Gezondheid alle pijlers

libido. vrouwen

06-05-2011 16:04 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
He dames,

ik heb een vraag of iemand mij misschien kan helpen of tips geven.

ik zit sinds een jaar aan de yasmin pil, iedereen zegt dat het je libido verhoogt maar bij mij is mijn libido onder nul gezakt.

ik weet niet of het aan de pil licht of aan mij aangezien ik op het gebied van seks nogal preuts ben.

ik wil er alles aan doen om me libido weer terug te krijgen voor me vriend die ik al 2.5 jaar heb en de afgelopen 6 maanden maar 4 keer seks heb gehad ofzo..

mijn vraag is of er vrouwen zijn met goede tips want ik ben een beetje aan het einde van mijn latijn...

alles is welkom!!

groetjes en bedankt alvast ;)

Zoë.
In vergelijking met de Microgynon vind ik het libido verhogend. Maar zonder pil is het beter, dat wel.

Speelt er niets anders, heb je geen last van stress? Hoewel de pil libidoverlagend kan werken, kan ik me niet voorstellen dat het zó verlagend kan werken.

Wat kan helpen is zin máken. Dat klinkt misschien raar, maar hoe minder je het doet de minder zin je krijgt. Praat er eens over met je vriend.
dat is het dus.. ik zou niet weten waar het anders aan kan liggen. misschien mijn onzekerheid, maar dat heb ik altijd al gehad.. dus hoezo nu inene geen zin..

iig bedankt zal het er miss wat uitgebreider met hem over moeten hebben..
Bij mij werkte de Yasmin heel slecht: ik werd er heel ongelukkig van. Is het een idee om te stoppen met de pil en het een tijdje met condooms te doen? Dan kun je eens kijken wat je natuurlijke libido is. Want pilgebruik kan echt heel veel invloed hebben! En veel vrouwen weten dat niet omdat ze al sinds hun 15e ofzo die troep slikken.
Is de Microgynon pil libido verlagend dan?
alle pillen geven libido verlaging..

de condoom is inderdaad een idee maar het idee dat je je menstuatie kan regelen geeft me een fijn gevoel aangezien mijn ongesteldheid niet te harden is en niet tegen te rennen valt..

maar ik zal kijken wat me vriend ervan zegt om een tijdje van die hormonen af te stappen.

thanks;)
Als je snapt hoe de menselijke biologie werkt, is het erg logisch dat elke pil je libido verlaagt.

Want, vrouwen hebben het meest zin rond hun ovulatie. Laten we eerlijk zijn, sex is ooit bedoeld geweest voor de voortplanting.

Als je hormonaal ingrijpt in dat proces, is het dus heel logisch, dat je zin vermindert.
Bedankt Lilalinda en Zootjebootje sorry voor het vervuilen van je topic!

Maar ik slik de Microgynon al erg lang, zo lang dat ik me niet realiseerde dat die libido verlagend kan zijn.
geeft niets!

alle pillen kunnen het effect geven alleen bij sommige meisies tikt het er wat harder in dan een andere .. heb je zelf last van libido verlaging of niet..?
Niet dat ik weet.... Maar ik slik de pil al van voordat ik uberhaupt sexueel actief was...

Ik had zoveel last rond mn menstruatie dat het niet anders kon toen.
ik weet precies wat je bedoelt.. ik zit ook al redelijk lang aan de pil omdat mijn menstruatie niet te doen was..

maar ik hoop dat het bij jou niet hetgeval is.. miss een keer een paar maandjes van de pil af.. miss merk je verschil en is je menstruatie al geminderd..
Heb ik bij de yasmin ook last van gehad!

Geen tips eigenlijk :S .. Succes!
quote:Noelle81 schreef op 06 mei 2011 @ 16:35:

Bedankt Lilalinda en Zootjebootje sorry voor het vervuilen van je topic!

Maar ik slik de Microgynon al erg lang, zo lang dat ik me niet realiseerde dat die libido verlagend kan zijn.

Is absoluut waar.... Ik heb de Microgynon geslikt vanaf mijn pubertijd tot mn 32e. Ik was toen pil-moe en ben gestopt. Qua sexualiteit ging er een wereld voor mij open...... Ik ben tot de ontdekking gekomen dat de pil een lust-verlagend effect op mij heeft gehad.

Ik ben, sinds 1 jaar, weer gestart met een pil (vanwege andere redenen) en het keert zich direct weer tegen mij.....
ik ben nu sinds eind dec 2010 met de pil gestopt en dr is nu echt wel een verschil
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:Noelle81 schreef op 06 mei 2011 @ 16:19:

Is de Microgynon pil libido verlagend dan?merk er niets van, heb een torenhoog libido met of zonder pil
Maar als jullie geen pil slikken of andere hormonen gebruiken, hoe doen jullie dat dan met anti-conceptie?

Ik vind de kans op zwangerschap met een condoom nogal groot. (en dan heb ik het nog niet eens over het ongemak)
Waarom maak je niet gewoon zin? Je wil het toch ....
zin maken is makkelijker gezegt dan gedaan !
Toch werkt "zin maken" wel, van veel seks, krijg je zin in meer seks. Het "zin maken" wordt steeds eenvoudiger, tot de zin weer terug is
Zootjebootj:

libido=geil zijn.

Maar je hoeft toch niet geil te zijn om pas seks te hebben?

Als je een vriend hebt en samen woont is het toch een kwestie van een vaste avond in de week inplannen?

Want als hij op dat gebied iets tekort komt gaat ie toch gauw een andere vriendin zoeken?

En als vrouw ben je ontvanger, hij is het die een harde moet krijgen.

Zolang jij als vrouw geen last hebt van een droge vagina en je de seks niet vies vind zie ik geen probleem voor de vrouw maar ligt het probleem bij de man. Maak je dus maar lieve druk om zijn libido in plaats om het jouwe.
nou, als ik iets libidoverlagend vind, is het wel een 'vaste avond inplannen'. Mijn lief ziet me aankomen. 'Nee, schat, woensdag is het weer bokkeavond'.

En als ik een poosje wat minder zin heb, praat ik daarover met mijn vriend.

Maar goed on-topic. Ik heb geen ervaring met die specifieke pil, maar merkte wel gevolgen van pilgebruik (was neerslachtiger). Ik heb nu een koperspiraal en dat bevalt een stuk beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven