later weer om de 4 gekomen voor een voeding.

Hij slaapt de laatste dagen van 21:30 tot 03:30 dus dat zijn wel 6 mooie uren achter elkaar! Ik ga zelf later slapen dus helaas kan ik er minder goed van genieten.

Pepertje heeft zijn slaap overdag wel nodig hoor want hij kan best wel drammerig zijn als ie niet voldoende geslapen heeft.... Vooral s'avonds! Hij heeft altijd wel een huilerig uurtje maar is over het algemeen wel te troosten. Als ie te weinig geslapen heeft is ie echter ontroostbaar . We doen hem dan altijd een uur eerder naar bed... in het badje komt ie dan tot rust, wetende dat ie zo mag eten en slapen.

We houden gewoon stug vol. Ik heb hem net weer wakker op bed gelegd en hij ligt nu al een uurtje te slapen (met een hoop gekreun tussendoor).... ik hoop dat ie nog even blijft liggen en dat ie vanmiddag nog een keer wil slapen.

Wat kan het je toch onzeker maken zo'n kleine baby! Nu heb ik daar in het dagelijkse leven niet zo heel veel last van (van onzekerheid) maar men wat een gedoe met een kleintje! Maar de geniet-momenten zijn gelukkig nog 1000x groter dus ik heb het er graag voor over!

Melssa S straks ook aan de boterham hihi schattig hoor! Ben benieuwd hoe ze het vindt!
Melissa, vanaf 5 maanden was dus beter bij jullie, met groente en fruit. Merk de afgelopen week dat de mini heel veel met handjes in haar mond zit, aan haar tong zit te voelen, bellen zit te blazen. Dacht dat dit ook tekenen waren dat er behoefte aan wat anders ontstaat of niet? Nou ja, ik vraag het volgende week wel, heb ook geen haast natuurlijk. Je kunt nog tijd zat met zo'n lepeltje in je hand zitten Maar ben idd net als Peper wel benieuwd hoe ze op smaken gaat reageren. Want die melk die stinkt toch maar

Peper, okee, je merkt dus wel dat hij het echt nodig heeft, dan moet je het maar blijven proberen he. Heb je ook zo'n inbakerdoek of wil je dat niet? Onze mini sliep daar heerlijk mee. Inmiddels hebben we hem weer afgewend, maar denk dat hij die eerste weken echt wel geholpen heeft.

Oh en vannacht was het van 20 u tot 7 u! Joehoe, ze kan het echt!!!

Op het kdv gaat dat slapen trouwens wel allemaal anders. Ze gaat er maar 2 dagen heen, maar wel 2 dagen achter elkaar, en ik merk dat ze dan toch wel erg uit haar doen is. Vind ik best lastig om te zien. Heb verder geen zorgen over de leidsters (want lief) en over uberhaupt een creche (want tja, het hoort een beetje bij deze tijd en als ze wat groter is, is het voor haar ook gewoon leuk denk ik), maar vind het wel lastig dat ze gewoon niet genoeg uitrust. Maar dat hoort erbij geloof ik, en blijft erbij horen, als ik het hoor bij de grotere kindjes om me heen...

Nou, ik ga weer het zonnetje in! Geniet ervan allemaal!

Liefs!
Ronkel, hoop dat jij een heerlijk weekend hebt trouwens, en Ronkeltje natuurlijk ook! Ben benieuwd naar het verslag, of het lastig was, het wegbrengen, of dat het meeviel!
Aaatje: Dat bellen blazen had S. ook heel veel (rond drie maanden dacht ik).. en het schijnt ook bij de spraakontwikkeling te horen. (kreeg ik tenminste te horen bij het CB)
Zal je net zien... heeft Pepertje vandaag 3 en een half uur + daarna nog een keer 2 en een half uur geslapen. Hoezeeeee! Hij is nu wel al wakker vanaf 16:30. Zo laat in de middag krijg ik hem nooit meer weggelegd maar ik vind het prima zo.

Aaatje jouw mini heeft haar slaapjes ook hard nodig dus? Tja op het kdv is er ook lekker veel afleiding voor die kleine dus ik kan me voorstellen dat ze dan minder goed slaapt. Daar zal ze waarschijnlijk ook steeds meer aan gaan wennen toch?

Handig trouwens een paar van die moeders die net een paar maanden verder zijn dan ik. Ik zal jullie hier vast vaak om advies vragen!
gevonden!

Goed initiatief Aaatje. Het voelde eerlijk gezegd wel een beetje ongepast om hele blije babyverhalen op te hangen in het andere topic. En hier kunnen we ze dan toch gewoon kwijt.

@Peper: lekker liggen tukken zeg, jullie pepertje. Goehoed!

Wat doen jullie je kindjes trouwens aan met slapen met dit warme weer? Ik twijfel steeds tussen romper met lange of korte mouw. 's Nachts is het nog best fris op Smaudjes kamer. (in navolging van Ronkel ook maar een forumnaam bedacht voor M. )
Gevonden! Ik weet niet hoe actief ik hier zal zijn hoor. Ik "heb" al een ander topic en vind het soms al moeilijk om op het 11 mnd topic bij te blijven (en daar wil ik de overgebleven meiden zeker blijven steunen). Maargoed, wel leuk om hier af en toe te lezen.

Berend is echt megagroot: 7,5 kilo! Hij drinkt nu 4x per dag (borstvoeding, dus ik weet niet hoeveel per keer). Helaas zijn we nog niet zover dat we hem van 20-8 ofzo kunnen laten slapen. Hij drinkt nu ongeveer om 7.30, 12.00, 16.00 en dan maken we hem wakker om 22.30. Nou ja, dat is ook al superluxe en ik ben heel blij met hoe het gaat. Hij sliep door (van 23-7) op de dag dat ie 9 weken werd.

Peper, wat een slaapkop ineens. Heerlijk! Hier 's ochtends wel een slaap van 3 uur acher elkaar ofzo. 's Middags is het meer versnipperd en is ie veel wakker (vind ik eigenlijk wel gezellig).

Sterremaud, hij ligt nu in een romper met korte mouwen, een zomerslaapzak en daaroverheen een laken (hij slaapt beter als ie strak ingestopt wordt, dus geen beddengoed is geen optie). Misschien dat ik er vannacht nog een dekentje bij doe. Kamer op het noorden, dus heel warm is het daar niet.
Hoi meiden,

ik heb jullie ook gevonden! Gezellig. Idd fijn om hier wat ervaringen te kunnen delen.

Mijn mini, ik noem haar maar even Jolytje :-), slaapt ook nog niet door. Tot een week geleden kwam ze nog geregeld 2 x per nacht...rond 1.00 en 4.00...Heb de hele afgelopen week een rigoreus voed-, en slaapschema gehanteerd en wel met enig resultaat moet ik zeggen. Ze gaat nu om 20.00 uur naar bed en krijgt dan 2 borsten. Om 0.00 uur maak ik haar wakker voor nog 2 borsten en dan slaapt ze door tot 5.00 of 6.00 uur. Graag zou ik willen dat ze tot 7.00 uur doorslaapt, want dat is straks ook de tijd dat ik haar wakker moet maken als ik weer werk. Nu slaapt ze na de voeding van 5.00 of 6.00 uur nog verder tot 10.30. Dat is dan wel fijn, want zo kan ik ook lekker uitslapen :-) Ze krijgt dan weer bv om 11.00, om 14.00 en om 17.00. Ze is nu 4,5 maand, 6 kg en krijgt dus nog 6 (borst)voedingen. Is dit veel of normaal? Ik zal pas met vast voedsel beginnen als ze 6 maanden is, maar dat is meer omdat ik zo lang mogelijk volledige bv wil geven ivm eczeem, allergieen en astma. Alhoewel ik ook daar weer verschillende dingen over lees. De een zegt dat bv wel een positieve invloed heeft, de ander zegt dat het helemaal niks uitmaakt. Maar ja voor mijn gevoel maakt het in ieder geval wel uit...

Hier komt dan ook mijn volgende probleem en tips zijn van harte welkom. Ze wil niet uit de fles drinken. Als ik straks weer werk ga ik haar op het kdv voeden aangezien ze in hetzelfde gebouw zit als waar ik werk, maar 1 dag per week is ze thuis bij papa of oma en dan moet ze toch echt de fles...Ik ben nu al 3 weken bezig en probeer haar elke dag een flesje met mijn vers afgekolfde moedermelk te geven. Ik krijg er met pijn en moeite 20-30 cc in en dat in een half uur. Niet echt bemoedigend dus. Heb al vele spenen geprobeerd (ze wilde trouwens ook nooit een fopspeentje) en de borst-tepelspeen van Nuby lijkt tot nog toe het beste te werken. Ik heb ook verschillende tijdstippen geprobeerd en het aangeboden terwijl ze veel honger had of juist weinig, ik heb het mn man laten doen en oma, met mij in huis en zelfs zonder mij in huis zodat ze me ook niet ruikt, maar het heeft allemaal nog niet geholpen. Volgende stap is om haar de hele dag alleen maar de fles aan te bieden en geen borst, maar weet nu al dat ze dan erg overstuur zal raken en dan hou ik het toch niet vol en geef ik haar uiteindelijk de borst...iemand tips, ervaringen?

Jolytje slaapt nu in een speciale romper met lange mouwen, wantjes en een broekje met voetjes ivm eczeem en daar over heen een lakentje zodat ze wat strakker ligt anders vind ik haar aan het eind van het bed of horizontaal in bed. Als het straks weer iets koeler is leg ik haar ook nog in een slaapzakje.

Peper, Jolytje slaapt nu meestal nog 3 x overdag, 's ochtends een uurtje, 's middags een uurtje en tegen het avonduur een halfuurtje. Hangt er ook een beetje van af hoe de dag verlopen is. Als ik gewoon de hele dag thuis ben zit er een ritme in maar als ik op pad ben loopt het vaak toch allemaal iets anders...

Sterremaud, Smaudje had toch ook last van eczeem? Hoe gaat het daar verder mee? En wat krijgt ze nu tussen de BV door? Ik wil er ook zo lang mogelijk mee doorgaan en ben wel benieuwd hoe het menu er straks uit zal zien.

Aaatje, ik ben ook heel benieuwd hoe het straks op het kdv zal gaan, maar ben ook een beetje bang voor wat jij noemt dat het toch allemaal vrij onrustig voor zo'n kleintje is en ze dan bekaf thuiskomt 's avonds. Jolytje zal 3 dagen achter elkaar gaan (di, wo, do) en dan ben ik vrijdag met haar thuis. Misschien zal ze in het begin de hele vrijdag wel slapen om bij te komen, heb ik het lekker rustig, haha! :-)

Sorry voor mn lange post, moest het even van me af schrijven, ga nu even wat aandacht aan Jolyman besteden, voelt zich geloof ik een beetje verwaarloosd zo op zaterdagavond!

X
He, gezellig hier! Moet even studeren op alle nieuwe forumnamen van de mini's, maar dat gaat wel lukken.

Hebben jullie genoten van de eerste moederdag? Was me er heel bewust van hoor, wat een mazzel wij hebben...

Joly, shit, een flesweigeraar! Heb toevallig iemand in mijn omgeving die daar ook mee worstelt. Zij kende overigens allerlei vakmensen (medisch, logopedisch) die ook een flesweigeraar hadden - en bij hun lukte het ook niet. Dus twijfel niet aan jezelf! Enige aanvullingen die ik nog ken: speen in je bh dragen voor geur en/of dompelen in moedermelk. Verder eerder beginnen met fruithapjes voor erbij (4 mnd bij haar) om zo wat tijd te overbruggen. Uit de kamer gaan en 600 spenen proberen heb je dus al gedaan. Geen borst geven onder het mom van 'ze krijgt vanzelf wel honger en dan doet ze het wel' zou ik persoonlijk niet doen. Ze is nog zo klein en ze doet het niet expres... Maar als je het aandurft moet je het misschien wel proberen, ik weet niet of het weleens werkt? Moet er helaas wel bij vertellen dat die bekende niet aan het werk kon toen het weer moest omdat het nog altijd niet gelukt is... Hoop dat het jou beter zal vergaan - maar jij werkt in hetzelfde gebouw dus dat scheelt. Maar wel heel moeilijk voor jou, want dat betekent dus dat jij ook niet langer dan een uurtje of 2, 3 weg kunt. Pittig hoor!

Oh en die 6 voedingen: ons kleintje kon eerder af met 5 voedingen (en nu dus 4, hoera!), maar ja, wat doe je eraan? Ik heb steeds een voeding laten vallen als ik het gevoel kreeg dat ze hem niet meer nodig had (bv omdat ik haar moest wakker maken ervoor), en als je dat gevoel niet hebt... Je kunt beter afgaan op jou en je kleintje dan op boeken en andere mensen.

Hang in there, het gaat snel beter worden!!!

Speec, jij ook een reusje Hoe oud is Berend nu? Klinkt alsof het allemaal lekker gaat, fijn joh, dat hebben jullie wel verdiend na de rottige start waar je over vertelde!

Oh en niemand 'moet' meeschrijven hoor, zie maar waar je tijd en/of zin in hebt! (Maar wel heel gezellig om je te lezen!)

Sterremaud, heeft 'Smaudje' ( ) het ook zo warm steeds? Doe 's nachts toch maar een rompertje met lange mouwen aan en verder een dunne slaapzak, ze had van de week een paar keer toch koude armpjes... Maar verder is het zweten geblazen voor de mini! Rottig, maar wat doe je eraan, ik heb het zelf ook warm Geef weleens een slokje water tussendoor, doen jullie dat ook?

Lekker Peper, zo'n slaapkopje! Misschien ook moeier van de warmte?

Melissa, oh is dat van spraakontwikkeling? Ben benieuwd wanneer de eerste volzin eruit rolt

Jij werkt trouwens toch op een kdv? Wat is jouw ervaring met die ieniemienie's, gaat het na een tijdje beter, qua slapen? Of nou ja, meer slapen zal ze wel niet gaan doen, maar misschien heeft ze het op een gegeven moment minder hard nodig en trekt ze zo'n dag dan beter?

Liefs!
hi dames,

gefeliciteerd met jullie eerste moederdag. Wat zijn wij gezegend he! Vooral op zo'n dag als vandaag. Manlief had namens Smaudje een heel lieve brief geschreven met als kadootje een tegoedbon voor een bikini. 'zodat je straks de mooiste mama van het hele strand bent.' Tranentrekker! Op het kdv hadden ze haar voetje gestempeld op een schilderijtje en een lieve tekst geschreven.

@Joly; balen dat Jolytje de fles weigert. Helaas heb ik geen tips. Als ik zo lees heb je alles al geprobeerd. Wat Aaatje zegt sluit ik me bij aan. 'ze krijgt vanzelf wel honger en dan doet ze het wel' zou ik dus ook niet doen. Gewoon elke dag oefenen en als het niet gaat, stoppen. Hopelijk pakt ze hem vanzelf.

Ik zat ook nog lang op 6 voedingen hoor. Mijn ervaring is dat er vanzelf eentje afvalt. Opeens wilde ze er maar 5, en toen 4. Ging vanzelf. Smaudje heeft inderdaad ook eczeem. Op dit moment gaat het heel goed. Zo goed dat we vandaag een dagje zonder hormoonzalf konden. Haar gezichtje heeft gewoon babyhuidskleur, ipv roze met allemaal rode, zere plekken. Dat is echt al weken niet meer voorgekomen. Vooral haar kinnetje was big drama. Ivm haar eczeem ben ik ook pas begonnen met bijvoeden na 6 maanden. Samen met een dietist een introductieschema gekregen, omdat gedacht werd dat ze naast eczeem ook nog wel een voedselallergie kon hebben. Begonnen met pap, toen wat groentes, toen fruit. Inmiddels (bijna 8 maanden) krijgt ze nog 4x bv, fruithap, boterham, soepstengel en warme hap. Ik probeer ook water maar daar is ze niet echt fan van. Diksap ook geprobeerd (maar dat wil ik liever niet) maar dat vond ze ook niks. Slappe thee vindt ze ook niks. Ze is gewoon nogal erg van de borst denk ik. Ik neem trouwens al maaaanden geen koemelk en nog een aantal andere allergene dingen niet. Lijkt wel te helpen, haar eczeem gaat goed.

Waar heeft Jolytje het eczeem vooral? En wat voor zalf gebruik je voor haar? Wordt je ook zo gek van alle opmerkingen erover?

@Aaatje: Smaudje heeft ook geregeld een zweetkoppie ja. Wel heel schattig. Vandaag dus maar weer in romper met lange mouw + dunne slaapzak. Nouja, zolang ze er niet wakker van wordt heeft ze het vast niet te warm/koud.

@Speec: wow, Berend is even zwaar al Smaudje, maar wel een stukje jonger (4 maanden zag ik net op het andere topic). Grote vent dus! En dat hij al zo lang tussen zijn voedingen in kan, goed hoor!

@Ronkel: hoe is het logeerpartijtje gegaan van Ronkeltje? En jij een lekker weekend gehad?
Wat sneu dat eczeem allemaal! Wat voor opmerkingen maken mensen daar dan over?!
Joly wat vervelend dat Jolytje de fles weigert! Een vriendin van mij heeft dat ook met haar jongste gehad en daarom geef ik Pepertje al vanaf week 5 de laatste voeding voor de helft afgekolfde melk uit een flesje en dan de borst. Maar daar heb jij lekker veel aan nu .

Zo te lezen heb je alles geprobeerd. Heb je ook verschillende soorten melk geprobeerd? Ik bedoel daarmee verse melk of ontdooide melk? Ik heb gelezen dat je dat ook zou kunnen proberen.

Een collega van mij is uiteindelijk een hele dag met man op stap gegaan en mini bij opa en oma achter gelaten... Echt heel zielig, ik ben het met jullie eens maar die kleine dronk na die dag wel uit de fles...

Aaatje is je bellen blazende mini al aan het babbelen ?

Speec en Joly ik lees dat jullie je kleintjes wakker maken voor een laatste voeding?

Ik geef Pepertje tussen 20:30 en 21:00 de borst en dan slaapt ie tot +/- 03:30. Daarna is ie weer om 07:30 wakker.

Misschien moet ik hem ook maar eens s'avonds laat wakker maken en voeden...

Jullie mini's slapen dus ook niet megaveel overdag? Ik zit altijd naar het minimum van 16 per 24 uur te rekenen. Pepertje slaapt s'nachts zo'n 10 a 11 uur dus dan moet er overdag nog minimaal 5 uur geslapen worden denk ik dan altijd.... Maar zo te lezen doen jullie kleintjes dat ook niet?

Hier weer een nieuw dilemma . Pepertje groeit uit zijn wieg. Het kan echt niet meer... als ie zich strekt past ie op 4 cm na nog in zijn wieg. Heb ik hem net zo ver dat ie wil slapen overdag, moet ie ineens in het grote ledikant dat vindt ie niet leuk. Vanmorgen is het een uurtje gelukt en vanmiddag heb ik het na 2x troosten opgegeven en de wieg neergezet. Nu ligt ie dus alweer 3 uur te pitten, in het ledikant is ie steeds zo weer wakker (na een drama om hem uberhaupt slapend te krijgen). In de wieg kan ik hem ook lekker strak instoppen en in het ledikant gaan dat niet.
Grotere lakentjes peper? Hier stop ik hem altijd strak in in het ledikant. Gaat prima, lakens passen gewoon ruim onder het matras.

Hier dus wel een slaapkop. Hij ligt er nu weer in sinds 17.15 en dan weet ik niet hoe laat hij weer wakker wordt, maar wij maken hem dus wakker rond 22.30. Ik ben helemaal voor voeden op verzoek, maar op dit punt stuur ik toch maar even een beetje bij...

Lastig zo'n flesweigeraar! Hier ook al vroeg begonnen met oefenen, maar gelukkig geen probleem. Ik vind de "hele dag naar opa en oma" oplossing wel een beetje zielig hoor. Je hebt wel van die spenen van medela (Medela calma geloof ik) die de borst nabootsen. Misschien werkt dat? Ze zijn uiteraard wel duur...

Aaatje, hij is nu ruim 14 weken en ja, hij is enorm dik. Het zit allemaal geconcentreerd op z'n buik, haha (hoewel z'n bovenbenen ook niet echt slank te noemen zijn). Z'n shirtjes zijn nog te lang bij de mouwen, maar passen al niet meer helemaal over z'n pens heen... Ik maak me geen zorgen. Ik merk nu al dat ze groeicurve aan het afvlakken is en ik denk dat als ie straks gaat kruipen/lopen dat het dan wel weer bijtrekt.

Op het kdv was het slapen hier ook even lastig, maar ze leggen hem nu vaak in zo'n konijnenhokje buiten ipv in de slaapkamer bij de andere kindjes. Dat werkt hier hel goed. Weet niet of ze dat bij jullie ook hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven